Min lille pige på 5½ måned er blevet syg, hun startede med feber 38,3 onsdag og virkelig snottet. Var vågen hele natten til torsdag med op til 40 i feber, tog derfor til lægen tidlig torsdag da hun var begyndt at hoste lidt også. Men han kunne intet hører eller se på hende.
Så fortsatte feberen hele torsdagen, fredag ingen feber normal temp. på ca. 37,3 men stadig helt vildt snottet og hoster mere og mere. Var oppe hele natten da hun vågnede konstant af sin hoste, ville ikke spise kun drikke lidt vand. Så var temp. stadig normal lørdag morgen, og spiste lidt men tog kun korte lure på max en time af gangen. Stadig bleg, træt og hostende. Så fik hun igen feber om eftermiddaggen 38,2 og den blev liggende der resten af dagen. I nat vågnede hver anden time med hosteanfald siden 22 igår aftes. Drak lidt vand og fik lidt mme løbende over hele natten. Vågnede kl 5 imorges med 40,1 i feber, med et hosteanfald igen. Feberen er så igen faldet i løbet af idag til 38,4 men hun hoster stadig, vil kun spise lidt af flaske og drikke lidt vand. men er stadig bleg træt og sover kun meget korte lure ½-1 time af gangen.
Hvor længe skal jeg vente før jeg ringer til lægevagten er bare nervøs for at lægen i torsdags har overset noget eller at den forkølelse har udviklet sig. For hovedgærdet er hævet og hun vågner stadig hostende med snot i hele hovedet, hun får saltvandsdråber og suger med næsesuger, og giver lidt kamillete dog uden det store held. Så hvornår skal man bekymre sig, og hvornår er man bare pylret...? Please hjælp en forvirret mor...
Anmeld