juhuuuuu!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

769 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Vidunderligeunger

I dag ringede min studievejleder fra VUC sønderjylland (fjernstudie), at jeg GODT kunne læse erhvervsøkonomi og religion på 2½ måned OG få su OGSÅ i sommerferien, selvom jeg reelt ikke læser i sommerfrien, men skal starte vuc i min egen by (med mødepligt) til august. Studievejlederen sagde så, at jeg bare kunne flytte undervisningssted inden sommerferien på su.dk, og så ville jeg fortsat få penge i sommerferien...

og hooold nu kæft, hvor er det bare skønt.
Jeg har søgt og søgt arbejde, fra 1. april til 1. august, men uden held indtil videre. Så jeg skrev til sønderjyllands VUC, om jeg kunne gøre som ovenstående, og det kunne han ikke se noget galt i.

Alberte skal starte DP 1.3.11, hvor jeg har planlagt en måneds indkøring, og derefter går det løs med studier.

Skulle bare lige dele glæden over at jeg IKKE skal i aktivering, men kan tage fjernundervisning i stedet for

God dag til jer alle!!!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

twinboys

BlyViol skriver:

I dag ringede min studievejleder fra VUC sønderjylland (fjernstudie), at jeg GODT kunne læse erhvervsøkonomi og religion på 2½ måned OG få su OGSÅ i sommerferien, selvom jeg reelt ikke læser i sommerfrien, men skal starte vuc i min egen by (med mødepligt) til august. Studievejlederen sagde så, at jeg bare kunne flytte undervisningssted inden sommerferien på su.dk, og så ville jeg fortsat få penge i sommerferien...

Jeg har søgt og søgt arbejde, fra 1. april til 1. august, men uden held indtil videre. Så jeg skrev til sønderjyllands VUC, om jeg kunne gøre som ovenstående, og det kunne han ikke se noget galt i.

Alberte skal starte DP 1.3.11, hvor jeg har planlagt en måneds indkøring, og derefter går det løs med studier.

Skulle bare lige dele glæden over at jeg IKKE skal i aktivering, men kan tage fjernundervisning i stedet for

God dag til jer alle!!!! 

Ejjjjjjjjjjjj hvor fedt stort tillykke

Anmeld

7. februar 2011

Vidunderligeunger

twinboys skriver:

Ejjjjjjjjjjjj hvor fedt stort tillykke

hehe tak

Anmeld

7. februar 2011

Noneother

Uuhh, det må jeg da lige høre mere om.

Er det kun de 2 fag du skal læse, og hvordan kan det så være du kan få s.u, hvis det "kun" er dem?

Er det på bestemte niveauer eller?

For jeg vil da meget gerne snakke med den studievejleder og læse noget EØ, der kan gi´mig lidt merit efter sommer, end jeg vil starte på en tilfældig udd jeg VED at jeg ikke har tænkt mig at gennemføre, da jeg jo starter et andet sted til august.

Anmeld

7. februar 2011

Vidunderligeunger

Noneother skriver:

Uuhh, det må jeg da lige høre mere om.

Er det kun de 2 fag du skal læse, og hvordan kan det så være du kan få s.u, hvis det "kun" er dem?

Er det på bestemte niveauer eller?

For jeg vil da meget gerne snakke med den studievejleder og læse noget EØ, der kan gi´mig lidt merit efter sommer, end jeg vil starte på en tilfældig udd jeg VED at jeg ikke har tænkt mig at gennemføre, da jeg jo starter et andet sted til august.

når man er forsørger, skal man have17 timer ugentligt for at modtage su (23 timer, for ikke forsørgere) og de to fag, EØ og religion giver vidst 18 timer i ugen, sammenlagt. men det er jo fordi jeg tager dem på 2½ måned, og ikke et år, som vanligt.. jeg skal så til eksamen til maj...

du kan tilmelde dig på vuc.nu 

begge mine fag er på c niveau, hvis du fx har EØ på c niveau, kan du jo bare sige det skal være på b niveau

Anmeld

7. februar 2011

Mor til L&S

BlyViol skriver:

God dag til jer alle!!!! 

Hvor dejligt - Tillykke

Hvad skal du bruge det til?? Læse videre senere, eller?

Anmeld

7. februar 2011

Noneother

BlyViol skriver:

når man er forsørger, skal man have17 timer ugentligt for at modtage su (23 timer, for ikke forsørgere) og de to fag, EØ og religion giver vidst 18 timer i ugen, sammenlagt. men det er jo fordi jeg tager dem på 2½ måned, og ikke et år, som vanligt.. jeg skal så til eksamen til maj...

du kan tilmelde dig på vuc.nu 

begge mine fag er på c niveau, hvis du fx har EØ på c niveau, kan du jo bare sige det skal være på b niveau

Super. SKAL man så møde til undervisning nogle dage eller?

Jeg skal bare ha´det på c niveau, så det ville være alletiders

Anmeld

7. februar 2011

Vidunderligeunger

Noneother skriver:

Super. SKAL man så møde til undervisning nogle dage eller?

Jeg skal bare ha´det på c niveau, så det ville være alletiders

nej, du skal kun møde til eksamen

Anmeld

7. februar 2011

Noneother

BlyViol skriver:

nej, du skal kun møde til eksamen

Er den kun mulig at ta´i Sønderjylland?

Anmeld

7. februar 2011

Vidunderligeunger

Mor til Liva skriver:

Hvor dejligt - Tillykke

Hvad skal du bruge det til?? Læse videre senere, eller?

det er de to fag, som jeg ikke kan få på det vuc, som jeg skal læse på til august...

Og ja, når jeg har en fuld HF (efter to år) bare EØ i stedet for oldtidskunstskab så skal jeg da helt sikkert have mig en uddannelse.. Har været hooked på pædagog i længe, men efter en tur på uddannelsesmæsse, synes jeg der er mange andre spændende uddannelser, som jeg godt kunne tænke mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.