Hvordan skal jeg dog hjælpe min veninde????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.013 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. februar 2011

Anonym trådstarter

Min veninde er blevet gravid og det har hun jo ønsket sig meget længe, nu er det sket og hun er glad.

Hun har hele tiden sagt at hun brændende ønsker sig en pige, og er begyndt at købe lidt pige tøj til det kommende barn.

Hun går til de scaninger man bliver tilbudt, og vil gerne vide kønnet på barnet, det viser sig så at være en dreng, som er sund og rask, meget skuffet tager hun hjem på grådens rand.

Nogle dage efter fortæller hun så at hun vil have det fjernet, fordi det ikke passer ind i hendes fremtidsplaner, da hun måske ikke har fundet den eneste ene, ikke bor i eget hus osv.

Nu har hun ansøgt om at få en sen abort, men jeg synes det ville være så synd at vælge livet fra en sund og rask dreng.

Jeg vil hører om, hvad jeg kan gøre for, at overbevise hende til at gennemfører graviditeten og få barnet.

Har så ondt af det ufødte barn, at jeg græder i mit stille indre, tænk at vælge livet fra et rask barn, bare fordi det har det forkerte køn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

LIZO

ihh hvor kan jeg blive sur. ved det intet har med dig at gøre.. men der er så mange der brændene øsnker et barn. og så vil hun vælge et perfekt lille barn fra på grund af kønnet!! en anden ting er jeg tror ikke hun får lov at vælge en sen abort da barnet ikek fejler noget.. og havde hun fået lov at skulle hun ikke ha lov at få et barn mere.. kan godt være jeg lyder hård.. jeg ønsket mig brændene en pige først.. men fik en dreng. og elsker ham overalt på jorden.. og aldrig har jeg fortrudt ham..

håber hun når at vænne sig til tanken om en dreng inden fødslen..

Anmeld

5. februar 2011

Valle81

Anonym skriver:

Min veninde er blevet gravid og det har hun jo ønsket sig meget længe, nu er det sket og hun er glad.

Hun har hele tiden sagt at hun brændende ønsker sig en pige, og er begyndt at købe lidt pige tøj til det kommende barn.

Hun går til de scaninger man bliver tilbudt, og vil gerne vide kønnet på barnet, det viser sig så at være en dreng, som er sund og rask, meget skuffet tager hun hjem på grådens rand.

Nogle dage efter fortæller hun så at hun vil have det fjernet, fordi det ikke passer ind i hendes fremtidsplaner, da hun måske ikke har fundet den eneste ene, ikke bor i eget hus osv.

Nu har hun ansøgt om at få en sen abort, men jeg synes det ville være så synd at vælge livet fra en sund og rask dreng.

Jeg vil hører om, hvad jeg kan gøre for, at overbevise hende til at gennemfører graviditeten og få barnet.

Har så ondt af det ufødte barn, at jeg græder i mit stille indre, tænk at vælge livet fra et rask barn, bare fordi det har det forkerte køn

Hejsa,

Ohh my god, det må jeg nok sige, sikke en historie - det ryster min grundvold.

Altså - hvad går der gennem hovedet på hende - sorry - men alle ved jo der er 50/50mht køn.

Men jeg kunne aldrig i min vildeste fantasi forestille mig at hun måfå en sen abprt - det får man altså ikke bare fordi det ikke lige passer ind i ens planer - det skulle hun have tænkt over inden hun ramte uge 12.

Jeg tror slet ikke det vil blive aktuelt - men vil sige at når hun så har født, så skal du være ekstra obs ogmåske kontakte hendes SP, da hun jo kan være istor risiko for fødselsdepression osv.

Men sen abort, det tror jeg næppe - hvis hun slipper af meddet erder noget helt galt i dagens danmark!!!

Sender dig en masse varme tanker

Christina

Anmeld

5. februar 2011

Chraz

Kan du ikke måske overtale hende til at bortadoptere barnet istedet? Der er så mange mennesker der brændende ønsker sig børn men som desværre ikke har muligheden for det.. Jeg synes det vil være fuldstændig grotesk at få en sen abort bare fordi barnet har et forkert køn. Det er jo altså ikke bare en dukke man kan gøre med hvad man vil. Havde det været min veninde var jeg flippet på hende.. Mest fordi det er så meget imod mine principper.. Men jeg synes du skal prøve at overtale hende til at bortadoptere barnet hvis hun ikke vil have det.. 

Anmeld

5. februar 2011

170811

!!!

Jeg beklager på forhånd hvis dette indlæg bliver hårdt. Ved jo godt det ikke er din skyld.

