vuggestue og stofbleer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

millesofie

min holdning er at tinke skal have stof på numsen og det er min personlige holdning

men tinke får også udslet (ikke med det samme med efter nogle dages brug) af papirsbleer (vi har prøvet alle bleer på markedet) det er ikke slemt men hun bliver ru over hele numsen der hvor bleen har siddet og i kanten får hun en slags væske fyldte knopper i små plagmager

men kan jeg kræve at hun får stof bleer på i vuggestuen eller skal jeg til lægen med hende og finde ud af hvad det er hun ikke tåler og kan man det når det er bleer? og hvad så bagefter kan man så få lov at give stofbleer på? og hvad hvis lægen ikke finder noget ?

ihh er der nogen der ved noget om dette her jeg er helt på bar bund

ps jeg har verdens dårligeste læge, men alle andre læger her tager ikke flere ind

håber håber håber

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

LLN

Hvis det er den slags stofbleer der ligner en "alm" papirble, mon de så ikke vil være med til det. De skal jo stadig bare smidde den brugte ble i en pose, jeres skal så bare med hjem og ikke i skraldespanden. Prøv at snakke med vuggestuen, og tag evt. en med så de kan se at det ikke er mere besværligt end at bruge papirbleer.

Anmeld

5. februar 2011

Rikke, Liam & Linus

Fisenberg skriver:

min holdning er at tinke skal have stof på numsen og det er min personlige holdning

men tinke får også udslet (ikke med det samme med efter nogle dages brug) af papirsbleer (vi har prøvet alle bleer på markedet) det er ikke slemt men hun bliver ru over hele numsen der hvor bleen har siddet og i kanten får hun en slags væske fyldte knopper i små plagmager

men kan jeg kræve at hun får stof bleer på i vuggestuen eller skal jeg til lægen med hende og finde ud af hvad det er hun ikke tåler og kan man det når det er bleer? og hvad så bagefter kan man så få lov at give stofbleer på? og hvad hvis lægen ikke finder noget ?

ihh er der nogen der ved noget om dette her jeg er helt på bar bund

ps jeg har verdens dårligeste læge, men alle andre læger her tager ikke flere ind

håber håber håber

Jeg har endnu ikke oplevet problemer med at vi bruger stofbleer til Liam.

Der er ingen der har set det som et problem, og han har haft 2 forskellige dagplejemødre og bliver passet i gæstedp i en børnehave.

Mon ikke du bare kan tale din sag overfor dem, altså mht. at din datter ikke tåler papirbleerne. Så er jeg da næsten sikker på de siger god for den.

Men har dog hørt om andre der har fået en erklæring fra lægen omkring brug af stofbleer.

Anmeld

5. februar 2011

linedanseren

Nu har jeg arbejdet i en vuggestue, og der tages jo behov for allergi børn, astma børn, syge børn, og muslimske børn.

Så jeg kunne virkelig ikke forstille mig, nu hvor der faktisk er en grund til at hun går med stofbleer, at de ikke vil gøre det.

Som en anden bruger skriver, skal bleen jo stadigvæk ned i en pose, men istedet for at smide den i skraldespanden, skal den bare ud på hendes plads og med hjem.

Så snak med vuggestuen, forklar situationen, og så er jeg sikker på at i nok skal finde en god løsning

Anmeld

5. februar 2011

millesofie

tak for jeres svar

det er fordi at hun først skal starte til maj og lige nu går i dp

vores dagpleje ville gerne prøve stofbleer men hun har nu bestemt at det ikke gik selvom at vi er igang med at prøve nogle helt nye som jeg heller ikke kender og jeg har hele tiden sagt at hun skal sige hvis der er noget med dem da de jo er nye (lommebleer) og jeg heller ikke kender dem brugte før lag på lag bleer, men har nu købt nogle all in one bleer og er stadig igang og håber at vuggestuen vil gøre et forsøg med dem

jeg tror desværre det er den gæstepleje tinke var i som har fået vores dagpleje på andre tanker, fordi hun ikke mente at tinke havde ble allergi?!?! nårh ja men noget har hun jo.. og det kommer af bleerne.. hmmm er ellers meget tilfreds med min dp

nå lige lidt galle herfra også, hmmm det må havde ventet på at blive lukket ud

Anmeld

5. februar 2011

Snefnug1984

Altså hvis du selv har bleerne med, kan jeg ikke se det sku være et problem. Vi tager hensyn til meget i det omfang vi nu kan i vuggestuen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.