hvorfor er min mor ikke den støtte jeg havde håbet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

616 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

enemor

jeg er alene med mine 2 pragtfulde drenge på 6 år og 18 mdr.

jeg har ikke haft det nemt, da jeg fik en fødselsdepression efter min sidste fødsel da den gik over lå der en "rigtig" depression under ! den er jeg selvfølgelig i behandling for. med denne tilstand fulgte angst og stress jeg var i november 2010 ved at være kommet lidt på toppen og følte at nu var der lys forude.

men så blev jeg indlagt på næstved sygehus, og her fandt de ud af at jeg havde dissimineret scelrose, og det endelige svar fik jeg her den 24 januar 2011. ja jeg er i chok og meget ked af at jeg skulle få en kronisk sygdom.

min store dreng havde fødselsdag i torsdags og mine forældre kom om aftenen og vi havde en hyggelig aften. lørdag skulle min søster og hendes 2 drenge komme og få kage og fejre fødselsdagen.  jeg var oppe kl 8 og skulle jo sørge for alt var i orden og klar til gæsterne, min lille dreng var på overnatning hos mormor og morfar så jeg havde lidt ro til at bage kage. min store dreng og jeg hyggede os med forberedelserne. men jeg er jo stadig plaget af min tilstand, så da gæsterne kørte kl 17 var jeg godt træt. min moder kiggede på mig og sagde højt og i en hård tone -hvad kan du dog være træt over-?- jeg har passet din lille dreng og det eneste du har lavet er at bage en wales stang!   jeg blev helt paf ! jeg havde jo sørget for vasketøj, bagt kage, lavet the,sørget for slikskål, vasket op , hjulpet min store dreng med at forberede en lille leg som skulle bruges når gæsterne kom, skåret frugt til kagen og pyntet op i stuen plus alt det løse som man jo også skal sørge for. jeg nåede ikke at sige noget før min mor rystede på hovedet og gik. er det mig der er pivet?   

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

Dansker i England

enemor skriver:

jeg er alene med mine 2 pragtfulde drenge på 6 år og 18 mdr.

jeg har ikke haft det nemt, da jeg fik en fødselsdepression efter min sidste fødsel da den gik over lå der en "rigtig" depression under ! den er jeg selvfølgelig i behandling for. med denne tilstand fulgte angst og stress jeg var i november 2010 ved at være kommet lidt på toppen og følte at nu var der lys forude.

men så blev jeg indlagt på næstved sygehus, og her fandt de ud af at jeg havde dissimineret scelrose, og det endelige svar fik jeg her den 24 januar 2011. ja jeg er i chok og meget ked af at jeg skulle få en kronisk sygdom.

min store dreng havde fødselsdag i torsdags og mine forældre kom om aftenen og vi havde en hyggelig aften. lørdag skulle min søster og hendes 2 drenge komme og få kage og fejre fødselsdagen.  jeg var oppe kl 8 og skulle jo sørge for alt var i orden og klar til gæsterne, min lille dreng var på overnatning hos mormor og morfar så jeg havde lidt ro til at bage kage. min store dreng og jeg hyggede os med forberedelserne. men jeg er jo stadig plaget af min tilstand, så da gæsterne kørte kl 17 var jeg godt træt. min moder kiggede på mig og sagde højt og i en hård tone -hvad kan du dog være træt over-?- jeg har passet din lille dreng og det eneste du har lavet er at bage en wales stang!  jeg blev helt paf ! jeg havde jo sørget for vasketøj, bagt kage, lavet the,sørget for slikskål, vasket op , hjulpet min store dreng med at forberede en lille leg som skulle bruges når gæsterne kom, skåret frugt til kagen og pyntet op i stuen plus alt det løse som man jo også skal sørge for. jeg nåede ikke at sige noget før min mor rystede på hovedet og gik. er det mig der er pivet?  

Nej, jeg vil ikke mene, du er pivet.

Anmeld

6. februar 2011

MaybeBaby

Jeg vil faktisk sige, at din mor er noget flabet! Hvis hun havde været så fuld af hopla, så kunne hun da i det mindste tilbyde hjælp til at rydde op efter festen eller i det mindste blive og hygge med børnebørnene, mens du fik ryddet op. Så nej, synes ikke du er pivet... Dumme mor egentlig.

Anmeld

6. februar 2011

B&J

en mega krammer til dig....

pyhh det lyder som en rigtigt træls mor, men sidder og tænker på om hun forstår  hvorfor du er så træt??? og om hun forstår helt hvad de ting indebære..

når vi holder fødselsdag og jeg også har bagt osv. så er jeg sku også træt af alle de gæster og snakken og dejligt når der bliver ro igen men så er hovede også fyldt.... og for godt hvis dit hovede er rigtigt træt og du ønsker en lille smule hjælp

Anmeld

6. februar 2011

enemor

tak for krammer, min far hjalp med at vaske op mens min mor satte den lille til at se teletubbies, så kunne hun jo drikke kaffe imens! hunvil ikke acceptere at jeg er syg og derfor ikke er så frisk, du sover hele tiden  siger hun bare.

hun har engang fortalt, at da hun var alene med min to storesøskende, var hun faldet i søvn og da hun vågnede kunne hun se at den store havde taget at et pille glas.! babu til lægen og finde ud af hvad der så skulle gøres.

men sådan en historie taler vi ikke om når jeg er træt og mine piller er låst inde i et skab, så jeg ved ikke hvorfor hun er så gal på mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.