Vi er ved at prøve at få lidt af vores sunde livsstil tilbage efter julen og stress over barnedåben.
Så tænkte vi skulle dele lidt ud af vores sunde favoritter. Det kan være mellemmåltid, frokost eller middagsretter!
Håber i vil komme med jeres lærke rette 
Vores to favoritter er:
Lasagne med oksekød
Kødsauce: 350g oksekød(max10%), 2 hakkede løg, 3 dl vand, 1 dl tomatpure, 1 presset fed hvidløg, 2 tsk tørret oregano, salt, peber.
Ostesauce: 500g hytteost, 4 spsk hakket persille, salt, peber, evt revet muskat.
Brun kød og løg. Tilsæt vand, tomatpure, hvidløg, oregano, salt og peber og lad det simre i 10-15 min-, rør ofte.
Bland hytteost med persille og smag til med krydderierne.
Læg kødsauce, ostesauce og plader lagvis i et ovnfastfad. start og slut med kødsaucen. Bages ved 200 grader i 30-40 min.
Enchilada med kylling:
375g kylling i strimler, 2 hakkede løg, 1 tsk flydende margarine, salt, 1-2 tsk sambal oelek, 2 dl creme fraice(max2%), 4 tortillaer, revet ost
Brun kylling og løg i margarinen, og drys med lidt salt. kom sambal oelek og creme fraice i. lad det småkoge et par min. fordel på tortillaerne, rul sammen og læg i ovnfast fad. drys med revet ost. bages ved 225grader i 10 min.
server grøntsager eller salat til!!
Nam nam det er 2 gode retter