Hvornår har man graviditetssukkersyge??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.684 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

HDA2311

Jeg har fået lavet en glukosebelastning pga. sukker i urinen og har i dag fået at vide at den var 8,1. I følge min læge så skulle det helst være under 7,8, men når jeg søger på nettet står der at det først er sukkersyge når det er over 9.

Er der nogen der kan hjælpe mig - har jeg sukkersyge eller eller skal jeg bare passe på at jeg ikke får det??

Min læge ville sende svaret til svangeramb., så går ud fra at de kontakter mig.

Helle 35+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Jyden

Jeg tror du skal passe på, at du ikke udvikler det.

Jeg har haft det under en af mine graviditeter. Den gang fik jeg at vide, at det normalt skulle være omkring 5,0. Grænsen for om man har sukkersyge er dog 9,0.

Anmeld

3. februar 2011

Ni-ko-li-ne

du skal nok tænke meget over at spise fornuftigt...

lad slik, kager og andre meget sukkerholdige ting ligge og få i stedet en masse gode fibre, frugt og grønt... og masser af vand!

Anmeld

3. februar 2011

Angelspot

Hmm, jeg har netop i dag fået tjekket blodsukker, da jeg havde sukker i urinen da jeg var ved jordmoder. Så hun bad mig få det tjekket ved lægen. Og der viste den 4,8. Sygeplejersken sagde at det var rigtig fint, normalt er omkring 5-6 stykker, men når man er gravid burde det ligge lidt under. Så blir da lidt forvirret af det du skriver.

Begge mine glukosebelastninger var fine, men de finder altid sukker i min urin. Og hver gang jeg får det tjekket eller dyrket er det fint. Så tror roligt du kan regne med de er obs på det, jeg har i hvert fald kun oplevet at de er gode til at spørge til det og dobbelt tjekke.

Anmeld

4. februar 2011

HDA2311

Tak for svar - jeg vil tænke mere over hvad jeg spiser og så se om jeg ikke bliver kontaktet af svanger amb omkring det videre forløb, under alle omstændigheder skal jeg til jordemoder på tirsdag og så kan jeg jo spørge hende.

Anmeld

4. februar 2011

maria_wlt

Det her er hvad jeg fandt på nettet:

Signalværdi 
2-timers værdi, normal tolerance P-Glucose < 7,8 mmol/l
2-timers værdi, nedsat tolerance P-Glucose 7,8 - 11,0 mmol/l
2-timers værdi, diabetes mellitus P-Glucose > 11,0 mmol/l

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.