Hvordan med faddere ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

768 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

Mikkel's mor <3

godaften

-sagen er den at jeg godt kunne tænke mig at have min veninde til at stå fadder for min søn.
Men hun er IKKE dansk statsborger, og tænker så er man vel heller ikke medlem af den danske folkekirke?
har været til barnedåb ved hendes datter idag, som jeg står fadder til og der var det hendes kæreste der sagde ja til præsten og ikke hende selvom hun bar hende ? men er det fordi at hun ikke "må"

håber nogen kan svare mig på dette..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2011

afrobabies

Jennifer skriver:

godaften

-sagen er den at jeg godt kunne tænke mig at have min veninde til at stå fadder for min søn.
Men hun er IKKE dansk statsborger, og tænker så er man vel heller ikke medlem af den danske folkekirke?
har været til barnedåb ved hendes datter idag, som jeg står fadder til og der var det hendes kæreste der sagde ja til præsten og ikke hende selvom hun bar hende ? men er det fordi at hun ikke "må"

håber nogen kan svare mig på dette..

Jeg har ikke helt styr på det... Hvilken religion er hun i? Fordi jeg tror lidt at det har noget med det at gøre også.

Anmeld

7. februar 2011

Nettemor

da min søn blev døbt stod min bror fadder selv om han ik er medlem af den danske folkekirke.. tror det er lidt op til præsten.. men hun sagde at som hun så det kunne han godt være troende og bare ha meldt sig ud af det fordi han ikke brød sig om det som institution.. og hun fortalte at hun også havde haft en muslim til at stå fadder.. så tror det kan lade sig gøre hvis du har en præst der er til at snakke med..

Anmeld

7. februar 2011

Mikkel's mor <3

victoria2008 skriver:

Jeg har ikke helt styr på det... Hvilken religion er hun i? Fordi jeg tror lidt at det har noget med det at gøre også.

hm altså hun er ½ tysk og ½ itliener.
så går ud fra at hun er kristen :s

Anmeld

7. februar 2011

Mikkel's mor <3

nettemor skriver:

da min søn blev døbt stod min bror fadder selv om han ik er medlem af den danske folkekirke.. tror det er lidt op til præsten.. men hun sagde at som hun så det kunne han godt være troende og bare ha meldt sig ud af det fordi han ikke brød sig om det som institution.. og hun fortalte at hun også havde haft en muslim til at stå fadder.. så tror det kan lade sig gøre hvis du har en præst der er til at snakke med..

tak vil prøve at snakke med hende om det
en muslin ligefrem, det troede jeg godt nok ikke man måtte men man kan jo altid blive overrasket..

Anmeld

7. februar 2011

Nettemor

syns også det var vildt.. men lidt fedt ellers.. men man hører jo desværre om gammeldags præster som ikke vil gi kvindlige præster hånden og dem der ikke vil vie folk der er skilte osv..

Anmeld

7. februar 2011

Mikkel's mor <3

nettemor skriver:

syns også det var vildt.. men lidt fedt ellers.. men man hører jo desværre om gammeldags præster som ikke vil gi kvindlige præster hånden og dem der ikke vil vie folk der er skilte osv..

ligefrem nægte.. hvor vildt. godt vi har en ung præst

Anmeld

7. februar 2011

Nettemor

Jennifer skriver:

ligefrem nægte.. hvor vildt. godt vi har en ung præst

det er der flere der har gjort.. og de er desværre i deres fulde ret til det som jeg har forstået.. men heldigvis er der ik så mange af dem tilbage.. men håber da i får lov at få din veninde som fadder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.