et svært valg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
9 svar
0 synes godt om
3. februar 2011

LIZO

lars mener jeg er tosset fordi jeg tænker over det her. men synes det er vigtigt at få på plads..  men hvem tar sig af ungerne hvis der skulle ske os noget..

jeg tar taget valget..  men hva så nu..  skal jeg fortælle resten af familien det.. ved der bliver ballade over det fordi jeg har valgt nogle andre fra.  skal jeg bare valge at fortælle dem jeg har valgt ( ved hun ikke vil sige nej) og så skrive et brev til resten af familien de kan få hvis der skulle ske os noget..

synes sq det er svært..

men jeg har virkelig tænkt over det.. vi har 4 valg muligheder. min mor lars mor min søster og lars søster. ungerne kender ikke mine 2 andre søstre nok til at det er en mulighed. samt de bor for langt væk..

jeg synes det var vigtigt at vælge ud fra hvem der har plads/ mulighed for plads til ungerne. en økonomi der kan bære 2 børn mere, nogle der ville kunne gi dem en stabil opvækst- samt vide sådan ca hvordan jeg ville ønske de blev opdraget..  og det er der kun 1 af dem der kan kan.. så valget var meget nemt alligevel..  

hva har i gjort?

camilla

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2011

ChatH

LIZO skriver:

lars mener jeg er tosset fordi jeg tænker over det her. men synes det er vigtigt at få på plads..  men hvem tar sig af ungerne hvis der skulle ske os noget..

jeg tar taget valget..  men hva så nu..  skal jeg fortælle resten af familien det.. ved der bliver ballade over det fordi jeg har valgt nogle andre fra.  skal jeg bare valge at fortælle dem jeg har valgt ( ved hun ikke vil sige nej) og så skrive et brev til resten af familien de kan få hvis der skulle ske os noget..

synes sq det er svært..

men jeg har virkelig tænkt over det.. vi har 4 valg muligheder. min mor lars mor min søster og lars søster. ungerne kender ikke mine 2 andre søstre nok til at det er en mulighed. samt de bor for langt væk..

jeg synes det var vigtigt at vælge ud fra hvem der har plads/ mulighed for plads til ungerne. en økonomi der kan bære 2 børn mere, nogle der ville kunne gi dem en stabil opvækst- samt vide sådan ca hvordan jeg ville ønske de blev opdraget..  og det er der kun 1 af dem der kan kan.. så valget var meget nemt alligevel..  

hva har i gjort?

camilla

ÅHH vi har haft samme snak, men har ikke gjort noget endnu. syntes det er svært, vi har ikke så mange muligheder syntes jeg- jeg har en bror på 22 og kasper en søster på 10. ellers vores forældre men det ved jeg heller ikke om jeg syntes. det er bare møgsvært!!

Anmeld

3. februar 2011

LIZO

Chatarina skriver:

ÅHH vi har haft samme snak, men har ikke gjort noget endnu. syntes det er svært, vi har ikke så mange muligheder syntes jeg- jeg har en bror på 22 og kasper en søster på 10. ellers vores forældre men det ved jeg heller ikke om jeg syntes. det er bare møgsvært!!

ja lige netop.. det er skide svært..  men synes os det er svært at skeulle sårer andre.. men synes hellere ikke de skal slogs om børene. for ved begge familier vil kæmpe for dem.. så vil jeg helst selv tage valget for børene skyld. men vil jo helst ha begge familier har en del med ungerne at gøre. altså den anden familie skal ikke afskrives. men måske ha dem hver 14 dag..  det er jo næsten mere end de ser dem nu..

Anmeld

3. februar 2011

Karo

LIZO skriver:

synes sq det er svært..

hva har i gjort?

camilla

Du er bestemt ikke underlig. Vi har også snakket om hvad der skal ske med børnene hvis der skulle ske os noget og vi har fundet frem til hvem der i så fald skal tage sig af dem. Vi har spurgt de "udvalgte" om de kunne tænke sig at tage sig af børnene i det tilfælde, og de har sagt ja.

