vaksine og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
22 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Kay

sagen er den... at jeg var nede og få vaksine mod hep A i går, da vi skal ud og rejse her i foråret... men efter jeg er blevet stukket bliver jeg lidt nervøs....

jeg er gået nogle dage over tid... og testede negativt i lørdags, men fortsat ingen menes....

hvis jeg nu er gravid... kan den lille spire så tage skade???

håber der er en der kan hjælpe... tanken bliver ved at nære mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

copt

Hej,

Jeg aner intet om fosteret kan tage skade, det hurtigste ville være at du ringede til din læge og spurgte dem. Så skal du ikke bekymre dig unødigt. Umiddelbart tror jeg ikke der sker noget,for ellers ville de vel spørge ind til om der var mulighed for at du var gravid inden at du blev vaccineret.

Pøj-pøj med det og den mulige graviditet.

Anmeld

2. februar 2011

Kay

copt skriver:

Hej,

Jeg aner intet om fosteret kan tage skade, det hurtigste ville være at du ringede til din læge og spurgte dem. Så skal du ikke bekymre dig unødigt. Umiddelbart tror jeg ikke der sker noget,for ellers ville de vel spørge ind til om der var mulighed for at du var gravid inden at du blev vaccineret.

Pøj-pøj med det og den mulige graviditet.

ja tænker også at hun nok ville havde spurgt... men min læge er noget distret... hmm...

det eneste jeg har kunne finde på graviditet og vaksiner på nettet, er at nogle vaksiner måske kan skade fostret...

jeg tænker at hvis der kommer 2 streger så spørg jeg hende lige om det...

Anmeld

2. februar 2011

<3

Der er svært at sige men som udgangspunkt så vil jeg tro at det ikke kan. Fra ægget bliver befrugtet og til det sætter sig fast OG derfra til at få næring fra dig går der ca. 10dage. I det tidsrum så sker der jo ikke noget. Men det kommer jo an på hvor langt henne du er mv...

Anmeld

2. februar 2011

Maja88

hej... det eneste du bare ikke må er at få den igen hvis du tester positiv.. jeg har også fået en op til mins graviditet og bebsern har det fint..

Anmeld

2. februar 2011

Kay

Kirle skriver:

Der er svært at sige men som udgangspunkt så vil jeg tro at det ikke kan. Fra ægget bliver befrugtet og til det sætter sig fast OG derfra til at få næring fra dig går der ca. 10dage. I det tidsrum så sker der jo ikke noget. Men det kommer jo an på hvor langt henne du er mv...

æl var omkring d. 14-15 januar.... så det er jo lidt siden...

Anmeld

2. februar 2011

Kay

Maja88 skriver:

hej... det eneste du bare ikke må er at få den igen hvis du tester positiv.. jeg har også fået en op til mins graviditet og bebsern har det fint..

det er jeg glad for at høre

Anmeld

2. februar 2011

MamaLook

Det tror jeg bestemt ikke, den lille skulle kunne tage skade af (hvis der er en).

Jeg mener, man godt kan blive vaccineret mod hepatitis A, selvom man er gravid (hepatitis B-vaccinen kan man IKKE få under graviditet) - dog skal man egentlig helst undgå vacciner under graviditet, men skal man til et land, hvor risikoen for at få sygdommen er meget høj, skal man alligevel vaccineres. Jeg undersøgte det sidste sommer, da jeg skulle ud at rejse en måned, men fordi der ikke var direkte høj risiko i de lande, jeg skulle til, blev jeg frarådet vaccinen.

Men prøv at google det - der findes utrolig meget om det på nettet. Ellers er jeg sikker på, din læge ved det.

God rejse

Anmeld

2. februar 2011

Kay

Mirakel skriver:

Det tror jeg bestemt ikke, den lille skulle kunne tage skade af (hvis der er en).

Jeg mener, man godt kan blive vaccineret mod hepatitis A, selvom man er gravid - dog skal man egentlig helst undgå vacciner under graviditet, men skal man til et land, hvor risikoen for at få sygdommen er meget høj, skal man alligevel vaccineres. Jeg undersøgte det sidste sommer, da jeg skulle ud at rejse en måned, men fordi der ikke var direkte høj risiko i de lande, jeg skulle til, blev jeg frarådet vaccinen.

Men prøv at google det - der findes utrolig meget om det på nettet. Ellers er jeg sikker på, din læge ved det.

God rejse

har prøvet at google... men fandt ik noget...

men tak for svaret

Anmeld

2. februar 2011

Pige2009

Kay skriver:

sagen er den... at jeg var nede og få vaksine mod hep A i går, da vi skal ud og rejse her i foråret... men efter jeg er blevet stukket bliver jeg lidt nervøs....

jeg er gået nogle dage over tid... og testede negativt i lørdags, men fortsat ingen menes....

hvis jeg nu er gravid... kan den lille spire så tage skade???

håber der er en der kan hjælpe... tanken bliver ved at nære mig

Hvis du har fået den, tror jeg ikke der er noget at være nervøs for. Ellers prøv at ringe ned til lægen og spørg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.