skal jeg søge lægevagt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.504 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. februar 2011

babymusen3

Min lille pige på 5½ måned er blevet syg, hun startede med feber 38,3 onsdag og virkelig snottet. Var vågen hele natten til torsdag med op til 40 i feber, tog derfor til lægen tidlig torsdag da hun var begyndt at hoste lidt også. Men han kunne intet hører eller se på hende.

Så fortsatte feberen hele torsdagen, fredag ingen feber normal temp. på ca. 37,3 men stadig helt vildt snottet og hoster mere og mere. Var oppe hele natten da hun vågnede konstant af sin hoste, ville ikke spise kun drikke lidt vand. Så var temp. stadig normal lørdag morgen, og spiste lidt men tog kun korte lure på max en time af gangen. Stadig bleg, træt og hostende. Så fik hun igen feber om eftermiddaggen 38,2 og den blev liggende der resten af dagen. I nat vågnede hver anden time med hosteanfald siden 22 igår aftes. Drak lidt vand og fik lidt mme løbende over hele natten. Vågnede kl 5 imorges med 40,1 i feber, med et hosteanfald igen. Feberen er så igen faldet i løbet af idag til 38,4 men hun hoster stadig, vil kun spise lidt af flaske og drikke lidt vand. men er stadig bleg træt og sover kun meget korte lure ½-1 time af gangen.

Hvor længe skal jeg vente før jeg ringer til lægevagten er bare nervøs for at lægen i torsdags har overset noget eller at den forkølelse har udviklet sig. For hovedgærdet er hævet og hun vågner stadig hostende med snot i hele hovedet, hun får saltvandsdråber og suger med næsesuger, og giver lidt kamillete dog uden det store held. Så hvornår skal man bekymre sig, og hvornår er man bare pylret...? Please hjælp en forvirret mor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2011

KajaHH

Jeg vil helt klart kontakte lægevagten nu, for når hun bliver mere og mere slap i det, og ikke rigtig vil drikke noget, så er det på tide lige at få hende tjekket, også når hun bliver ved med at ha feber.

Jeg ville gøre det hvis det var mit barn, jeg ville ringe og kræve de skulle tjekke hende nu.

Håber at høre hvordan det går.

herfra

Anmeld

6. februar 2011

Gustavsmor

Søg læge hvis du føler dig utryg ved hendes symptomer. Jeg vil hellere ringe til lægevagten en gang for meget. Tror også no gange lægen har tænkt at jeg har været super pylret, men det påvirker mig ikke det mindste.....

Ring hvis du føler for det....

Knus

Anmeld

6. februar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville kontakte vagtlægen.

Jeg var til lægen med Lina 3 gange indenfor 8 dage og det viste sig at hun havde lungebetændelse (med et infektionstal på 130, hvor det skulle have været 7)

God bedring

Anmeld

6. februar 2011

SussieThyssen

Vil helt sikkert sige at det lyder som en lungebetændelse, der er kommet i udbrud.
Hvis feberen har været faldet og så pludseligt stiger igen er det i de fleste tilfælde et tegan på en infektion, der er stødt til, så ring og få hende tjekket.
Laver du en update??

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. februar 2011

babymusen3

tusinde tak for svarene ringer med det samme... og kommer med update når jeg har fået svar...

Anmeld

6. februar 2011

babymusen3

hej alle sammen...

er lige komemt hjem fra lægevagten, han kunne ikke høre noget på hende og syntes at hun så fin ud  kunne godt hører at manden ikke kender hende... Men det var nok bare en virus som florere i øjeblikket. Men han havde den frækhed at spørge mig flabbet: hvad er det egentlig du er bange for?

Ja hvad tror du selv...! Er ikke typen der bare hopper til læge hvert andet sekund og man sidder der oprigtigt bekymret for sin lille guldklump så syntes jeg det er frækt at komme med sådan en bemærkning... Ser det an ellers søger jeg egen læge. For min store datter havde lungebetændelse i efteråret og der kunne 3 læger ikke hører det først da hun kom til røngten fandt de det helt ude i spidsen af den ene lunge... og der havde jeg været til læge med hende flere gange, først da barnet krybber sig sammen af smerte, og næsten hoster lungerne op sendte de hende videre... så holder mig på tåspidserne selvom han sagde jeg skulle tage det roligt.

tusinde tak for de ellers hurtige svar herinde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.