Metforminbehandling og ondt i underlivet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

914 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Anonym trådstarter

Er der nogle af Jer som har været i metforminbehandling og som har oplevet smerter i underlivet? Og fik I menstruation derefter eller kunne det blot være forbigående smerter?

Jeg skal til tjek om 2 ½ måned for at vurdere ud fra blodprøver om jeg reagerer på medicinen. Hvis ikke, skal jeg i hormonbehandling. Men hvad hvis jeg reagerer på medivinen men bare ikke nok til at få mens endnu. Skal man så se tiden an i en længere periode før hormonbehandling eller hvad er Jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2011

Snefnug1984

Jeg har fået metformin siden 1. juni 2010 og kan ikke huske, at jeg havde ondt i underlivet uden at få mens. Men det skal lige siges, at jeg først fik en rigtig mens i september, altså da jeg havde taget metforminen i 3 måneder og herefter er den blevet rimelig regelmæssig.

Så synes bestemt du skal se tiden an og ikke bare springe ud i hormonerne med det samme. Det er individuelt hvor hurtigt man reagerer og det kommer også helt an på, hvor mange piller du får om dagen. Jo flere du får, jo hurtigere går det. Jeg har fået 3, men trappede langsomt op til 3 over ca. 1½ måned.. Så jeg har reelt set kun fået fuld dosis i 1½ måned da jeg fik mens.

Anmeld

8. februar 2011

Anonym trådstarter

Snefnug26 skriver:

Jeg har fået metformin siden 1. juni 2010 og kan ikke huske, at jeg havde ondt i underlivet uden at få mens. Men det skal lige siges, at jeg først fik en rigtig mens i september, altså da jeg havde taget metforminen i 3 måneder og herefter er den blevet rimelig regelmæssig.

Så synes bestemt du skal se tiden an og ikke bare springe ud i hormonerne med det samme. Det er individuelt hvor hurtigt man reagerer og det kommer også helt an på, hvor mange piller du får om dagen. Jo flere du får, jo hurtigere går det. Jeg har fået 3, men trappede langsomt op til 3 over ca. 1½ måned.. Så jeg har reelt set kun fået fuld dosis i 1½ måned da jeg fik mens.

Jeg har kun fået metformin i 2 uger nu, så det er nok for hurtigt at håbe på, at der kommer mens allerede. Det er også en langsom optrapning... når først 3 piller dagligt efter 2 mdr. Men det er nok ret fornuftigt med den langsomme optrapning for har meget kvalme og ondt i maven. Havde du bivirkninger i starten?

Anmeld

8. februar 2011

Snefnug1984

Anonym skriver:

Jeg har kun fået metformin i 2 uger nu, så det er nok for hurtigt at håbe på, at der kommer mens allerede. Det er også en langsom optrapning... når først 3 piller dagligt efter 2 mdr. Men det er nok ret fornuftigt med den langsomme optrapning for har meget kvalme og ondt i maven. Havde du bivirkninger i starten?

Ja jeg har døjet meget med kvalme i starten og nogle dage med mavesmerter og diarre. Men kvalmen forsvandt igen efter et par måneder og mavesmerterne kan stadig komme ind imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.