Mærket liv, og så er der stille??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

924 visninger
10 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Zibi_84

Hej alle. Jeg mærkede liv for en uges tid siden. Kunne mærke "små" puf i venstre side, da jeg lå i sengen, med hånden på maven. Nogle kraftigere end andre. Jordmor bekræftede at det ret sansyneligt er spark jeg kan mærke. Hun sagde også. "Husk at der sagtens kan være dage hvor du ikke kan mærke noget, og det er helt normalt"... Da jeg så ikke synes jeg mærkede noget særligt i dag, blev jeg (typisk mig) nervøs. Har i (i starten) mærket liv i form af bobler eller små spark, og så intet mærket nogle andre dage?? Håber i har nogle svar. Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Zibi_84

Er forresten i uge 20(19+4)

Anmeld

3. februar 2011

anjamichell@gmail.com

Jeg overlever præcis det samme!! Jeg er 16+5 henne... hvor langt er du??

Anmeld

3. februar 2011

Janni.

Zibi_84 skriver:

Hej alle. Jeg mærkede liv for en uges tid siden. Kunne mærke "små" puf i venstre side, da jeg lå i sengen, med hånden på maven. Nogle kraftigere end andre. Jordmor bekræftede at det ret sansyneligt er spark jeg kan mærke. Hun sagde også. "Husk at der sagtens kan være dage hvor du ikke kan mærke noget, og det er helt normalt"... Da jeg så ikke synes jeg mærkede noget særligt i dag, blev jeg (typisk mig) nervøs. Har i (i starten) mærket liv i form af bobler eller små spark, og så intet mærket nogle andre dage?? Håber i har nogle svar. Tak

Ja jeg mærkede liv en aften jeg var på job.. Ringede hjem og fortalte stolt om det, og ønskede sådan at min kæreste også kunne få lov til at mærke det..

Men der gik et par dage før det lykkedes at fange nogen spark som han kunne mærke..

Så det er helt normalt 

Anmeld

3. februar 2011

malenecl

Jeg begyndte at mærke spark i uge 20 og der var nogen dage hvor jeg ikke mærkede hende og blev bekymret! Men som din jordmor siger så er det ganske normalt. Der er også nogen gange hvor jeg ikke mærker hende en hel dag og det kan være fordi jeg laver et eller andet, eller koncentrer mig om noget, så jeg faktisk ikke ligger mærke til det. Men hvis du virkelig er bekymret, er det da bare at ringe til FG eller sådan, hvis det kan give ro.

Anmeld

3. februar 2011

Sitrani

Jeg synes selv at jeg mærkede små puf for cirka 1 til 1½ uge siden, men har ikke rigtig mærket noget lige siden, og tror det er meget normalt... nu ved jeg ikke om du er førstegangs-gravid, men det er jeg selv, og har læst, at det er meget normalt først rigtigt at mærke liv senere i graviditeten, end hvis man har været gravid før... omkring uge 20 eller sådan noget.. har også bobler i maven, men kan ikke skille dem fra de luftbobler jeg også har - altså prutter f.eks. Haha  Men alt i alt tror jeg det er normalt, at man kan mærke noget én dag, og så går der et stykke tid, inden man mærker babyen igen.. indtil man er længere henne.... det er vel også forskelligt fra kvinde til kvinde 

Hilsen Sille, 18+5

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

Zibi_84 skriver:

Jada..der kan gå lang tid imellem i starten. Det afhænger af hvordan babyen ligger. Den er jo ikke så stor endnu.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

ZamanogDania

Der kan sagtens går lang tid fra den første puf/spark til en anden gang. Det er normalt. Når du er lidt længere henne i graviditet så vil du mærke bebsen næsten hver dag.

Anmeld

3. februar 2011

Zibi_84

Anjamichell: Godt at høre, at jeg ikke er den eneste Jeg er i uge 20.

Buito: tak for svaret) dejligt når manden får mulighed for at mærke spark!

malenecl tak for svaret. Uh det er lige den dumme nervøsitet jeg også kan få! Men du har ret, jeg bør stole på det jordmoren siger

STN: Tror også det er meget forskelligt. Giver dig helt ret i det med boblerne. jeg synes ikke jeg overhoved kunne skille bobler fra luft i maven. Synes nærmere at det mærkeds som en nerve i klemme)

SussieThyssen: Det giver faktisk ret god mening, det med hvor babyen ligger! Tak)

Anmeld

3. februar 2011

Zibi_84

ZamanogDania: Okay. tak. Jeg slår kold vand i blodet)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.