Gravid med få symptomer - Er det normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.430 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. februar 2011

Anonym trådstarter

Hey,

Jeg er i 6. uge af min graviditet, men mærker ikke særlig meget til den. Er det normalt? Får af og til sådan nogle mens-agtige sammentrækninger i underlivet, der gør naller et par minutter, men det var mest den første tid lige op til/lige efter jeg testede positiv.. Nu kommer det ikke så tit mere. Måske 1-2 gange om dagen, hvis jeg er "heldig". Bortset fra det har jeg kun ømme brystvorter og er meget træt. Andet mærker jeg overhovedet ikke.. Ingen kvalme, ingen øget tissetrang osv. Er det normalt? Det er jo sådan at man bliver i tvivl om man faktisk er gravid, men 3 tests med flere dages mellemrum tager jo næppe fejl, og har ikke fået min mens. som jo så skulle have været for næsten 2 uger siden..

Andre der kun har haft få symptomer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

henh01

Jeg har 2 børn og har aldrig haft symptomer.. Har kastet op én eneste gang, men det var vidst nærmere fordi jeg havde spist en omgang fiskefilet med pom og remo og så lige kørt en milkshake ned bagefter

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg har 2 børn og har aldrig haft symptomer.. Har kastet op én eneste gang, men det var vidst nærmere fordi jeg havde spist en omgang fiskefilet med pom og remo og så lige kørt en milkshake ned bagefter

Haha, ja det kan sku godt give lidt opkast Men det er jeg glad for at høre.. Bliver bare så nervøs, fordi min mor var voldsomt syg, da hun ventede mig, allerede fra starten, og havde forventet at skulle gennem den store tur.. Og når folk så snakker om MA'er og sådan, så kan man ikke lade være at tænke "tænk nu hvis fosteret faktisk er dødt!" Skal først til første lægebesøg i uge 7 (bare lave papirer), og først have taget blodprøve i uge 8, og først rigtigt ind til lægen i uge 9, så det har jo lidt lange udsigter..

Anmeld

2. februar 2011

henh01

Anonym skriver:

Haha, ja det kan sku godt give lidt opkast Men det er jeg glad for at høre.. Bliver bare så nervøs, fordi min mor var voldsomt syg, da hun ventede mig, allerede fra starten, og havde forventet at skulle gennem den store tur.. Og når folk så snakker om MA'er og sådan, så kan man ikke lade være at tænke "tænk nu hvis fosteret faktisk er dødt!" Skal først til første lægebesøg i uge 7 (bare lave papirer), og først have taget blodprøve i uge 8, og først rigtigt ind til lægen i uge 9, så det har jo lidt lange udsigter..

Ja jeg tror nu det er meget normalt at man er lidt nervøs for om alt er som det skal være..

Anmeld

2. februar 2011

JustMe

Mange får først kvalme efter 7.-8. uge, hvor HCG-niveauet og progesteronniveauet har nået en større koncentration i blodet. Så om en uge eller to sidder du måske og korser dig over den værste morgenkvalme, du nogensinde har prøvet

Mht. tissetrangen, er det hormonelt betinget i starten og langt fra alle oplever den. Nyd du endelig tiden med få symptomer, for de kan nå at indhente dig, før du får set dig om...eller også får du en dejlig nem graviditet uden de store gener, og det er bestemt ikke noget at kimse ad

Anmeld

2. februar 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hey,

Jeg er i 6. uge af min graviditet, men mærker ikke særlig meget til den. Er det normalt? Får af og til sådan nogle mens-agtige sammentrækninger i underlivet, der gør naller et par minutter, men det var mest den første tid lige op til/lige efter jeg testede positiv.. Nu kommer det ikke så tit mere. Måske 1-2 gange om dagen, hvis jeg er "heldig". Bortset fra det har jeg kun ømme brystvorter og er meget træt. Andet mærker jeg overhovedet ikke.. Ingen kvalme, ingen øget tissetrang osv. Er det normalt? Det er jo sådan at man bliver i tvivl om man faktisk er gravid, men 3 tests med flere dages mellemrum tager jo næppe fejl, og har ikke fået min mens. som jo så skulle have været for næsten 2 uger siden..

Andre der kun har haft få symptomer?

Det er der heldigvis også en hel del kvinder, der oplever..og vær du bare glad for det

Kærligst
Sussie

Anmeld

2. februar 2011

kitra

Jeg har heller ikke haft de vilde symptomer i mine graviditeter heldigvis så se det som noget positivt  bare vent til din krop er fyldt med vand og den lille presser på blæren når du kommer længere hen så vil du være glad for at du ikke døjede med kvalme osv trælse ting i starten

Anmeld

2. februar 2011

snefnug

Det eneste symptom jeg havde da jeg var gravid var brystspændinger.

Så jeg vil sige tag det bare helt roligt

Anmeld

2. februar 2011

tinasmor

Jeg havde en første gravidtet næsten uden nogle symptomer. Et par ømme babser som forsvandt efter et par uger og det var det. Det var en hel normal graviditet og fin, lille pige.

Så var jeg gravid igen. Mere kvalme osv. Desværre mistede jeg længere hende i graviditeten.

Denne graviditet. noget kvalme 3 uger ellers ingenting. Alt ser fint ud (nu uge 18)

Man kan ikke bruge alle de symptomer på noget. Så bare nyd du har det godt (selv om man jo altid er lidt nervøs)

Anmeld

2. februar 2011

louisevl

Hej

Tag du det bare ganske roligt og nyd der ingen symptomer er

Jeg er nu 16+4 og har indtil videre ikke haft nogle symptomer udover ligamentsmerter(Men har overhovedet ikke været hver dag).

Jeg regnede også med den helt store tur, da min mor har haft det rigtig dårligt ved begge sine graviditeter. Men her er der bestemt ingen ting og jeg NYDER det

Jeg var også nervøs i starten for om det hele var, som det skulle være....Men den bette lå jo bare og sparkede løs første gang vi var til scanning og hende jordemoderen der scannede os sagde, at der faktisk er mange som har det godt når de er gravide....Det er bare altid de andre man hører om eller husker bedst...

Hvis jeg ikke havde været til scanning, min mave ikke voksede og at jeg ikke var begyndt at kunne mærke den bette....ville jeg bestemt ikke tro jeg var gravid

Og STORT tillykke med graviditeten....Ugerne går simpelthen bare så hurtige.

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.