sååå ked af vores dagpleje.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.899 visninger
15 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

maimik

her er historien:

M har været i DP i snart i et år hos en DP som vi bare ikke har samme kemi med. overhovedet. 1. DP plander sig i hva vi skal gøre/ikke gøre herhjemme, med opdragelse. 2. DP er tillidsmand har en masse møder/fravær pga a det. så M er tit i gæsteDP. 3. DP har selv sagt mange gange at hun ike gider at at tage børnen med ud hverdag da hun syntes at det er besværligt (hun bor i hus med en dejlig stor have) i sommers sad de udenfor. M sad lige i eftermiddagssolen uden hat og uden solcream, da DP ikke havde tid til at give M det på. hmmmm... 4. M har været hus DP i et år nu og vi er kun kommet med 3 pakker bleer. på det år... 5: M er en helt anden og få med hjem når hun har været i gæsteDP en rigtig glad frisk pige med dejlige røde kinder. 6. vil ikke give M morgenmad hvis hun kommer før 7 fordi DP syntes at det er besværligt. så vi skal give M morgenmad, og den stakkels pige er så træt.. 7. det virker som DP ikke er sammen med børnene overhovdet, da når vi henter M får vi afvide hvor tralvt DP har haft det med at bage boller og kage... 8. vi har spurgt DP om hun evt kunne vække M noget før så M kun sov en 1½ time om eftermiddagen da vi slet ikke kunne få M til at sove før kl 23. om det kunne være derfor, vores besked fra DP var hun skulle have en pause......

vi har lige snakket med dagpleje kontoret, om at flytte M, men de vil have at vi skulle sige det først til vores DP inden vi finder en ny. er bare sååååååååååååååå bange for at M kommer i klemme i denne sag at det kommer til at gå ud over hende... vi har jo også bette mand som skal i DP til sommer og hvis han også skulle samme sted hen som M er, puha det kan min mave slet ikke holde til..

skulle bare ud med noget galle, tak fordi i læste med, og kom endelig med gode råd, eller om det er os som er pyllert forældre..

hilsen Maimik.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Mussen2

maimik skriver:

her er historien:

M har været i DP i snart i et år hos en DP som vi bare ikke har samme kemi med. overhovedet. 1. DP plander sig i hva vi skal gøre/ikke gøre herhjemme, med opdragelse. 2. DP er tillidsmand har en masse møder/fravær pga a det. så M er tit i gæsteDP. 3. DP har selv sagt mange gange at hun ike gider at at tage børnen med ud hverdag da hun syntes at det er besværligt (hun bor i hus med en dejlig stor have) i sommers sad de udenfor. M sad lige i eftermiddagssolen uden hat og uden solcream, da DP ikke havde tid til at give M det på. hmmmm... 4. M har været hus DP i et år nu og vi er kun kommet med 3 pakker bleer. på det år... 5: M er en helt anden og få med hjem når hun har været i gæsteDP en rigtig glad frisk pige med dejlige røde kinder. 6. vil ikke give M morgenmad hvis hun kommer før 7 fordi DP syntes at det er besværligt. så vi skal give M morgenmad, og den stakkels pige er så træt.. 7. det virker som DP ikke er sammen med børnene overhovdet, da når vi henter M får vi afvide hvor tralvt DP har haft det med at bage boller og kage... 8. vi har spurgt DP om hun evt kunne vække M noget før så M kun sov en 1½ time om eftermiddagen da vi slet ikke kunne få M til at sove før kl 23. om det kunne være derfor, vores besked fra DP var hun skulle have en pause......

vi har lige snakket med dagpleje kontoret, om at flytte M, men de vil have at vi skulle sige det først til vores DP inden vi finder en ny. er bare sååååååååååååååå bange for at M kommer i klemme i denne sag at det kommer til at gå ud over hende... vi har jo også bette mand som skal i DP til sommer og hvis han også skulle samme sted hen som M er, puha det kan min mave slet ikke holde til..

skulle bare ud med noget galle, tak fordi i læste med, og kom endelig med gode råd, eller om det er os som er pyllert forældre..

hilsen Maimik.

Det synes jeg lyder helt urimeligt - bank i bordet og sig DU FORLANGER en nu plads. Basta! Hvis der er jeres beslutning, så må de accepterer det trods de mener i skal snakke først.

Desuden er jeg selv fortaler for at man får snakket om tingene, men det lyder som om, at i er kørt fast og forlængst er kommet forbi det punkt, hvor tingene kunne løses ved en snak. Det lyder osm om at jeres DP kører sit eget løb.

Og kemi er jo en vigtig del, man kan ikke gører for at den ikke matcher.

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at du er bange for at din datter kommer i klemme- snak med dem om hvordan i undgår det.

Anmeld

3. februar 2011

tinasmor

Hvad er deres begrundelse for, at du skal sige det først? Er det fordi de vil sikre sig, at man er helt sikker? LYder da mærkeligt at de ikke kan finde en ny og så kan du sige det derefter.

Måske integeret vs var en mulighed? Så skal M kun flytte 1 gang?

Anmeld

3. februar 2011

Lone Jakobsen

åh jeg synes det er mange rigtig ærgelige ting i det du skriver, og jeg synes sørme også i skal finde jer en anden dp.

hvis hun insistere på at du skal snakke med dp. først, så forlang et møde hvor dp. pædagogen også er til stede, og vis hende så den liste du har skrevet her.

