Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Skal man være medlem af en A-kasse i et bestemt antale dage/mdr/år før man kan få dagpenge hvis man fx bliver fyrret??
Trine - som spørg for min kæreste
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
De steder jeg har oplevet at være medlem skulle man have 9 mdrs. medlemsskab i bagagen, for at være berettiget til dagpenge..
jeg mener at man skal have været medlem i et år for at kunne få dagpenge samt have arbejdet 1900 timer ca, men det kan svinge fra a-kasse til a-kasse tror jeg (men sådan her er det som regel)
Trine89 skriver: Skal man være medlem af en A-kasse i et bestemt antale dage/mdr/år før man kan få dagpenge hvis man fx bliver fyrret?? Trine - som spørg for min kæreste
Det er anpå hvilken akasse du har, men de fleste kører med du skal have været medlem i et år og have haft Et hvis antal timer
Lone H. skriver: Det er anpå hvilken akasse du har, men de fleste kører med du skal have været medlem i et år og have haft Et hvis antal timer
Kender du nogen som bare ikke kører på et med et ÅR??
charlottekri skriver: jeg mener at man skal have været medlem i et år for at kunne få dagpenge samt have arbejdet 1900 timer ca, men det kan svinge fra a-kasse til a-kasse tror jeg (men sådan her er det som regel)
Okey..
Mange tak for dit svar..
Trine89 skriver: Kender du nogen som bare ikke kører på et med et ÅR??
Nej for det Har vi Jagtet til min kæreste for 1 år siden da han stod uden arbejde, og vi havde baby på vej men Skal nok forhører mig Rundt omkring
AnneBJ skriver: De steder jeg har oplevet at være medlem skulle man have 9 mdrs. medlemsskab i bagagen, for at være berettiget til dagpenge..
Lone H. skriver: Nej for det Har vi Jagtet til min kæreste for 1 år siden da han stod uden arbejde, og vi havde baby på vej men Skal nok forhører mig Rundt omkring
jah det må vi jo prøve..
Hvis du er fuldtidsforsikret i Akasse - som man typisk er - skal du have arbejdet 1924 timer.. Så er det ligemeget om du er 9 måneder om at optjene disse timer eller 2 år om det.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128