Første lægetjek

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

MajseMaja

Hej Piger

Jeg har testet positiv på alle tre test og min mens er ikke kommet = jeg er gravid. Jeg har idag ringet til lægen, som siger at jeg skal tjekkes i uge 7 eller 8? Var det også sådan for jer?

Mvh. Maja som er meget, meget spændt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Rockertand

Tillykke

Ja, hvis din termin er nogenlunde sikker, så er der ikke nogen grund til at komme til læge før.

Anmeld

7. februar 2011

Mor til prinsessen :-)

jeg testede 5 gange på 2 dage (lørdag og søndag) da jeg kom til lægen om mandagen sagde hun... arg hvis jeg havde testet så mange gange så var jeg sgu nok gravid, så hun testede mig ikke men lavede en vrandre journal

Jeg hvade styr på min mens, havde bare ikke styr på det gik SÅ hurtigt med at blive gravid så den første gang jeg tjekkede var jeg i uge 6...

Tillykke med graviditeten :-)

Anmeld

7. februar 2011

Frøken J.

MajseMaja skriver:

Hej Piger

Jeg har testet positiv på alle tre test og min mens er ikke kommet = jeg er gravid. Jeg har idag ringet til lægen, som siger at jeg skal tjekkes i uge 7 eller 8? Var det også sådan for jer?

Mvh. Maja som er meget, meget spændt

Ja, samme her Skal til læge første gang d. 17, som er i 8. uge (7+ et eller andet).. Har dog bestilt tryghedsscanning til på lørdag. Så det er vidst meget normalt. Der er jo ingen grund til at tage til lægen med det samme og få bekræftet graviditeten, hvis ens mens ikke er kommet, og man selv har testet positiv

Anmeld

7. februar 2011

NinaNymannMadsen

ja skal så dig først afsted når jeg er godt 9 uger henne til første læge besøg da min læge har ferie den uge hvor jeg er 8 uger henne...
var der nede i dag og få beskræftet og lavet vandre jornal. er idag 5+3 så der er et stykke vej for mig endnu

Anmeld

7. februar 2011

MajseMaja

Secrets skriver:

Ja, samme her Skal til læge første gang d. 17, som er i 8. uge (7+ et eller andet).. Har dog bestilt tryghedsscanning til på lørdag. Så det er vidst meget normalt. Der er jo ingen grund til at tage til lægen med det samme og få bekræftet graviditeten, hvis ens mens ikke er kommet, og man selv har testet positiv

Hvordan kan det være du får en tryghedsscanning (hvis jeg må spørge), har hørt andre få. Betaler man selv for det?

Anmeld

7. februar 2011

Frøken J.

MajseMaja skriver:

Hvordan kan det være du får en tryghedsscanning (hvis jeg må spørge), har hørt andre få. Betaler man selv for det?

Jeg får den ikke, jeg har købt den Vil faktisk sige det kun er pga. baby.dk. Der har været så meget snak om missed abortion, at jeg gerne vil se det lille hjerte slå inden nakkefoldsscanningen i uge 12 Vi skal kun give 200 kroner pga. studenterrabat  + at vi har købt en pakkeløsning med 3d/4d scanning, men 3d scanningen (den dyre) har vi fået af min mor i gave, så vi skal kun af med 200 bobs for en tryghedsscanning, det er ret lækkert

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.