Rådighedsbeløb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. september 2008

Honningblomst

Efter jeg har læst de svar jeg fik omkring forbrug, så tænker jeg lidt om i andre bare har de vilde beløb til forbrug, nu når det ingen betydning har hvor meget I bruger feks af vand??
Så hvad er jeres rådighedsbeløb??
Har ige lavet en afstemning. Måske ikke alle vil svare når ikke de er anonyme..
Knus Eva

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2008

lonemus

Hej Eva!

Syntes der før har været en tråd omkring det!!!!
Men jeg vil gerne svare igen :).

Når alle vores udgifter er betalt har vi 15.500.- kr. tilbage + børnepenge.
De penge skal bruges til mad, diesel, frisør, tøj, ja alt det sædvanlige.
Vi bruger dog ikke dem alle, men sætter en god sjat penge i banken hver måned, hvis der en dag skulle komme dårlige tider - eller dyre regninger fra mekanikeren :@

Knus
Lone

Anmeld

24. september 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Hej Eva!

Syntes der før har været en tråd omkring det!!!!
Men jeg vil gerne svare igen :).

Når alle vores udgifter er betalt har vi 15.500.- kr. tilbage + børnepenge.
De penge skal bruges til mad, diesel, frisør, tøj, ja alt det sædvanlige.
Vi bruger dog ikke dem alle, men sætter en god sjat penge i banken hver måned, hvis der en dag skulle komme dårlige tider - eller dyre regninger fra mekanikeren :@

Knus
Lone

Ja, det tror jeg også...derfor satte jeg det ind som en afstemning...så er det nemmere at overskue og alle kan være anonyme om de ønsker...:)

Anmeld

24. september 2008

tasha33

hej søde eva.
jeg har lige svaret i din afstemming, og jeg behøver altså ikke være anonym;)
vi har ikke det kæmpe rådighedsbeløn, men mangler hellere ikke noget. men det kommer nok nok vi har fået afdraget noget mere på vores hus.
knuz natasha (H)(H)

Anmeld

24. september 2008

Zuzet

Hejsa

Jeg har ca 5-6000,- til mad, bleer mm. hver 3. mrd har jeg derudover 4000 i børnepenge da resten bliver sat direkte ind på min budgetkonto, men de går til tøj, sko mm til ungerne.

Vi er 5 børn + mig

Jeg mærker bestemt vand, el og gas regningernes størrelse for der skal ikke så meget til at vælte min økonomi.....og jeg får desværre tit ekstra regninger *suk* men vi er jo også mange til at forbruge af det...

Hilsen

Lotte, der syntes det er sjovere at bruge 500,-kr til tøj end til en dum ekstra elregning

Anmeld

24. september 2008

A.

ikke meget er jo på barsel så får ikke meget udbetalt..men vi klarer os..

Anmeld

24. september 2008

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Mens jeg var på SU+lån havde vi godt og vel 7500 + børnepenge.

Pt. hvor der ikke er mere SU og jeg stadig venter på svar ang. speciale har vi oprindeligt 0 kr + børnepenge. Men fik så et fritidsjob i housekeeping på et hotel, hvor jeg tjener ca. 4000 om måneden, så der lever vi af det og en opsparing.

Når jeg, forhåbentlig snart, kommer på dimittendsats (82 % af dagpengesatsen), vil vi have mellem ca. 8200 + børnepenge.

Vi er 3 i husholdningen, og mandens løn dækker udgifter pånær vores a-kasser.

Min indtægt dækker så mad, tøj, frisør, alm. forbrug (shopping) osv. - og a-kasserne. Så egentlig er det ikke så meget, og håber på at finde et job hurtigt efter endt uddannelse, gerne indenfor uddannelsen. Læste på en anden side, at banken nu kræver 15.000 i rådighedsbeløb for 2 voksne og et barn, hvis man skal godkendes til huskøb8(. Ved ikke om det er sandt, men for 2½ år siden, da vi købte hus, skulle vi have 8000+1500 pr. barn - men dengang var vi kun 2 - det har vi faktisk ikke engang nu. Men vildt, hvis det er steget så meget.

Vi mærker tydeligt, hvis vand-, varme-, og elforbrug vokser, så prøver at gøre vores for at holde det nede- også pga. miljøet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.