En aktiv baby :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

791 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

thilde-tusindfryd

Lige siden jeg mærkede liv i form af små spark i forrige uge, så har der været enormt meget aktivitet derindefra. Hun har sparket flere gange om dagen og når jeg sætter babylytteren på, så skratter det og kommer undervandslyde, så man sku tro, hun var ved at ommøblere

Det er dejligt med noget mærkbart liv

De sidste par dage har der dog været lidt mere stille.....og så blir man jo altid en smule bekymret. Men jeg mærker hende alligevel ind imellem, bare mere sparsomt og mere behersket.

Hvor langt tid går der imellem, at I mærker spark og aktivitet ? Og hvornår skal man evt. lige ringe til jordemoderen og høre, om der er fare på færde.

Jeg havde en veninde for 10 år siden, som mistede sin baby i 9. måned. Der blev pludselig stille derinde og hun ventede måske for længe, inden hun tog til fødestuen til tjek. Og så var barnet altså dødt. Så jeg er lidt på vagt overfor det og vil hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

Mus84

Tja jeg kan ikke huske hvornår det er man skal kunne mærke dem hver dag, men mener det er efter uge 24, hvis der går over 2 dage ville jeg ringe til lægen for at være sikker.

Men ved at livmoderen vokser langsomere end barnet gør så derfor vil der være perioder hvor man ikke mærker liv lige så meget.

Håber det gav lidt svar, og tro bestemt ikke du skal være bekymret Men kan godt forstå du er opmærksom på det, med den historie..

kh Linda uge 28

Anmeld

5. februar 2011

Den lykkelige

Min jm sagde at fra uge 24 skulle jeg mærke hende hver dag.. ellers skulle jeg ringe.. men altså nogle dage kunne sagtens være mindre aktivitet end andre og det var normalt.. så kun hvis man slet ikke mærker noget..

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

Mus84 skriver:

Tja jeg kan ikke huske hvornår det er man skal kunne mærke dem hver dag, men mener det er efter uge 24, hvis der går over 2 dage ville jeg ringe til lægen for at være sikker.

Men ved at livmoderen vokser langsomere end barnet gør så derfor vil der være perioder hvor man ikke mærker liv lige så meget.

Håber det gav lidt svar, og tro bestemt ikke du skal være bekymret Men kan godt forstå du er opmærksom på det, med den historie..

kh Linda uge 28

Tak til jer begge for svar

Min jordemoder har desværre ikke oplyst mig om sådan noget. Men det er også længe siden, jeg var hos hende, for det var i uge 16 el. 18. Og mit næste møde med hende er først i uge 28. Hvilket faktisk er lidt træls, for der er dukket en masse spørgsmål op her på det sidste, som ikke var relevante i uge 16/18, og som jeg ikke synes jeg kan vente med svar på til uge 28.

Hvordan mener du, at det hænger sammen at moderkagen ikke vokser i samme tempo som barnet ? Hvorden det og hvilken betydning har det ?  At barnet har mere plads i perioder eller hvordan ?

Anmeld

7. februar 2011

SussieThyssen

thilde-tusindfryd skriver:

Lige siden jeg mærkede liv i form af små spark i forrige uge, så har der været enormt meget aktivitet derindefra. Hun har sparket flere gange om dagen og når jeg sætter babylytteren på, så skratter det og kommer undervandslyde, så man sku tro, hun var ved at ommøblere

De sidste par dage har der dog været lidt mere stille.....og så blir man jo altid en smule bekymret. Men jeg mærker hende alligevel ind imellem, bare mere sparsomt og mere behersket.

Hvor langt tid går der imellem, at I mærker spark og aktivitet ? Og hvornår skal man evt. lige ringe til jordemoderen og høre, om der er fare på færde.

Jeg havde en veninde for 10 år siden, som mistede sin baby i 9. måned. Der blev pludselig stille derinde og hun ventede måske for længe, inden hun tog til fødestuen til tjek. Og så var barnet altså dødt. Så jeg er lidt på vagt overfor det og vil hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.

Aktiviteten varierer meget, og jo længere hen du kommer, kan de faktisk sove i et døgn eller mere af gangen, hvor man slet ikke mærker dem.
Men har man ikke mærket liv i et par døgn, hvis ellers de har moslet meget rundt, så er det en god ide at tjekke  med FG.

Vedr. din veninde..er det slet ikke sikkert de kunne have gjort hverken fra eller til.
Mine de 2 første døde også bare inde i maven på mig, så man ved aldrig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. februar 2011

132319

Hyggeligt 

Med min søn mærkede jeg først liv i uge 26 og kun hver 3-4 dag, han var en lille dovenlas 

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

MHK skriver:

Hyggeligt 

Med min søn mærkede jeg først liv i uge 26 og kun hver 3-4 dag, han var en lille dovenlas 

Ok  ja det må han da ha været .... var du så ikke urolig i de 3-4 dage ?

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

SussieThyssen skriver:

Aktiviteten varierer meget, og jo længere hen du kommer, kan de faktisk sove i et døgn eller mere af gangen, hvor man slet ikke mærker dem.
Men har man ikke mærket liv i et par døgn, hvis ellers de har moslet meget rundt, så er det en god ide at tjekke  med FG.

Vedr. din veninde..er det slet ikke sikkert de kunne have gjort hverken fra eller til.
Mine de 2 første døde også bare inde i maven på mig, så man ved aldrig.

Kærligst
Sussie

I et helt døgn ? Ok, det vidste jeg ikke. Troede mere de sov sådan ind imellem og så vågnede.

Jeg har læst, at babyer tit blir vugget i søvn af moderens bevægelser, når man går og laver noget, og vågner op, når hun er i ro. Det gør min baby vist, for mærker hende primært, når jeg sætter mig stille ned i sofaen eller lægger mig lidt eller når jeg går i seng om aftenen.

Anmeld

7. februar 2011

132319

Ok  ja det må han da ha været .... var du så ikke urolig i de 3-4 dage ?

Slet ikke, jeg havde jo aldrig været vant til andet end stort set aldrig at mærke ham 

Anmeld

7. februar 2011

thilde-tusindfryd

MHK skriver:

Slet ikke, jeg havde jo aldrig været vant til andet end stort set aldrig at mærke ham 

Men havde du ikke fået det der at vide med de to dage, som de andre snakker om ? Altså at hvis man ikke mærker babyen i to døgn, så skal man ringe til FG ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.