Hvad må man og hvad må man ikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

Albert/Alberthe1

Hejsa alle i friske damer!!

Jeg og Kæresten sidder og diskutere hvor meget man må gøre klar inden babyen kommer!! Jeg ved selvfølgelig godt at det er overtro det meste af det, men har det bedst med at følge de forskellige gamle skikke!! Kæresten der imod griner lidr af mig og snakkede selvføleglig med drengene om det og da ingen af dem har børn og ingen erfaring har på dette område, grinede de egentlig bare med ham og af mig! Hvilket jeg blev skide sur over!!

Jeg mener at man gerne må stille vugge og puslebord frem, men ikke redde op! Er jeg helt galt på den!!

Hilsen Camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Albert/Alberthe1

Albert/Alberthe1 skriver:

Jeg og Kæresten sidder og diskutere hvor meget man må gøre klar inden babyen kommer!! Jeg ved selvfølgelig godt at det er overtro det meste af det, men har det bedst med at følge de forskellige gamle skikke!! Kæresten der imod griner lidr af mig og snakkede selvføleglig med drengene om det og da ingen af dem har børn og ingen erfaring har på dette område, grinede de egentlig bare med ham og af mig! Hvilket jeg blev skide sur over!!

Jeg mener at man gerne må stille vugge og puslebord frem, men ikke redde op! Er jeg helt galt på den!!

Hilsen Camilla

Hjælp...!

Har brug for jer!

Anmeld

3. februar 2011

Kay

det med sengen er rigtig... men der er også det med at man ikke må få barnevognen inden for døren før end baby er født...

Anmeld

3. februar 2011

bøgelund

Hilsen Camilla

i må ikke redde sengen op, eller hente barnevognen hjem. hvis i er overtroiske.. 

Anmeld

3. februar 2011

otlitrom

Du må ikke få barnevognen hjem inden barnet er født. Og du må ikke redde sengen op - om du må have den fremme, er jeg faktisk i tvivl om.

Vi går ikke selv op i det, men min far er gået helt bananas i de overtroiske tanker, så jeg har det fra ham. Og han er måske ikke den mest pålidelige kilde, det er trods alt kun "til husbehov"

Anmeld

3. februar 2011

SussieThyssen

Hilsen Camilla

Jeg har altid haft alt klar..også barnevognen, som dog først er kommet hjem efter fødslen.
Ellers har vugge/seng (har aldrig brugt vugge) og alt andet været rede. Ikke mere til det.

Tror det afhænger meget af de enkelte landsdeles traditioner.
Jeg kan ikke huske, der var nogen der sagde noget andet end at barnevognen ikke måtte være hjemme. Vi boede på Vestsj.

Kærligst
Sussie

Anmeld

3. februar 2011

Albert/Alberthe1

Ihh, mange tak!

Kæresten er ikke så overtroisk som jeg, men ved dog at hvis jeg siger nej, betyder det nej! Så vuggen bliver ikke redt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.