Er det børneeksemen, eller 'bare' tør hud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.143 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Henri84

Alberte har haft børneeksem i moderat svær grad siden hun var omkring 5 mdr.. Vi har indtil videre heldigvis kunnet holde det nede med den mildeste hormoncreme (ikke på recept) og masser af a-derma exomega!
Nu synes jeg bare ikke det har nogen effekt denne gang, og jeg kommer pludselig i tvivl om om det er børneeksemn, eller om det 'bare' er tør hud
Det er ikke rødt, og det er dette der gør at jeg er i tvivl!!
Men hun er simpelthen fyldt af meget tørre plamager over hele kroppen, og nogle af dem er begyndt at sprække selvom vi smørrer og smørrer
Er det børneeksem når det ikke er rødt, men 'kun' tørt agtigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Vial

Det er vinteren. Den har spoleret huden for mange. Det sagde min læge. Det kan være tør hud, som så sprækker lidt og så bliver huden irriteret.

Hvis du ikke synes, at cremen hjælper, så har jeg erfaret at ceridal er klart den aller bedste fedtcreme. Den er drøj i brug og trænger ind i huden. Det er den eneste creme, som kan holde tørheden nogenlunde nede. Smører to gange om dagen. Glemmer jeg en enkel gang, så er der straks tørre pletter igen.

I ansigtet er det særlig slemt. Der har temperaturforandringerne (fra ude til inde) gjort, at der er kommet bitte små revner i huden. Ikke noget man kan se. Der er så kommet svamp i (meget normalt), så der smører jeg med kordison blandet med svampemiddel (brentacort).

Anmeld

6. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Kan du ikke beskrive hvordan i gør når i behandler med hormoncremen? Det er meget normalt, at børneeksemet holder op med at være rødt og så ligesom bliver til tørre plamager og ligger latent i huden... Hvor ofte kommer hun i bad og hvad vasker i med?

Anmeld

6. februar 2011

Henri84

Ni-ko-li-ne skriver:

Kan du ikke beskrive hvordan i gør når i behandler med hormoncremen? Det er meget normalt, at børneeksemet holder op med at være rødt og så ligesom bliver til tørre plamager og ligger latent i huden... Hvor ofte kommer hun i bad og hvad vasker i med?

Hun bliver smurt med den morgen og aften.. Fik at vide vi skulle smøre 2 gange i døgnet indtil den forsvandt, men højest i 2 uger (var det ikke væk skulle vi ringe og få noget stærkere) derefter 1 gang i døgnet i samme antal dage som det var nødvendigt at smøre indtil den var væk i første omgang.. Håber det var til at forstå
Hun bades ca. 3 gange i ugen i alm. svane og allergimærket baby sæbe (kan ikke lige huske mærket)..

Anmeld

6. februar 2011

Henri84

KaMa skriver:

Det er vinteren. Den har spoleret huden for mange. Det sagde min læge. Det kan være tør hud, som så sprækker lidt og så bliver huden irriteret.

Hvis du ikke synes, at cremen hjælper, så har jeg erfaret at ceridal er klart den aller bedste fedtcreme. Den er drøj i brug og trænger ind i huden. Det er den eneste creme, som kan holde tørheden nogenlunde nede. Smører to gange om dagen. Glemmer jeg en enkel gang, så er der straks tørre pletter igen.

I ansigtet er det særlig slemt. Der har temperaturforandringerne (fra ude til inde) gjort, at der er kommet bitte små revner i huden. Ikke noget man kan se. Der er så kommet svamp i (meget normalt), så der smører jeg med kordison blandet med svampemiddel (brentacort).

Her virker a-derma bedre end ceridal.. Det har det i hvert fald gjort indtil nu..
Fik en masse cremeprøver på børneafdelingen en gang med min søn som vi kunne prøve til hende.. Men det var a-derma som vi hele tiden har brugt, og så locobase repair som virker bedst her..

Anmeld

6. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Henri84 skriver:

Hun bliver smurt med den morgen og aften.. Fik at vide vi skulle smøre 2 gange i døgnet indtil den forsvandt, men højest i 2 uger (var det ikke væk skulle vi ringe og få noget stærkere) derefter 1 gang i døgnet i samme antal dage som det var nødvendigt at smøre indtil den var væk i første omgang.. Håber det var til at forstå
Hun bades ca. 3 gange i ugen i alm. svane og allergimærket baby sæbe (kan ikke lige huske mærket)..

Okay... Hormonbehandlingen burde være okay så... Det der har gjort den store forskel for os er at bruge A-derma's vaskebar når vi vasker. Dette giver cremen optimale betingelser og så er den sæbefri og tørrer derved ikke ud. Vi bader hver 3. Dag men hænder vaskes hver dag med den vaskebar. Ja og så smører vi også to gange dagligt med rigeligt exomega creme

Anmeld

6. februar 2011

Henri84

Ni-ko-li-ne skriver:

Okay... Hormonbehandlingen burde være okay så... Det der har gjort den store forskel for os er at bruge A-derma's vaskebar når vi vasker. Dette giver cremen optimale betingelser og så er den sæbefri og tørrer derved ikke ud. Vi bader hver 3. Dag men hænder vaskes hver dag med den vaskebar. Ja og så smører vi også to gange dagligt med rigeligt exomega creme

Den må jeg prøve at have købt
Men altså skal jeg fortsætte med hormoncremen når der er så tørre pletter, eller forsøge at trappe ud af den, eller? Har smurt i 2 ugers tid 2 gange om dagen nu nemlig, og det er jo som sagt ikke rødt mere..

Anmeld

6. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Henri84 skriver:

Den må jeg prøve at have købt
Men altså skal jeg fortsætte med hormoncremen når der er så tørre pletter, eller forsøge at trappe ud af den, eller? Har smurt i 2 ugers tid 2 gange om dagen nu nemlig, og det er jo som sagt ikke rødt mere..

man skal kun behandle med hormonerne så længe det er rødt... jeg ville helt klart foreslå den vaskebar der... ofte har apotekerne prøver på den, se da om du kan få et par stykker af dem:0)

Anmeld

6. februar 2011

Henri84

Ni-ko-li-ne skriver:

man skal kun behandle med hormonerne så længe det er rødt... jeg ville helt klart foreslå den vaskebar der... ofte har apotekerne prøver på den, se da om du kan få et par stykker af dem:0)

Godt så
Men hvad så med den tørre hud?
Det må da være ubehageligt og gøre ondt når huden sprækker...?

Anmeld

6. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Henri84 skriver:

Godt så
Men hvad så med den tørre hud?
Det må da være ubehageligt og gøre ondt når huden sprækker...?

men det skulle gerne blive bedre når i begynder at bruge den vaskebar....

A-derma laver også en ekstra fed creme, måske i skal prøve den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.