Set i lyset af hvordan den sidste debat om fripladser gik, ønsker jeg at være anonym, omend mit spørgsmål nok er rimeligt nok 
Jeg er gravid, og vi er begge studerende. Jeg får alm su + SU-lån, og min kæreste får SU + indkomst fra fritidsjob på ca. 5000 om måneden. Det månedlige overskud er rimelig begrænset pga. husleje osv. Nu har jeg så siddet og kigget på priser for vuggestue og dagpleje. Er det rigtig forstået, at vi burde kunne få betalt noget af prisen for pasning?
Sådan som jeg kan se det, kan vi få betalt 80% med vores indkomst, som ikke overstiger 200.000 årligt - Mit SU-lån tæller nemlig ikke med i beregningen, står der. Vi har en indkomst på lige under 200.000 eksklusive mit lån.
Tror i jeg har forstået det rigtigt, eller? Det ville jo i så fald være en stor hjælp, for det self. tage lidt hårdt på økonomien at skulle betale 2000-3000 månedligt på pasning, omend vi nok skulle finde en løsning, skulle det være absolut nødvendigt.
I øvrigt, er det så ikke noget med at det koster lidt mindre, hvis man får barnet deltidspasset? Jeg har ikke mange timer om ugen på mit studie, det er primært selvstudie, så jeg havde egentlig tænkt mig en deltidspasning, så der var tid til at læse i løbet af dagen, men mere er vidst ikke nødvendigt..
Anmeld