Børn med feber - hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

278 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

LauraLW

Giver i panodil når jeres børn er feberramt? Vilma er slatten, varm, snottet, pylret og ked. Hvis jeg selv havde feber ville jeg nok tage et par panodiler, men hvad gør man lige med sådan en lille en?Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Mormilla

Jeg normalt kun Patrick når han skal i seng og har over 39. Gir os Patrick hvis han har ondt. 

Anmeld

3. februar 2011

TbCp

Hvis Liva bare sover det hele væk så får hun ingen panodil, men hvis hun er meget vågen og vi kan se/høre hun har ondt så får hun en enkelt stikpille.

Anmeld

3. februar 2011

LR85

umiddelbart ville jeg ikke give panodil.

Der er stor forskel mellem en voksen og et lille barn.

Jeg ville spørge lægen. I nogen tilfælde kan det jo være direkte farligt a give det, da du hæmmer symptomerne for noget der muligvis skulle behandles.

Men ring til din læge og hør.

Under alle omstændigheder ville jeg ikke give det hist og her, HØJEST til natten..

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

LauraLW skriver:

Giver i panodil når jeres børn er feberramt? Vilma er slatten, varm, snottet, pylret og ked. Hvis jeg selv havde feber ville jeg nok tage et par panodiler, men hvad gør man lige med sådan en lille en?Laura

Når de har det sådan og er i den alder, så kan du roligt give en-to  panodil stikpiller til natten, så hun kan få en god nattesøvn.
Om dagen vil jeg ikke give det.
Feberen er den lilles ven, og skal have lov at arbejde i dagtimerne, men den har det jo at med at stige sidst på dagen, så giv du hende bare til natten, sammen med lidt kamillete at sove på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

Cris

Jeg vil også sige, at hvis feber ikke er "farligt", jeg mener, hvis den er under 39,5 så vil jeg ikke give noget om dagen... Selv om det er svært at lad det være... Jeg har læst, hvor vigtigt det er, at kroppen arbejder på den måde... Og man skal også lad det være med at give mad, hvis de ikke vil have noget (som det plejer at være, når de er syge med feber) for kroppen kan arbejd bedst, når den ikke skal bruge energi på at fordøje mad. Så snart de er en lille smule friske igen, så begynder de at bede om mad, det har jeg oplevet med vores... Om natten giver jeg dem noget inden de går i seng, så de kan sove og hvile sig rigtigt (og mor også )

Og forresten, vores kan ikke lide den der børne panodil, det kan jeg også godt forstå, den ligner sådan en ulækker sædprøve   Her fungerer bedst børne pinex

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.