Blodprop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.506 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Sitrani

Hey girls 

Jeg fik konstateret en blodprop i venen i mit højre ben her lige inden juleaften sidste år.. Jeg har tidligere oprettet en tråd, hvor jeg spurgte jer, om I havde haft ondt af kraftige muskelkramper i benene, men det viste sig så desværre, at det var en blodprop..

Så nu er jeg i behandling med blodfortyndende medicin, som jeg skal stikke mig med 2 gange dagligt indtil september, og jeg skal gå med kompressions-strømpe de næste 2½ år.. Som en følge af blodproppen må jeg nu ikke længere bruge p-piller som prævention, hvilket jeg ellers har været ret glad for...

Jeg ville derfor høre, om der er nogen af jer herinde, som har har fået en blodprop pga. graviditet? Eller kender nogen der har..

Mvh Sille, 18+6 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

perlestump

STN skriver:

Hey girls 

Jeg fik konstateret en blodprop i venen i mit højre ben her lige inden juleaften sidste år.. Jeg har tidligere oprettet en tråd, hvor jeg spurgte jer, om I havde haft ondt af kraftige muskelkramper i benene, men det viste sig så desværre, at det var en blodprop..

Så nu er jeg i behandling med blodfortyndende medicin, som jeg skal stikke mig med 2 gange dagligt indtil september, og jeg skal gå med kompressions-strømpe de næste 2½ år.. Som en følge af blodproppen må jeg nu ikke længere bruge p-piller som prævention, hvilket jeg ellers har været ret glad for...

Jeg ville derfor høre, om der er nogen af jer herinde, som har har fået en blodprop pga. graviditet? Eller kender nogen der har..

Mvh Sille, 18+6 

hej

jeg fik en i min 2 gravidtet jeg var 7 uger henne da de fandt en blodprop i hvert ben

jeg skulle stikke mig hver dag til fødslen og gå med støttestrømper til fødslen osse

trals

knus

Anmeld

4. februar 2011

Lunae

STN skriver:

Hey girls 

Mvh Sille, 18+6 

Jeg kender ikke nogen, som har fået blodpropper under graviditet, men jeg har selv fået konstateret en genfejl, som øger risikoen for blodbropper betydeligt! Jeg skal under næste graviditet være på blodfortyndende medicin har du fået konstateret leiden v mutation eller hvilken årsag har de givet?

Venligst Luna

Anmeld

5. februar 2011

Sitrani

Lunae skriver:

Jeg kender ikke nogen, som har fået blodpropper under graviditet, men jeg har selv fået konstateret en genfejl, som øger risikoen for blodbropper betydeligt! Jeg skal under næste graviditet være på blodfortyndende medicin har du fået konstateret leiden v mutation eller hvilken årsag har de givet?

Venligst Luna

Ok.. ubehageligt....

Jeg fik ar vide, at det var pga. graviditeten.. og at hormonerne kunne have gået ind og ændret mit blod, så koaligerede, eller hvad det hedder, anderledes end almindeligt.. Altså størkner mere eller noget.... ellers gav de ingen årsag...

Anmeld

5. februar 2011

Sitrani

perlestump skriver:

hej

jeg fik en i min 2 gravidtet jeg var 7 uger henne da de fandt en blodprop i hvert ben

jeg skulle stikke mig hver dag til fødslen og gå med støttestrømper til fødslen osse

trals

knus

Ok...

Jeg har fået at vide, at jeg skal have støttestrømpe på i 2½ år efter de fandt blodproppen.... sjovt vi har fået forskellige ting at vide..... men ubehageligt er det i hvert fald....

Anmeld

5. februar 2011

Mormilla

Jeg har fået lavet en gen test som viser at jeg har let ved at få blodpropper så jeg tager en sprøjte om dagen og jeg går os med støtte strømper.

Men jeg havde en slem krampe i det ene ben den anden dag og jeg har stadig ondt. Men jeg synes nu at jeg har det bedre i benet i dag end i går så det er nok ikke en blodprop...

Anmeld

5. februar 2011

perlestump

STN skriver:

Ok...

Jeg har fået at vide, at jeg skal have støttestrømpe på i 2½ år efter de fandt blodproppen.... sjovt vi har fået forskellige ting at vide..... men ubehageligt er det i hvert fald....

jeg skulle osse have dem på efter fødselen men det5 fik jeg ikke at vide før nogle mdr efter fødselen

jeg må tage piller hver dag for ikke at have ondt i benene

Anmeld

6. februar 2011

Sitrani

perlestump skriver:

jeg skulle osse have dem på efter fødselen men det5 fik jeg ikke at vide før nogle mdr efter fødselen

jeg må tage piller hver dag for ikke at have ondt i benene

Ok.. Vildt de ikke sagde det før så lang tid efter fødslen... 

Jeg har ikke fået at vide, at jeg skal tage piller eller noget efter fødslen... håber jeg ikke... men det kan jo være jeg også først får sådan noget at vide efter jeg har født 

Anmeld

6. februar 2011

perlestump

jeg skulle tage blodfortyndene i piller efter fødselen i 3 mdr

efter dem skulle jeg ikke have flere men jeg fik så ondt i benene at jeg nu tage nogle piller mod  malaria som virker for det

Anmeld

6. februar 2011

Sitrani

perlestump skriver:

jeg skulle tage blodfortyndene i piller efter fødselen i 3 mdr

efter dem skulle jeg ikke have flere men jeg fik så ondt i benene at jeg nu tage nogle piller mod  malaria som virker for det

Okay .. Det er da surt! Håber ikke jeg får ondt når jeg stopper med det blodfortyndende!  Men nu må vi se.. Jeg har fået at vide, at jeg ikke må få tabletter efter fødslen heller, men skal stadig sprøjte mig med blodfortyndende..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.