Hvad ville i gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

708 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

superholm

Hvad ville i gøre, hvis i blev gravid uden at det var planlagt? Hvis det ikke var en "kæreste" i havde haft i lang tid osv? Ville i beholde det eller ville i få en abort? Og hvorfor?

Det skal lige siges at den her tråd absolut intet har at gøre med mig personligt. Jeg er blot nysgerrig over, hvad ander ville gøre i den situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

B&J

superholm skriver:

Hvad ville i gøre, hvis i blev gravid uden at det var planlagt? Hvis det ikke var en "kæreste" i havde haft i lang tid osv? Ville i beholde det eller ville i få en abort? Og hvorfor?

Det skal lige siges at den her tråd absolut intet har at gøre med mig personligt. Jeg er blot nysgerrig over, hvad ander ville gøre i den situation?

Jeg vil beholde barnet.... jeg kan ikke få en abort...

min samvittighed kan ikke få en abort og især ikke når jeg ved hvor mange mennesker der ønsker sig et barn af hele deres hjerte og ikke kan få et barn også bare smide det væk..

self. kan det ske man bliver gravid på p-piller osv. og det ikke er deres skyld så er det jo godt man har så man kan få en abort...

men ellers nej aldrig i livet

Anmeld

6. februar 2011

Kay

jeg ville beholde barnet... ingen tvivl... ikke at jeg er i mod abort, jeg ville bare aldrig udsætte mig selv for det...

Anmeld

6. februar 2011

Sof

Hvis ikke det var en fast kæreste, så ville jeg ikke beholde barnet, da jeg ikke har lyst til at stå alene med 2 børn.

Men en potentiel kæreste eller en ny kæreste, der ville jeg beholde. Jeg blev f.eks. uplanlagt gravid med min kæreste efter vi havde været sammen i 3 måneder og vi bestemte os for at beholde da vi ikke går ind for abort som prævention. Nu var jeg så også på p-piller, men da jeg ikke kan tåle dem og var stresset, så har de nok ikke virket. Men vi var enige om at vi nok skulle klare det og at det jo så var sådan det var.

Dog mistede vi i sidste uge ved en MA og jeg fik en udskrabning i fredags, men det er jo desværre sådan noget der sker, så må vi jo bare se om det går bedre nu hvor det er planlagt og jeg kan tage alle mine forholdsregler

Anmeld

6. februar 2011

Dinna88

Det kommer skam meget an på situationen. Er den uholdbar og ikke god for et barn, så ville jeg sandsynligvis få en abort eller bortadoptere barnet.

Anmeld

6. februar 2011

celkt

viille også beholde det, - kunne ikke få mig selv til at få en abort, medmindre at det var pga. sygdom hos mig eller fostret. Eller måske i yderste konsekvens, hvis jeg var alene med de tre jeg har i forvejen, og ikke havde ne mand inde i billedet. Men selv da er jeg ikke sikker på jeg kunne gøre det. Men netop derfor er jeg så meget mere opmærksom nu, for jeg vil ikke have flere de næste 4 år, og så regner jeg med at vi skal have en nummer 4, og så er det slut. Vil simpelthen have min uddannelse nu. Basta...

Jeg blev gravid som 17 årig med en 'ikke potentiale til kommende far-fyr', og det havde jeg bestemt mig for at gennemføre, selvom jeg så tabte det i uge 11. Og af mine tre børn er de to ikke planlagt, men de har jo været lige velkomne og fantastiske alligevel..

Men hvad andre vælger, må de selv om, er ikke principielt modstander af abort, medmindre folk bruger det som prævention. Mener dog godt vi kunne kikke på abortgrænserne her i danmark, ikke mindst den ved uge 24

Anmeld

6. februar 2011

SussieThyssen

superholm skriver:

Hvis jeg havde helbredet og overskudet i orden..så ville jeg 100% sikkert få barnet..ikke mere til det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. februar 2011

otlitrom

Kay skriver:

jeg ville beholde barnet... ingen tvivl... ikke at jeg er i mod abort, jeg ville bare aldrig udsætte mig selv for det...

Haps, den låner jeg! Enig.

Anmeld

6. februar 2011

Mka

Tjaaa det er svært. Men altså det kommer helt and på om jeg ønsker mig barn og bestem også om manden ønsker sig barn. Synes børn er noget man skal være enig om. Børn skal være ønsket, og manden har ofte ikke noget at skulle have sagt. ( og det synes jeg er så sørgeligt)

Anmeld

6. februar 2011

SSL

Mka skriver:

Tjaaa det er svært. Men altså det kommer helt and på om jeg ønsker mig barn og bestem også om manden ønsker sig barn. Synes børn er noget man skal være enig om. Børn skal være ønsket, og manden har ofte ikke noget at skulle have sagt. ( og det synes jeg er så sørgeligt)

ENIG!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.