Flygtig tanke.... (det er dyrt at være dansker!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.199 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

SpunkenJo

Jeg elsker at være dansker, og holder meget af at tænke på jeg er sikret på alle måder. Mangler jeg bolig kan jeg få hjælp, mangler jeg arbejde kan jeg få hjælp og blivet jeg syg kan jeg få hjælp.

Alt i alt har vi det godt.

Jeg blir rørt når jeg læser indlægget vedr. Hende der føler sig trampet på, idet hun er i barbløshedbehandling og de. Er en dyr affære.

Jeg tænkte at det jo er skrækkeligt man ikke kan få sine drømme
Opfyldt og kan kun sparsomt sætte mig ind i den sorg man må konfronteres med dagligt.

Jeg kan derimod godt forstå hvorfor det er et sted den danske regering har søgt at spare, for vi mangler penge i kassen!!

Tilgengæld forestiller jeg mig i mit stille sind, at hvis alle de snyltere som både modtager KH og andre ydelser betalt af skatten, samtidig med de har sort arbejde. Og også de snyltere der har mere end een adresse for at få forhøjede ydelser, adresse i sverige og billig bil, men bor i DK og hva de ellers kan finde på skal skamme sig noget så skrækkeligt!!!

Det er mange penge det drejer sig om og et beløb jeg forestiller mig der er langt større end den sum man har sparet på at skære i barbløshedbehandling!!!!

Jae, formålet med denne tråd ender vel egentlig ud i at jeg nærmest opfodrer folk til at "melde sin nabo".... Men det vil jeg lade være op til den enkelte. Ihvertfald ved jeg der forsvinder mange penge ud af kassen, som ikke burde og derfor blir man desværre nødt til at spare på andre områder.

DET ER TRIST!

Bare en tanke herfra......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

Aves.

Ja, det kan også forarge mig og jeg må indrømme at jeg ikke ville være bleg for at melde nogen, ville dog nok lige advare så de havde en mulighed for at ændre deres situation...men det kan hidse mig op at der snydes f.eks som enlige der ikke er enlige når man selv sidder og er nød til at modtage denne ydelse og lykkelig for den...så ja, jeg synes faktisk også man skal gøre noget hvis man oplever der snydes.

Anmeld

3. februar 2011

Hansen97

SpunkenJo skriver:

Jeg elsker at være dansker, og holder meget af at tænke på jeg er sikret på alle måder. Mangler jeg bolig kan jeg få hjælp, mangler jeg arbejde kan jeg få hjælp og blivet jeg syg kan jeg få hjælp.

Alt i alt har vi det godt.

Jeg blir rørt når jeg læser indlægget vedr. Hende der føler sig trampet på, idet hun er i barbløshedbehandling og de. Er en dyr affære.

Jeg tænkte at det jo er skrækkeligt man ikke kan få sine drømme
Opfyldt og kan kun sparsomt sætte mig ind i den sorg man må konfronteres med dagligt.

Jeg kan derimod godt forstå hvorfor det er et sted den danske regering har søgt at spare, for vi mangler penge i kassen!!

Tilgengæld forestiller jeg mig i mit stille sind, at hvis alle de snyltere som både modtager KH og andre ydelser betalt af skatten, samtidig med de har sort arbejde. Og også de snyltere der har mere end een adresse for at få forhøjede ydelser, adresse i sverige og billig bil, men bor i DK og hva de ellers kan finde på skal skamme sig noget så skrækkeligt!!!

Det er mange penge det drejer sig om og et beløb jeg forestiller mig der er langt større end den sum man har sparet på at skære i barbløshedbehandling!!!!

Jae, formålet med denne tråd ender vel egentlig ud i at jeg nærmest opfodrer folk til at "melde sin nabo".... Men det vil jeg lade være op til den enkelte. Ihvertfald ved jeg der forsvinder mange penge ud af kassen, som ikke burde og derfor blir man desværre nødt til at spare på andre områder.

DET ER TRIST!

Bare en tanke herfra......

Er helt enig med dig. Og har også meldt et nært familiemedlem ikke bare EN gang men 2 gange og jeg gør det gerne igen..

For som sagt så arbejder vi og betaler skat, så dem der er "i problemer" kan få hjælp. Ikke for at der skal snyltes!!

Anmeld

3. februar 2011

otlitrom

Jeg synes det er en meget fin tanke... Jeg sad og legede med en tanke der mindede om det igår, men slog den væk. "For det gør man ikke mod naboen".. men det burde man!!

Anmeld

3. februar 2011

eElak

Eva. skriver:

Ja, det kan også forarge mig og jeg må indrømme at jeg ikke ville være bleg for at melde nogen, ville dog nok lige advare så de havde en mulighed for at ændre deres situation...men det kan hidse mig op at der snydes f.eks som enlige der ikke er enlige når man selv sidder og er nød til at modtage denne ydelse og lykkelig for den...så ja, jeg synes faktisk også man skal gøre noget hvis man oplever der snydes.

Enig - og endnu værre er det sq når de reelle bliver skåret med en kam ligesom dem der fusker...

Bl.a. enlige, men også KH modtagere osv...

Anmeld

3. februar 2011

Aves.

KaLee skriver:

Enig - og endnu værre er det sq når de reelle bliver skåret med en kam ligesom dem der fusker...

Bl.a. enlige, men også KH modtagere osv...

Ja, det bliver jeg også rigtig ked af...at blive set på som en nasser...det er slet ikke rart.. og jeg kunne ikke drømme om at snyde, men bliver sgu harm når jeg oplever medstuderende der gør det..

Anmeld

3. februar 2011

SpunkenJo

Eva. skriver:

Det er jo endnu en ting de kære snyltere hjælper med til. Nemlig at få folk til bare generelt at se "ned på" folk på offensive ydelser, uden at tænke over der rent faktisk er folk der har brug for det, og ikke kan klare sig uden.

Snylterne ødelægger mere end bare vores allesammens økonomi!!

Anmeld

3. februar 2011

Sofia

Ja, det er frustrerende at så mange snylter på samfundet, og os skatteborgere skal betale for det! Men det er også svært at "melde" folk, man skal jo være meget sikker i sin sag.. Men ja, det ville da helt sikkert være fantastisk, hvis staten kunne finde og "fange" alle snyderne!

Anmeld

3. februar 2011

SpunkenJo

112233 skriver:

Er helt enig med dig. Og har også meldt et nært familiemedlem ikke bare EN gang men 2 gange og jeg gør det gerne igen..

For som sagt så arbejder vi og betaler skat, så dem der er "i problemer" kan få hjælp. Ikke for at der skal snyltes!!

Netop

Det er derfor vi betaler skat!

Anmeld

3. februar 2011

SpunkenJo

kitty skriver:

Jeg synes det er en meget fin tanke... Jeg sad og legede med en tanke der mindede om det igår, men slog den væk. "For det gør man ikke mod naboen".. men det burde man!!

Du har et medansvar! Ved at lade stå til, betaler vi allesammen regningen! Øv!

- jeg mener ikke man skal gå i små sko og melde sin nabo fordi han har kammien til at hjælpe sig med at ordne sit tag!! Men dem som henter pengene ud af kassen, ved at have flere adresser, biler fra Tyskland/Sverige modtager ydelser de ikke er berettiget til, DER skal man fandme reagere efter min mening....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.