Hjælp!Kaster op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
8 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Alexander kastede pludselig voldsomt op midt i vores handletur i Lidl.Piiinligt.
Siden kastede han yderligere op 5-6 gange inden han kom i seng,til sidst kun vand,da han intet har spist.Han var meget træt og sløv,og det ligner ham slet ikke.

Han er så vågnet mange gange og kaldt på vand,og i starten fik han alt det han kunne drikke...indtil han kastede det hele op igen.Så nu har vi ikke givet ham vand i et par timer.

Hvad gør vi når han ikke kan holde vand i sig?Og skal vi kontakte vagtlægen i morgen?

Gode råd modtages

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2011

LotteGabriella

Daniella (2,5 år)har lige været igennem det samme

Vi gav hende tempereret vand, så maven ikke får chok over det KOLDE vand, man normalt giver dem, og så fik hun ikke lov til at bælde, for så kom det op igen!!!

Hun fik lidt popcorn, lidt havregrød og frugt, som hun holdte i sig og efter 1,5 døgn gik det den rigtig vej og hun kunne spise lidt alm. mad igen

Anmeld

5. februar 2011

Majbriteriksen

Jeg har lært af en børnelæge at man ikke må give noget før en time efter sidste opkast. Og det må kun være en lille tår vand (mundfuld) Hvis den bliver nede så må man efter 10-15 min prøve igen med en mundfuld. Hvis det kommer op skal man igen vente 1 time. Dette har fungeret rigtig godt herhjemme. Vores drenge har nogen gange kastet op i op til 2 døgn i træk. Men efter vi "lever" efter hendes råd går der sjældent timer nu.

Anmeld

5. februar 2011

Pernilleh

Tak piger

Det går bedre i dag,han har ikke kastet op siden i nat,hvor han fik en masse vand.Han er dog begyndt at have en meget ildelugtende tynd mave.Ellers er han meget stille,men ellers nem nok...så nu håber vi han er klar til i aften,hvor han skal overnatte hos mormor og morfar

Anmeld

5. februar 2011

LotteGabriella

Pernilleh skriver:

Tak piger

Det går bedre i dag,han har ikke kastet op siden i nat,hvor han fik en masse vand.Han er dog begyndt at have en meget ildelugtende tynd mave.Ellers er han meget stille,men ellers nem nok...så nu håber vi han er klar til i aften,hvor han skal overnatte hos mormor og morfar

det var godt at høre, jeg håber at han bliver klar

Anmeld

5. februar 2011

Maja88

ellers prøv at koge vandet...

havde samme tur med min niece sidst jeg passede hende og først da jeg kogte vandet og hun fik det afkølet. stoppede det med at komme op igen

Anmeld

5. februar 2011

Barbamama

Åh stakkels mand. Den tur har vi også lige været igennem. Lægen sagde det ville vare omkring tre dage og han fik ret. Men puh det er hårdt mens det står på. Carla ville også have vand og kastede det op igen. På et tidspunkt fik hun ÉN skefuld youghurt og den kom op prompte!!!

Anmeld

6. februar 2011

Pernilleh

Han har heldigvis "Kun" kastet op 1 gang mere,men har heller intet spist.Han drikker dog.

Men mormor og morfar tog ham alligevel,så vi nyyyyder roen herhjemme

Anmeld

6. februar 2011

Betteisen

Prøv at gi små mundfulde med ske i stedet for... Evt saft, så de får lidt sukker i sig. Det virkede her, da Laura på 7 mdr. kastede op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.