Spørgsmål om jerntilskud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Sitrani

Hej piger 

Jeg har taget jern en del tid nu, og har lige et spørgsmål.. Kan man tage for meget?

Altså jordemoderen sagde, at man skulle tage 40-50 mg jern om dagen, men dem jeg har fået på apoteket er 100 mg. Er det noget der gør noget, eller skal jeg bare ta' dem? I starten skar jeg dem over, men det var lidt besværligt, så nu spiser jeg bare hele pillen.. Vil selvfølgelig lige høre min jordemoder, når jeg skal til første konsultation i næste uge..

Venlig hilsen Sille 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Bondepigen

STN skriver:

Hej piger 

Jeg har taget jern en del tid nu, og har lige et spørgsmål.. Kan man tage for meget?

Altså jordemoderen sagde, at man skulle tage 40-50 mg jern om dagen, men dem jeg har fået på apoteket er 100 mg. Er det noget der gør noget, eller skal jeg bare ta' dem? I starten skar jeg dem over, men det var lidt besværligt, så nu spiser jeg bare hele pillen.. Vil selvfølgelig lige høre min jordemoder, når jeg skal til første konsultation i næste uge..

Venlig hilsen Sille 

Nu husker jeg ikke helt hvor meget jeg tog i 1. graviditet, men det var i hvert fald det der var i gra-vitamin og så 1 ferro durret, og det fik jeg af vide, der var fint..

denne gang tager jeg det der er i gra-vitamin+ 1 gravi-jern.

Anmeld

3. februar 2011

Sitrani

bondepigen skriver:

Nu husker jeg ikke helt hvor meget jeg tog i 1. graviditet, men det var i hvert fald det der var i gra-vitamin og så 1 ferro durret, og det fik jeg af vide, der var fint..

denne gang tager jeg det der er i gra-vitamin+ 1 gravi-jern.

Ok... Måske jeg bare skulle købe det der Gravitamin/jern... Men jeg spiser nemlig vitaminpiller ved siden af, og så jerntilskud...

Anmeld

3. februar 2011

Bondepigen

STN skriver:

Ok... Måske jeg bare skulle købe det der Gravitamin/jern... Men jeg spiser nemlig vitaminpiller ved siden af, og så jerntilskud...

Ja, jeg synes i hvert fald det er det nemmeste... så er der ikke så meget at være i tvivl om..

Anmeld

3. februar 2011

Mor010711

Dem jeg får er også 100 mg og det er specifikt dem min læge har anbefalet. Så tror nu ikke du får for meget

Anmeld

3. februar 2011

Mor010711

Forresten sagde min jordemoder også at jern hovedsagligt er til en selv. Det gør det nemmere at komme sig over fødslen efterfølgende. Selvfølgelig er det også for den lilles skyld, men det meste skulle gå til moren ifølge min jordemoder

Anmeld

3. februar 2011

Sitrani

Mor010711 skriver:

Forresten sagde min jordemoder også at jern hovedsagligt er til en selv. Det gør det nemmere at komme sig over fødslen efterfølgende. Selvfølgelig er det også for den lilles skyld, men det meste skulle gå til moren ifølge min jordemoder

ok super at høre  Så er jeg ikke bekymret... man ved sgu aldrig... der er så meget at bekymre sig om nu til dags, så oplyste vi er...... nogen gange tror jeg det er mere til besvær end noget andet, at være så informeret  Hehe... hvis der er så meget der kan gå galt, jamen så havde der jo ingen mennesker på jorden været i dag....

Anmeld

3. februar 2011

Mor010711

STN skriver:

ok super at høre  Så er jeg ikke bekymret... man ved sgu aldrig... der er så meget at bekymre sig om nu til dags, så oplyste vi er...... nogen gange tror jeg det er mere til besvær end noget andet, at være så informeret  Hehe... hvis der er så meget der kan gå galt, jamen så havde der jo ingen mennesker på jorden været i dag....

Det har jeg faktisk tit tænkt over. Hvis vi ikke  vidste hvor meget der kunne være i vejen, ville vi ikke være så bekymrede. 

F.eks går jeg og er mega urolig over at jeg ikke har mærket liv endnu. På trods af at jeg ved at man sagtens kan ramme uge 22-23 og måske endda senere før der sker noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.