Anmeld

3. februar 2011

maimik

tinasmor skriver:

Hvad er deres begrundelse for, at du skal sige det først? Er det fordi de vil sikre sig, at man er helt sikker? LYder da mærkeligt at de ikke kan finde en ny og så kan du sige det derefter.

Måske integeret vs var en mulighed? Så skal M kun flytte 1 gang?

begrundelsen er at M stadig err i samme dagpleje kreds, og vuggestue er der et års ventetid. vi har undersøgt det.. også fordi dagplejekontoret ville være helt sikker på at det er det vi vælger. åhhh sådan noget hø

Anmeld

3. februar 2011

maria_wlt

nutche skriver:

åh jeg synes det er mange rigtig ærgelige ting i det du skriver, og jeg synes sørme også i skal finde jer en anden dp.

hvis hun insistere på at du skal snakke med dp. først, så forlang et møde hvor dp. pædagogen også er til stede, og vis hende så den liste du har skrevet her.

Det havde jeg også præcis forlangt.. og det kunne kun gå for langsom.. Netop så M ikke skal ha flere dårlige timer dernede hvis det kan undgåes...

Godt nok en TRÆLS DP'er at læse om må jeg desværre sige 

Anmeld

3. februar 2011

Lone Jakobsen

maria_wt skriver:

Det havde jeg også præcis forlangt.. og det kunne kun gå for langsom.. Netop så M ikke skal ha flere dårlige timer dernede hvis det kan undgåes...

Godt nok en TRÆLS DP'er at læse om må jeg desværre sige 

ja man kan næsten få helt ondt i maven af at læse om det.

Anmeld

3. februar 2011

N&J

Jeg ville uanset hvad kontakte dagpleje pædagogen der er tilknyttet, og forklare hvordan I oplever dette, og så bede om dokumentation på hvad I kan forvente jer af en dagpleje, så kan I nemlig bruge det som argument - ikke fordi der direkte står at hun skal tage børnene ud, men der vil være nogle krav og jeg er helt sikker på at nogle af dem ikke bliver opfyldt som de burde, så gå den vej, selvom I skal skifte, og nej, de kan ikke kræve at I skal snakke med hende inden, de kan foreslå det, men ingen steder kræve det. 

Anmeld

4. februar 2011

maimik

maimik skriver:

her er historien:

hilsen Maimik.

hmm så fik vi snakket med vores DP, hun var meget ked af at vi havde det som vi nu har det med hende, vi fortalte hende at vi syntes ikke at vi har samme kemi og er noget utilfredse med at hun har så meget fravær, enten pga ferie eller møder (hun er jo tillidsmand) DP blev ked af vi havde sådan, og hun sagde at hun var meget glad for M.. hun  hun ville gerne have at vi fik en dialog med hende da hun siger at M sagtens kunne få en anden DP hvor der var mere fravær. men nej vi vil ikke have at hun skal være der mere, denne snak fik vi med hende igår eftermiddags (torsdag).. fredag skulle M i DP hos hende, jeg havde bare sådan en mavepine, mine tanker lå ved M hele dagen, vil helst at M skulle være hjemme hos os indtil vi fik en anden DP men igen jeg/vi tror at M vil kede sig rigtig meget. M er 2 år.... men M skal jo være ved vores faste DP indtil vi får en ny, hvor langt tid går der mon????

nu sidder jeg og tænker: vores DP fortæller aldrig om deres dag, kun at M har spist godt og de har sunget. det får vi afvide næsten hverdag. ikke noget med hva de har leget. har endnu ikke fået en tegning med hjem fra DP som M har tegnet eller andet?

ved godt at en på 2 ikke kan lave så meget men alligevel?

kaqn det være rigtig at vi skal spørge ind hverdag: har i leget idag og hva har i så lavet? hvorfor fortæller DP ikke at M og de andre børn har hygget sig med at læse elelr hva de nu kan hitte ud af. leger hun overhovet med de børn??

en anden ting som der ulmer lidt er: vores DP er altid fint i tøjet. hun ligner en som ikke har med børn at gøre, hun har i hvertfald tøj på som ikke egner sig at sidde på gulvet med. men igen vi ved ved jo ikke hva der forgår der..

vi fik afvide dengang for et år siden at vi måtte ikke hente M mellem 12-15 for der sover de....

glad for at det er weekend og min dejlig mus er hjemme hos os...

kan vi godt tillade os at ringe til DPkontoret i næste uge og rygge for en anden plads hurtigt????????

hilsen Maimik. rigtig god weekend til jer alle

Anmeld

5. februar 2011

copt

Hej,

Jeg ville rykke for en ny plads a.s.a.p. og hvis de ikke kan skaffe en ville jeg undefrsøge mulighed for en privat dagpleje istedet. Dem får man tilskud til så det er samme pris hvis ikke billigere end alm. dagpleje. Det eneste minus der er ved privat er at der ikke er gæstedp - men til gengæld er private dp'ere sjældent syge...

Hvis du først har været skeptisk omkring hende, så blir det ikke anderledes.

min datter er 16 måneder og vi har fået tegninger med hjem flere gange + til jul fik vi 5 pakker som hun havde lavet. En gipsafstøbning, en viskestykke med fodaftryk, et maleri, et lys og en fyrfadsstage der begge var malet på, så det er ikke alderen dit barn kan undskyldes med.

Hører gerne hvad i finder ud af, sidder lige med et sygt barn på armen så skrivemulighederne er begrænsede.

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.