Meningen er at vi nu skal have lavet et børnetestamente da man ellers ikke er sikker på at ens ønske bliver overholdt. Når vi har gjordt det skriver jeg et brev til den del af famillien vi ikke har valgt, hvor jeg har tænkt mig at skrive at det ikke er fordi vi ikke mener at de ikke kan tage sig af børnene men hvorfor vi har valgt de andre frem for dem. Derudover vil jeg også skrive at dem der skal have børnene har lovet at børnene stadig vil have kontakt til dem og at de ikke vil få mindre kontakt til børnene end de har nu. Det brev giver jeg så til dem der skal have børnene og kommer så kun frem hvis der skulle ske os noget. Så hvis Martin og jeg bliver gamle og grå så kommer de "fravalgte" aldrig til at vide at vi lavede et børnetestamente, og hvis vi ikke gør så får de stadig en forklaring.

Anmeld

3. februar 2011

ChatH

apropro det her emne, har i set den film med Kate hudson der "arver" hendes søstres børn! den er simpelthen så god tuder hver gang

Anmeld

3. februar 2011

LIZO

Karo skriver:

Du er bestemt ikke underlig. Vi har også snakket om hvad der skal ske med børnene hvis der skulle ske os noget og vi har fundet frem til hvem der i så fald skal tage sig af dem. Vi har spurgt de "udvalgte" om de kunne tænke sig at tage sig af børnene i det tilfælde, og de har sagt ja.

Meningen er at vi nu skal have lavet et børnetestamente da man ellers ikke er sikker på at ens ønske bliver overholdt. Når vi har gjordt det skriver jeg et brev til den del af famillien vi ikke har valgt, hvor jeg har tænkt mig at skrive at det ikke er fordi vi ikke mener at de ikke kan tage sig af børnene men hvorfor vi har valgt de andre frem for dem. Derudover vil jeg også skrive at dem der skal have børnene har lovet at børnene stadig vil have kontakt til dem og at de ikke vil få mindre kontakt til børnene end de har nu. Det brev giver jeg så til dem der skal have børnene og kommer så kun frem hvis der skulle ske os noget. Så hvis Martin og jeg bliver gamle og grå så kommer de "fravalgte" aldrig til at vide at vi lavede et børnetestamente, og hvis vi ikke gør så får de stadig en forklaring.

lyder som en god ide. vil jeg os gøre. så er der ingen der behøver at vide at de er fravalgt.. og det er jo ikke fordi man ikke holder af dem.. men synes det er vigtigt at der er plads og mulighed for at tage sig af børene.. os ikke mindst på det økonomiske.

men ved så os at familien der ikke skal ha børnene, vil acceptere mit valg. så der vil ikek blive kæmpet yderligere, selvom de nok ville være kede af det. men sq svært at gøre alle tilfredse.

men vil se at få snakket med hende og skrevet nogle breve.. man ved jo aldrig i den verden vi bor i..

Anmeld

3. februar 2011

LIZO

Chatarina skriver:

apropro det her emne, har i set den film med Kate hudson der "arver" hendes søstres børn! den er simpelthen så god tuder hver gang

ja den er så god..

Anmeld

3. februar 2011

oo

vi har også haft snakken, føj det var svært! vi tog den da Sol var nogle uger og jeg TUDBRØLEDE hele vejen igennem! men nu hvor beslutningen er taget er jeg rigtig glad for at vide at vi har sørget for hende hvis vi pludselig ikke er her længere.

