Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Ruller fondanten tyndt ud, trykker og slasker den ned i bordet. Den løsner sig men det tynde knækker HVER GANG! Dvs at pludselig mangler r'et en krølle. Hvad gør i for at det holder formen, selv når i smækker den ud på bordet for at løsne? Har dyppet i flormelis osv.
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Lullaby skriver: Ruller fondanten tyndt ud, trykker og slasker den ned i bordet. Den løsner sig men det tynde knækker HVER GANG! Dvs at pludselig mangler r'et en krølle. Hvad gør i for at det holder formen, selv når i smækker den ud på bordet for at løsne? Har dyppet i flormelis osv.
Havde samme problem igår med mit store m. jeg måtte tage en lille klump ælte den meget kort og så rulle ud men det tog 10 forsøg tror jeg
Du skal smørre palmin på en glasplade - rulle fondanten tyndt tyndt ud oven på palminen. Smørre linialen let ind i palmin og så trykke dem ud. Så bliver de på glaspladden og du kan flytte det overskydende fondant. Når så de har tørret lidt er de lige til at flytte
lisbeth2910 skriver: Du skal smørre palmin på en glasplade - rulle fondanten tyndt tyndt ud oven på palminen. Smørre linialen let ind i palmin og så trykke dem ud. Så bliver de på glaspladden og du kan flytte det overskydende fondant. Når så de har tørret lidt er de lige til at flytte
Går fondanten ikke ind og bliver snasket af palminen?
ladydan1 skriver: Smeltet palmin??:-) Sisse
Smeltet palmin??:-) Sisse
nej....
Nej du smører bare tingene med palmin lige som når man smører f.eks. en form med smør.
Det bliver ikke snasket.
Vi lærte det på kagekursus i søndags.
har altid en kødnål i nærheden til lige at prikke MMF'en ud af de viklede kroge. Syntes det virker super
Grynt
Ok palmin, det må jeg så købe.
Jeg plejer at bruge masser af maizena på bord og bogstav, det virkede sidst. Men nu skal jeg da helt klart i Rema og købe det andet.
Elsker at lære nye tips
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128