Er hun mon overhoved klar til at blive mor? Det er da det mest barnlige useriøse valg. Først vælge at beholde det, bagefter få det fjernet SÅ SENT pga kønnet? Glæder hun sig mon så overhoved. Jeg er da fløjtende ligeglad om det bliver en pige eller en dreng. Har ikke skænket et tanke om hvad jeg ønsker mest. For bliver ovenud lykkelig lige meget hvad. Jeg ER lykkelig. Jeg Tænker på babyen hver eneste dag.

Så jeg forstår slet ikke hvordan man kan blive skuffet over kønnet, det lyder virkelig som om hun er gravid for sjov, at det ville være en slags accesorie for hende.

Eller måske er det meget normalt. JEg ved det ikke, men kan ikke sætte mig ind i det.

Du må jo prøve at fortælle hende om alle de fede positive ting der er ved at få en dreng. Virkelig prøve at overbevise hende! Men hvis hun har taget beslutningen, er hun måske svær at vende igen. Hvis hun 100 procent er sikker i sit valg Stakkels spire.

Anmeld

5. februar 2011

170811

Hvis hun virkelig ikke ønsker det, kunne hun evt bortadobtere det?

Årh ved det ikke.

Anmeld

5. februar 2011

Misa

Hun kommer aldrig til at kunne få abort når barnet intet fejler eller hvis hun ikke er i livsfare..

Så må hun bortadoptere barnet..

Stakkels lille baby dreng..

Anmeld

5. februar 2011

Mig med maven

På forhånd undskyld. Det er jo ikke din (trådstarter) skyld. Men men men... Jeg bliver rasende når jeg læser indlægget.

Føj for SATAN for en egoistisk beslutning. - Jeg er meget tollerent, og prøver altid at se tingene fra flere synspunkter, holde bolden på min egen halvdel og alt det der, men det kan jeg sku ikke denne gang, det er jeg ked af.

Jeg synes din veninde er uforskammet. Jeg tror hun er møgforkælet og er vant til, at hvis det ikke lige går efter hendes hoved, så går det slet ikke.

Jeg tror at hun har meget store problemer med sig selv, hvilket gør, at jeg ikke tror hun er parat til at blive mor, heller ikke for en pige.

I stedet for at tænke de grimme tanker hun gør, burde hun være taknemmelig resten af sit liv over at hun skal have et sundt barn, hvad kønnet er, er vel i grunden 100% ligemeget, eller det er måske bare mig?

Jeg blev meget overrasket da jeg blev scannet, og fik af vide at jeg skulle have en lille pige, for i mine drømme, og i mit hovedet var jeg sikker på at baby var en dreng. Men da jeg hørte at ALT var ok, var en pige da ikke mindre fantastisk.

Håber hun bortadoptere hendes sikkert smukke dreng, til en vidunderlig familie, der vil elske ham, bare fordi han er til.

Og så må hun sku købe en louis vuitton taske hun skal skifte ud, når moden diktere en ny farve.

Håber ikke det blev alt for         !

Men jeg blev virkelig tosset!

Anmeld

5. februar 2011

cecilie1984

ved godt det ikke har noget med dig at gøre, og at du kun prøver at hjælpe.

MEN for satan hvor blev jeg sur over at læse dit indlæg, hvad bilder hun sig ind. Hvordan kan man dog være SÅ egoistisk og føelsesløs???

Stakkels drang at blive valgt fra bare fordi man har det "forkerte" køn.

Mener helt ærligt at hun ikke er moden til at blive mor, og ALDRIG bliver det når man kan tænke sådan. De fleste har vel måske et ønske om enten en pige eller dreng, men at fravælge et sundt og rask barn pga at man er så egoistisk pisser mig af.

At hun så endda vælger at slå et sundt og rask barn ihjel fordi det ikke passer ind i hendes planer er FORFÆRDELIGT. Håber du kan overtale hende til at bortadoptere den lille dreng væk, der er rigtig mange der ønsker en dejlig dreng som ikke selv kan få barn. Din veninde fortjener ihvertfald ikke at være mor, hun vil nok altid have et forkert forhold til den lille dreng.

undskyld jeg lyder så sur, men er bare så forarget over din veninde. Og det hat IKKE noget med dig at gøre.

Håber hun gør det rigtige.

Anmeld

5. februar 2011

Bare-mig

Desværre er det ikke helt umuligt at få en sen abort selvom barnet er rask og mor ikke er i fare. Man kan få tilladelse pga sociale indikationer. F.eks at hun ikke føler sig klar og moden til en barn og hun skal stå med det Hele alene.Jeg synes du skal prøve at overtale din veninde til at bortadoptere - alt andet er så egoistisk!! Hvis det var min veninde ville jeg ikke bare græde i mit stille indre som du skriver. Der ville blive talt med meget store bokstaver og sagt min ærlige mening om det hun var ved at foretage sig. En god ven er også en der kan fortælle sandheden, når man har mistet jordforbindelsen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.