Hvordan opdrager i?(mest jer med små børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

bonanza

Jeg har en datter på 1år og 8 mdr, og en datter på 2år og 10 mdr, og min store datter er svær for tiden at få til at høre efter , hvad gør i når jeres børn ikk hører efter? Dur den der med en "time out" og hvordan gør man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

SussieThyssen

bonanza skriver:

Jeg har en datter på 1år og 8 mdr, og en datter på 2år og 10 mdr, og min store datter er svær for tiden at få til at høre efter , hvad gør i når jeres børn ikk hører efter? Dur den der med en "time out" og hvordan gør man det?

Tjaaa..jeg har altid sat mig på hug foran barnet, set dem ind i øjnene og gentaget, det hun/han skulle eller ikke skulle-måtte eller ikke måtte.
Har det ikke virket, så er trolden kommet til timeout i et andet rum eller ude i gangen.
Bum, finale, færdig!
Når de har prøvet det et par gange, kan man begynde at bruge tællesystemet, med at sige: "Nu tæller jeg til 3, og hvis ikke du hører efter, inden jeg når til 3, så bliver vi uvenner!"
Og så siger du 1!
Så 2!
Og 3!
og så er det timeout igen!

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. februar 2011

Aves.

Børn i den alder er lyst og behovsstyret-.....jeg har aldrig brugt straf men har taget barnet eller tingen væk og sagt nej det må man ikke eller hvad det kunen være..sat ord på imens....det er muligt det skal siges tusind gange, men altså, det kommer det er en alder hvor de skal lære samtidig med de ikke selv kan styre det de har lyst til..

Så tålmodighed... så kommer det...

Anmeld

7. februar 2011

Barbamama

Jeg bruger konsekvens. Hvis min datter gør noget jeg ikke vil have, så siger jeg jeg at hun skal stoppe. Eller siger "nej". Hun ved godt hvad det betyder. Hvis hun ikke stopper efter ca 3. gange siger jeg at hvis hun ikke stopper tager jeg det fra hende, det hun nu laver. Og så græder hun lidt efter jeg har taget tingen (hvis hun nu hamrer med noget legetøj på et vindue) og så går det over. Ellers så prøv at aflede hende. Når hun laver noget hun ikke skal så find på noget hun gerne må som hun synes er spændende. Så er I fri for at skændes så meget

Anmeld

7. februar 2011

Vingummien

Eva. skriver:

Børn i den alder er lyst og behovsstyret-.....jeg har aldrig brugt straf men har taget barnet eller tingen væk og sagt nej det må man ikke eller hvad det kunen være..sat ord på imens....det er muligt det skal siges tusind gange, men altså, det kommer det er en alder hvor de skal lære samtidig med de ikke selv kan styre det de har lyst til..

Så tålmodighed... så kommer det...

sådan gør vi også herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.