1. jordemor besøg.. lettere ulogisk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

481 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Musen5

Var til 1 jordemorbesøg igår. Hun drønsød og virker dygtig, (yngre end mig?!?!? men det kan jeg leve med da hun virker dygtig)

Men men men... Hun ville ikke lytte efter hjernelyd da hun sagde man ikk ville kunne høre den da jeg ikk var langt nok henne.... WTF tænkte jeg så lige for da vi var til NF hørte vi hjertelyd. Der er vel for pokker da i så stor forskel på scanningsmaskine og doptonen eller er der?????

/Mette 15+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

Lotus86

Der er mange jordemøder der ikke vil lytte til hjertelyden ved første besøg, da det kan være svært at finde den så tidligt i graviditeten, så for ikke at gøre den gravide unødigt nervøs, lader de ofte hellere være.

Anmeld

2. februar 2011

AnneBJ

Lotus86 skriver:

Der er mange jordemøder der ikke vil lytte til hjertelyden ved første besøg, da det kan være svært at finde den så tidligt i graviditeten, så for ikke at gøre den gravide unødigt nervøs, lader de ofte hellere være.

Anmeld

2. februar 2011

Valle81

Musen5 skriver:

Var til 1 jordemorbesøg igår. Hun drønsød og virker dygtig, (yngre end mig?!?!? men det kan jeg leve med da hun virker dygtig)

Men men men... Hun ville ikke lytte efter hjernelyd da hun sagde man ikk ville kunne høre den da jeg ikk var langt nok henne.... WTF tænkte jeg så lige for da vi var til NF hørte vi hjertelyd. Der er vel for pokker da i så stor forskel på scanningsmaskine og doptonen eller er der?????

/Mette 15+3

Det er meget normalt.

Jeg blev denne gang ( 3.gang heller ikke lyttet på mht hjertelyd) da jeg var til første besøg.

Tror mange steder er det pillet af netop fordi at de alt for mange gange har prøvet at stå ikke at kunne finde den ( uden at der er noget i vejen) og så har de en pisse nervøs gravid og dem selv og sætter en stor ting i bevægelse i form af scanning eller andet for at se om baby har det godt - og det er jo dyrt.

Så derfor tror jeg:0)

Christina

Anmeld

2. februar 2011

Chewy

Musen5 skriver:

/Mette 15+3

Det er helt normalt. Det kan være svært at høre det, og jo der er stor forskel på doptonen og en scanningsmaskine. Så det skal du ikke tænke over - hun lytter dig helt sikkert næste gang Jeg blev lyttet i dag (28+2) og der kunne hun sagtens høre hjertelyd

Anmeld

2. februar 2011

sarahb

Musen5 skriver:

/Mette 15+3

vi gjorde heller intet første gang det var bare en form for velkomst osv

Anmeld

2. februar 2011

Mor010711

Heller ikke her gjorde hun det. Hun sagde at hun gerne ville forsøge hvis vi virkelig ønskede, men da der er en god risiko for at hun ikke ville kunne finde den så tidligt, rådede hun os til ikke at gøre det, da vi så måske ville bekymre os helt unødigt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.