Mit hår.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
13 svar
0 synes godt om
7. februar 2011

Nanastep

- Jeg har lige et spørgsmål :
kan ens hår på hovdet stoppe med at gro pga graviditet??

syntes bare ikke mit vokser mere, og det plejer at vokse rimelig hurtigt!.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

Nanastep

slet ingen ???

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Nanastep skriver:

- Jeg har lige et spørgsmål :
kan ens hår på hovdet stoppe med at gro pga graviditet??

syntes bare ikke mit vokser mere, og det plejer at vokse rimelig hurtigt!.

Ja, det kan det.
Det kan ligefrem begynde at falde af...men også det modsatte.
Mit hår har altid ændret adfærd EFTER en graviditet, og nogle måneder efter er det begyndt at blive mørkere, og så begyndte det at knække og spalte, så det har altid endt med at jeg måtte lade lokkerne falde og blive klippet korthåret.
Så har jeg kæmpet med at få det normalt igen..og det har så nogle gange taget mit hår 2-3 år om at blive sig selv.
Min mormor blev næsten sorthåret af at få børn, og hun var ellers lys som jeg, som barn og ung.

Ændringerne skyldes hormoner, og så det at barnet rent faktisk tager en masse fra din krop, som det skal bruge...så det ene med det andet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. februar 2011

Nanastep

SussieThyssen skriver:

Ja, det kan det.
Det kan ligefrem begynde at falde af...men også det modsatte.
Mit hår har altid ændret adfærd EFTER en graviditet, og nogle måneder efter er det begyndt at blive mørkere, og så begyndte det at knække og spalte, så det har altid endt med at jeg måtte lade lokkerne falde og blive klippet korthåret.
Så har jeg kæmpet med at få det normalt igen..og det har så nogle gange taget mit hår 2-3 år om at blive sig selv.
Min mormor blev næsten sorthåret af at få børn, og hun var ellers lys som jeg, som barn og ung.

Ændringerne skyldes hormoner, og så det at barnet rent faktisk tager en masse fra din krop, som det skal bruge...så det ene med det andet.

Kærligst
Sussie

puha det vidste jeg slet ikke, men 7-9-13 så er det ikke begyndt at falde af, men tror det er stoppet med at gro :/ .

tak for dit svar

Anmeld

7. februar 2011

Worldwide

Jeg blev utrolig tynd håret under min graviditet plus det blev meget lyst... Men nu er det ved at blive dejlig tyk igen og mørkt:p

Alle andre steder på kroppen sprang hårene ud, undtagen lige p hovedet... Ret underligt egentlig

Anmeld

7. februar 2011

Nanastep

Mileva skriver:

Jeg blev utrolig tynd håret under min graviditet plus det blev meget lyst... Men nu er det ved at blive dejlig tyk igen og mørkt:p

Alle andre steder på kroppen sprang hårene ud, undtagen lige p hovedet... Ret underligt egentlig

ja lige præcis!! ville meget hellere have det springer ud på hovdet, havde lige klippet mig korthåret inden jeg blev gravid, og nu havde jeg besluttet mig for at det skulle være langt igen, ( havde hår til lænden ) - og nu ville det bare ikke gro !!! :/ øv altså!!

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

Mileva skriver:

Hehe..undskyld jeg griner.
Jeg havde også en veninde, der troede hun ville ende med at blive en gorilla over hele kroppen undtagen på hovedet, fordi hendes hårvækst myldrede frem alle steder. 
Det forsvandt igen..naturligvis..men hun var ved at få pip.
Og det var det samme med nr 2

Anmeld

7. februar 2011

Nanastep

SussieThyssen skriver:

Hehe..undskyld jeg griner.
Jeg havde også en veninde, der troede hun ville ende med at blive en gorilla over hele kroppen undtagen på hovedet, fordi hendes hårvækst myldrede frem alle steder. 
Det forsvandt igen..naturligvis..men hun var ved at få pip.
Og det var det samme med nr 2

- Smiler ..

vi må jo bare bide det i os, os kvinder haha!! håber det begynder at gro igen hehe..

Anmeld

7. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Mit hår gror meget bedre og en blevet en anelse lysere og tykkere...

Til gengæld vokser det næsten ikk de andre steder  Så jeg er nok en af de heldige

Anmeld

7. februar 2011

Ni-ko-li-ne

faktisk, så vokser hår i to faser.... i den ene vokser det bare og falder ikke af, men i den anden fase vokser det og falder så af...

man fælder jo altid en masse hår, det er ganske naturligt...

men jeg har læst (og jeg kan selvfølgelig ikke finde linket lige nu) at under en graviditet går en større del af ens hår i den fase hvor det falder af... derfor vil du, højst sandlynligt, som mange andre, opleve at fælle en masse 1-6 mdr efter fødslen...

det gror ud igen, heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.