Tøsefrokost. Jeres bedste ideer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.063 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. februar 2011

Mi

Jeg skal holde tøsefrokost og vil gerne lave en masse små retter til os.

Har i ikke en masse dejlige ideer og opskrifter på nogle små retter, sådan lidt tapasagtig?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

tinasmor

ingen ideer, men opper lige

Anmeld

4. februar 2011

Nadia&Daniel

Lakserolade - har dog ikke opskiften, men dem kan man altid goggle

Anmeld

4. februar 2011

Chewy

små skiver lækkert brød med en skive gedeost og akaciehonning bagt i ovnen Smager så fuglende synger Let at lave - 5 min ved 200 grader.

Bagte cherrytomater med basilikum, hvidløg, peber og parmasan ost. Smager super godt. Bare i ovnen i 10 min ved 200 grader.

Uhm, bliver helt sulten nu

Anmeld

4. februar 2011

Frk.S

Hermed et par forslag (håber det kan bruges):

Dadler omviklet med bacon (kan bare steges i ovnen)

Bruschetta (med forskellig fyld)

Tortilla rullet med friskost og laks (skåret i skiver)

Minipizza / pizzasnegle

Små pølsehorn (evt. bare med cocktailpølser).

Små "kyllingehorn" (bare med et lille stykke kylling i stedet fot en pølse

Forskelige grøntsagsstave og evt. grissini med lækker dip til (fx guacamole, salsa, hummus, oliventapanade, eller dip lavet af creme fraice og krydderier)

Forkellige oste i stave

Oliven, nødder, vindruer

Anmeld

4. februar 2011

DK

En af de bedste tøsefrokoster jeg har været til (det var godt nok en julefrokost, men stadig) der fik vi til hver ny ret en ny cocktail! Det var simpelthen helt kanon! Sjovt at prøve nye spændende cocktails (som man normalt ikke tør købe af frygt for man ikke kan lide dem og så have brugt en formue på dem på en bar) og stemningen blev hurtig høj

Jeg mener vi fik:

Mojitos, strawberry daquiries, Tom Collins, grøn fugl (selv opfundet), cosmopolitans, champagne-cocktails og der var vist et par stykker til, men dem husker jeg ikke mere... Men det var så lækkert med en ny frisk og flot drink til hver ny ret! MUMS! 

Anmeld

4. februar 2011

misslea

DK skriver:

En af de bedste tøsefrokoster jeg har været til (det var godt nok en julefrokost, men stadig) der fik vi til hver ny ret en ny cocktail! Det var simpelthen helt kanon! Sjovt at prøve nye spændende cocktails (som man normalt ikke tør købe af frygt for man ikke kan lide dem og så have brugt en formue på dem på en bar) og stemningen blev hurtig høj

Jeg mener vi fik:

Mojitos, strawberry daquiries, Tom Collins, grøn fugl (selv opfundet), cosmopolitans, champagne-cocktails og der var vist et par stykker til, men dem husker jeg ikke mere... Men det var så lækkert med en ny frisk og flot drink til hver ny ret! MUMS! 

Nøøøøj - det er da lige præcis sådan en tøsemiddig jeg skal holde, så snart jeg er færdig med at amme

Det er LIIIIIIGE mig... hahah

Anmeld

4. februar 2011

Mi

DK skriver:

Jeg mener vi fik:

Det var da en god idé. Tror også jeg vil lave nogle sjove drinks

Tak for tippet

Anmeld

4. februar 2011

Polkaprik

Kyllingespyd med sataysauce er altid et hit her. Gorgonzolasnegle

er også lækre (butterdejssnegle).

Og ja - kulørte drinks er også altid festligt! Vi bruger det rigtig meget når vi har gæster

Anmeld

4. februar 2011

otlitrom

misslea skriver:

Nøøøøj - det er da lige præcis sådan en tøsemiddig jeg skal holde, så snart jeg er færdig med at amme

Det er LIIIIIIGE mig... hahah

Jeg sidder også og drømmer om sådan en tøsefrokost. Jeg har så lige 20 uger til termin, og så er der amning... Det kan godt få lidt lange udsigter?

Nå, men gode idéer kan man altid gemme! Det lyder lige som noget for mig og tøserne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.