Vi har valgt min ældste søster og hendes mand og de har også sagt ja. vi har desuden fortalt det til min mor og hendes mand. men ellers har vi ikke meldt det ud i familien eller noget. ikke fordi det som sådan er hemmeligt, men vi håber jo aldrig det bliver relevant så det med at skulle en masse skænderier igennem pga det virker ret fjollet. vi har tænkt os at få skrevet et testamente så der ikke er særlig meget at rafle om, hvis det skulle ske, for vi er begge overbeviste om, at sørens familie vil forsøge at få Sol, hvis vi dør

men FORHÅBENTLIG bliver de her ting jo slet ikke aktuelle FOR NOGEN AF OS 

Anmeld

3. februar 2011

LIZO

Tjuhl skriver:

vi har også haft snakken, føj det var svært! vi tog den da Sol var nogle uger og jeg TUDBRØLEDE hele vejen igennem! men nu hvor beslutningen er taget er jeg rigtig glad for at vide at vi har sørget for hende hvis vi pludselig ikke er her længere.

Vi har valgt min ældste søster og hendes mand og de har også sagt ja. vi har desuden fortalt det til min mor og hendes mand. men ellers har vi ikke meldt det ud i familien eller noget. ikke fordi det som sådan er hemmeligt, men vi håber jo aldrig det bliver relevant så det med at skulle en masse skænderier igennem pga det virker ret fjollet. vi har tænkt os at få skrevet et testamente så der ikke er særlig meget at rafle om, hvis det skulle ske, for vi er begge overbeviste om, at sørens familie vil forsøge at få Sol, hvis vi dør

men FORHÅBENTLIG bliver de her ting jo slet ikke aktuelle FOR NOGEN AF OS 

håber godt nok hellere ikke der skulle ske noget, men jeg har så mange kriser over lars arbejde..  og med alt det terror. de har jo ramt i mange lande med de offenlige transport midler. og lars kører tog. dog kun 4 dage om måneden nu. men ellers sider han på hovedbanen. og det er jo et stort terror mål..  og frygter virkelig at der skulle ske noget..

jeg har valgt lars søster. ikke fordi jeg ikke vil min egen familie, men ser flest muligheder hos dem. samt zoey og tilde er næsten lige gamle.. og vil ha os fortælle mit valg hvis de spørg. men ellers vil jeg ikke sige noget. for ingen grund til at tage skænderierne hvis det ikke bliver aktuelt.

Anmeld

3. februar 2011

JustAnotherName

Uuuhh ja, det ER altså et svært valg.

Herhjemme har jeg haft den snak oppe FLERE gange.
Men manden er dårligere end jeg selv til at træffe beslutninger, når det kommer til dét, og vi kommer aldrig rigtig frem til noget endeligt - hvilket vi jo ellers virkelig burde!!

Det er jo nok fordi det er så svært, hvad der er det bedste valg.
Jeg har kun halvsøskende, og de er meget unge endnu.
Så er der min mor.
Så har Kenneth hans forældre. Og 3 søstre, hvoraf den ene er multihandicappet og bor på institution, og dermed er helt udelukket.

Vi ender ud med, at det må være enten Kenneths storesøster eller lillesøster. Den ældste har 2 børn i forvejen. Den yngste venter sig nu. Og vi kan ikke komme frem til, hvem af dem det skulle være, hvem af dem der bedst ville kunne forsørge og opdrage efter vores ånd. Og det vil uundgåeligt såre dén, som ville være fravalgt (selvom det jo også er et kæmpe ansvar som fuldstændigt ændrer ens liv HVIS NU det en dag skulle ske, og blive aktuelt ....Så også lidt en lettelse måske ikke at få dét ansvar)

Men ja, det er et svært valg.
Og NÅR så valget endelig er taget, så er det ligeså svært at finde ud af, hvordan det skal formidles, og hvornår.

Jeg aner det ikke...... Tror måske at jeg ville spørge vedkomne, og holde det tæt, så det kun kom frem HVIS det skulle ske. Og så ville jeg nok skrive det ned også, så det var på skrift, og ikke skulle blive en diskussion mellem de tilbageværende. Der skal ikke være splid! Bare pigerne får kærlighed og omsorg ....og så må det respekteres, hvad VI har besluttet!!........Hvis altså bare vi kunne finde ud af, at tage en beslutning 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.