Jer der har været igennem IUI

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.534 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

sus73

Jer der har været igennem IUI: Ved I hvor lang tid efter en ægløsning, at der bør insemineres?

Jeg skal have mit 3. forsøg (med donorsæd).

Første gang blev jeg først scannet på dag 12, hvor der var et æg på 16 mm. Jeg blev insemineret 2 timer efter!

Anden gang blev jeg scannet på dag 8. Der var et æg på 13 mm. Jeg fik tid til scanning på dag 11, men fik at vide at jeg tidligst skulle insemineres på dag 12 eller 13. Da  jeg så kom til scanning på dag 11, havde jeg haft ægløsning dagen før og skulle insemineres med det samme.

Nu har jeg så været til scanning idag på dag 9, og der var et æg på 15 mm. Jeg har fået at vide at jeg skal insemineres på dag 12. Og jeg er bange for at det er for sent, og at de (sygeplejersken som gav mig tid) ikke har sat sig ordentligt ind i min historik.

Er der nogen af jer som ved om hvordan chancerne er for graviditet hvis jeg f.eks har ægløsning på dag 10, men bliver insemineret 2 dage efter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

LISBETH:-)

Har du ikke fået ægløsningssprøjten? Den har jeg fået alle 9 gange og så skal man insimineres indenfor 24 timer

Ellers ville jeg forlange at blive scannet hverdag op til ægløsningen så du er sikker på det ikke er for sent

Anmeld

2. februar 2011

dorthemus

tager du selv ægløsningstests? Jeg gjorde jeg så jeg var sikker på, at jeg ikke missede tidpunktet

Anmeld

2. februar 2011

sus73

lisbeth2910 skriver:

Har du ikke fået ægløsningssprøjten? Den har jeg fået alle 9 gange og så skal man insimineres indenfor 24 timer

Ellers ville jeg forlange at blive scannet hverdag op til ægløsningen så du er sikker på det ikke er for sent

Jo det har jeg, men hvis den først tages efter ægløsningen, så er det begrænset hvad den hjælper på. De to første gange har jeg fået sprøjten lige før inseminationen.

Anmeld

2. februar 2011

LISBETH:-)

Jo det har jeg, men hvis den først tages efter ægløsningen, så er det begrænset hvad den hjælper på. De to første gange har jeg fået sprøjten lige før inseminationen.

hmmm ok så er jeg lost. Jeg har altid blevet scannet flere gange op til og når så gyn har ment at nu var det lige oppe over så fik jeg besked på at tage sprøjten og komme 2 dage efter hvor jeg er blevet insimineret.

Fandt dette på nettet:

Indsprøjtning af ægløsningshormon

Den dag, hvor vi ud fra ultralydscanningen kan se, at æggene er ved at

være modne, skal du ikke mere tage indsprøjtning med Gonal-F, Puregon

eller Menopur, og heller ikke anvende næsespray (Synarela) Cetrotide eller

Orgalutran.

Du skal tage en indsprøjtning kl. 22.00 af hormonet Ovitrelle, som også

indsprøjtes i underhuden. Hormonet bevirker, at æggene modnes, og de

vil løsnes tidligst 38-40 timer senere.

Insimineringen foretages derfor ca. 36 timer efter, du har taget den

ægløsnende indsprøjtning.

Ud fra ovenstående så giver det jo absolut INGEN mening at du får sprøjten lige inden insiminering

Anmeld

2. februar 2011

sus73

dorthemus skriver:

tager du selv ægløsningstests? Jeg gjorde jeg så jeg var sikker på, at jeg ikke missede tidpunktet

Det har jeg ikke gjort indtil videre, meningen med scanningerne inden er jo netop for at kunne ramme tidspunktet helt. Men synes godt nok ikke det har været så velorganiseret på den klinik hvor jeg går . Jeg burde nok have haft flere løbende scanninger.

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

sus73 skriver:

Forstår jeg slet ikke. Man tager jo normalt æl sprøjten 36 timer eller sådan noget før man bliver insemineret. hvis du bliver insimineret lige efter, er den jo komplet uduelig. (så virker den jo ikke endnu) Hvis det virkelig er som du beskriver, ville jeg helt klart anbefale dig at spørge ind til det noget mere, og evt. skrifte klinik (synes også det er mærkeligt at det bare er en sekratær som giver en tid- uden at de har scannet dig)

Anmeld

2. februar 2011

dorthemus

sus73 skriver:

Det har jeg ikke gjort indtil videre, meningen med scanningerne inden er jo netop for at kunne ramme tidspunktet helt. Men synes godt nok ikke det har været så velorganiseret på den klinik hvor jeg går . Jeg burde nok have haft flere løbende scanninger.

Jeg synes det virker lidt rodet, ja...tror jeg ville holde styr på det selv også

Anmeld

2. februar 2011

sus73

lisbeth2910 skriver:

hmmm ok så er jeg lost. Jeg har altid blevet scannet flere gange op til og når så gyn har ment at nu var det lige oppe over så fik jeg besked på at tage sprøjten og komme 2 dage efter hvor jeg er blevet insimineret.

Fandt dette på nettet:

Indsprøjtning af ægløsningshormon

Den dag, hvor vi ud fra ultralydscanningen kan se, at æggene er ved at

være modne, skal du ikke mere tage indsprøjtning med Gonal-F, Puregon

eller Menopur, og heller ikke anvende næsespray (Synarela) Cetrotide eller

Orgalutran.

Du skal tage en indsprøjtning kl. 22.00 af hormonet Ovitrelle, som også

indsprøjtes i underhuden. Hormonet bevirker, at æggene modnes, og de

vil løsnes tidligst 38-40 timer senere.

Insimineringen foretages derfor ca. 36 timer efter, du har taget den

ægløsnende indsprøjtning.

Ud fra ovenstående så giver det jo absolut INGEN mening at du får sprøjten lige inden insiminering

Ja alt det med sprøjten ved jeg godt - men det nytter bare ikke noget, hvis min krop selv klarer ægløsningen tidligere end jeg skal tage sprøjten.

Tænk at det skal være så kompliceret!

Anmeld

2. februar 2011

sus73

tinasmor skriver:

Forstår jeg slet ikke. Man tager jo normalt æl sprøjten 36 timer eller sådan noget før man bliver insemineret. hvis du bliver insimineret lige efter, er den jo komplet uduelig. (så virker den jo ikke endnu) Hvis det virkelig er som du beskriver, ville jeg helt klart anbefale dig at spørge ind til det noget mere, og evt. skrifte klinik (synes også det er mærkeligt at det bare er en sekratær som giver en tid- uden at de har scannet dig)

Problemet med de første 2 gange er at jeg har fået ægløsning for tidligt, i forhold til hvad dem på klinikken regnede med. Derfor har jeg først fået sprøjten efter min ægløsning - og det hjælper så ikke på selve ægløsningen (som jo er sket) men skulle vist styrke nogle andre ting i processen.

Jeg er blevet scannet forud for min tid. Blev scannet idag af en sygeplejerske og fik at vide at jeg skal insemineres på lørdag. Jeg tror bare at ægløsningen kommer før. Men tror jeg ringer i morgen tidlig for at høre om det ikke vil være en ide at komme til ekstra scanning fredag morgen. Just in case.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.