Fødselsforberedelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

371 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Chewy

Hej piger,

Jeg har i dag været til jordemoder. Det gik super fint Jeg skulle så tilmeldes fødselsforberedelse hos sekretæren, og fik af vide, at jeg kunne komme det d. 8. april. Jeg har termin d. 26. april, så tænker nu, at jeg synes det er lidt sent? Jeg mener, det er jo faktisk i uge 37, hvor det er helt okay at føde?!! Er bange for jeg lige pludselig ikke når det

Hvad siger I, er det for sent? Hvornår var I til fødselsforberedelse?

Tak fordi I læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

muss1990

ved hvad du mener! jeg har termin d. 14 marts og har en tid til fødselsforberedelse d. 2 marts

Anmeld

2. februar 2011

Chewy

muss1990 skriver:

ved hvad du mener! jeg har termin d. 14 marts og har en tid til fødselsforberedelse d. 2 marts

Ej, det er da også viiildt tæt på Puha, nå men så er mit jo nærmest i "god tid"...

Tak for svar

Anmeld

2. februar 2011

Dorthe1986

Chewy skriver:

Hej piger,

Jeg har i dag været til jordemoder. Det gik super fint Jeg skulle så tilmeldes fødselsforberedelse hos sekretæren, og fik af vide, at jeg kunne komme det d. 8. april. Jeg har termin d. 26. april, så tænker nu, at jeg synes det er lidt sent? Jeg mener, det er jo faktisk i uge 37, hvor det er helt okay at føde?!! Er bange for jeg lige pludselig ikke når det

Hvad siger I, er det for sent? Hvornår var I til fødselsforberedelse?

Tak fordi I læste med

Ej det er da helt hen i vejret Jeg har været til det her i januar måned og jeg er nu 30 uger henne

Jeg fik en seddel med hjem om det i december måned og så ringede jeg og meldte os til og hende jeg snakkede med sagde at jeg så skulle med på et hold rimelig hurtigt, så vi ikke kom for tæt på terminen... så det er da underligt du først skal til der....

Men igen, på mit hold var der et par stykker der også var rigtig tæt på terminen...

Men sikke en stressfaktor alligevel

Anmeld

2. februar 2011

muss1990

Chewy skriver:

Ej, det er da også viiildt tæt på Puha, nå men så er mit jo nærmest i "god tid"...

Tak for svar

ja det må man sige er godt nok også bange for jeg ikke når det, og at jeg måske føder før og så slet ikke ved noget om det :/ men der er jo ikke andet for en at håbe på at man når det

Anmeld

2. februar 2011

Chewy

Dorthe1986 skriver:

Ej det er da helt hen i vejret Jeg har været til det her i januar måned og jeg er nu 30 uger henne

Jeg fik en seddel med hjem om det i december måned og så ringede jeg og meldte os til og hende jeg snakkede med sagde at jeg så skulle med på et hold rimelig hurtigt, så vi ikke kom for tæt på terminen... så det er da underligt du først skal til der....

Men igen, på mit hold var der et par stykker der også var rigtig tæt på terminen...

Men sikke en stressfaktor alligevel

Hej Dorthe,

Hvordan går det med dig?

Og tak for svar Tror altså jeg prøver at ringe til dem imorgen og høre, om der virkelig ikke er et hold tidligere. Den eneste fordel ved den sene tid er, at jeg så er gået på barsel, og at det så ikke kulminerer med arbejde. Det er alligevel meget at skulle tage en hel arbejdsdag ud af kalenderen.

Hvad fik du så af vide? Smertelindring, hvad vil det sige at gå i fødsels eller?

Glæder mig faktisk til at skulle det - har en del spørgsmål til fødslen, som jeg glæder mig til at få styr på 

Anmeld

2. februar 2011

Maja88

tror ikke man skal tage det så tungt...

min fødselsforberedelse kunne jeg nok godt have undværet...

fik faktisk kun at vide hvad man læser i bøgerne... men hende jeg havde til at forklare var også VILDT dårlig..

men er jo nok individuelt fra sted til sted hva man får at vide..

Anmeld

3. februar 2011

Dorthe1986

Chewy skriver:

Hej Dorthe,

Hvordan går det med dig?

Og tak for svar Tror altså jeg prøver at ringe til dem imorgen og høre, om der virkelig ikke er et hold tidligere. Den eneste fordel ved den sene tid er, at jeg så er gået på barsel, og at det så ikke kulminerer med arbejde. Det er alligevel meget at skulle tage en hel arbejdsdag ud af kalenderen.

Hvad fik du så af vide? Smertelindring, hvad vil det sige at gå i fødsels eller?

Glæder mig faktisk til at skulle det - har en del spørgsmål til fødslen, som jeg glæder mig til at få styr på 

Jamen det går rigtig godt med det hele Han er begyndt at fylde godt derinde så bliver lidt lettere forpustet og jeg kan heller ikke gå ret stærkt uden jeg får sidestik  

Hvad med dig, hvordan har du det?

God ide, at finde ud af om du ikke kan komme til noget før...

En hel arbejdsdag? Det jeg var på var over 2 gange og varede to timer og det lå om aftenen Men nu var mit også et lynkursus, så vi lå ikke og øvede fødestillinger osv. Det var mere foredragsagtigt, men rigtig godt!

Ja vi fik en masse og vide om smertelindring og fødsel. De havde lavet et skema over de forskellige faser i fødslen, hvor lang tid de kunne vare osv. Og så fik vi at vide, at de havde det indtryk at hvis man brugte badekar som smertelindring, så gik fødslen ofte hurtigere, fordi man føler sig lidt mere fri. Så det er jo et godt lille fif

Der var også god snak om amning og så fik vi rundvisning på fødegang, barselsgang og patienthotellet

Jeg håber i hvert fald, du får lov at komme til noget før

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.