Vægttab under graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.198 visninger
9 svar
1 synes godt om
2. februar 2011

vitapigen

Hej piger

Jeg er lidt bekymret over at jeg stadig går og taber mig selvom jeg er 17+3

Inden jeg blev gravid vejede jeg 75 kg og var ved at være overvægtig. Under min graviditet har jeg haft kvalme indtil uge 15 ca. men er nu ovre. Mens jeg gik med kvalmen røg jeg ned på 69 kg, men efter at min kvalme er stoppet har jeg tabt yderligere 1 kg, så nu vejer jeg 68 kg. Kan ikke forstå hvorfor jeg ikke tager på! Min mave/livmoder vokser som den skal, men alle andre steder kan folk tydelig se at jeg har tabt mig. Jeg synes jeg spiser som jeg skal, men der sker bare ikke noget med vægten!! Jeg er også stadig meget træt... Det føles som om mit foster tager ALT næring fra mig, men synes ikke jeg kan spise mere end det jeg gør...

Er der andre der har oplevet det?

Knusser herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

afrobabies

vitapigen skriver:

Hej piger

Jeg er lidt bekymret over at jeg stadig går og taber mig selvom jeg er 17+3

Inden jeg blev gravid vejede jeg 75 kg og var ved at være overvægtig. Under min graviditet har jeg haft kvalme indtil uge 15 ca. men er nu ovre. Mens jeg gik med kvalmen røg jeg ned på 69 kg, men efter at min kvalme er stoppet har jeg tabt yderligere 1 kg, så nu vejer jeg 68 kg. Kan ikke forstå hvorfor jeg ikke tager på! Min mave/livmoder vokser som den skal, men alle andre steder kan folk tydelig se at jeg har tabt mig. Jeg synes jeg spiser som jeg skal, men der sker bare ikke noget med vægten!! Jeg er også stadig meget træt... Det føles som om mit foster tager ALT næring fra mig, men synes ikke jeg kan spise mere end det jeg gør...

Er der andre der har oplevet det?

Knusser herfra

Jeg tager ikke på i min graviditet, i min sidste graviditet vejede jeg 80 kg hele vejen igennem, denne gang er det ca 83 kg. Det du skal tænke på er, at baby skal nok tage det den har brug for, så med mindre du er undervægtig, så skal du ikke bekymre dig så meget om det, men selvfølgelig sørge for at spise og drikke en masse, frugt og grønt, samt fiberrigt

Anmeld

2. februar 2011

Anitta Kristiansen

jeg står selv i samme sted er godt nok ikke så langt henne. jeg har selv allerede tabt to kilo og den ryger længere ned for hver dag. jeg spiser mere end jeg plejer og kan da se der lige så stille kommer lidt mave men hvor kiloerne forsvinder ved jeg ikke. 

har du prøvet at snakke med lægen om det? måske du mangler nogle vitaminer som gør at du er rigtig træt. så hvis der er noget ville lægen kunne hjælpe dig. 

håber du finder ud af det 

Anmeld

2. februar 2011

mortil3trustrup

Den dag jeg testede positiv vejede jeg 80 og vejede det også dagen inden jeg fødte og det har jeg gjort med dem alle 3. Så det er ok så længe din baby trives og tager fint på. Det var den besked jeg fik men de klogede godt nok en ekstra gang hver gang jeg var til kontrol

Anmeld

2. februar 2011

vitapigen

mortil3trustrup skriver:

Den dag jeg testede positiv vejede jeg 80 og vejede det også dagen inden jeg fødte og det har jeg gjort med dem alle 3. Så det er ok så længe din baby trives og tager fint på. Det var den besked jeg fik men de klogede godt nok en ekstra gang hver gang jeg var til kontrol

Men vil det sige at du vejede det samme fra start til slut eller tabte du dig under graviditeten og så kom op og veje det samme som du gjorde før din graviditet?

Anmeld

2. februar 2011

vitapigen

victoria2008 skriver:

Jeg tager ikke på i min graviditet, i min sidste graviditet vejede jeg 80 kg hele vejen igennem, denne gang er det ca 83 kg. Det du skal tænke på er, at baby skal nok tage det den har brug for, så med mindre du er undervægtig, så skal du ikke bekymre dig så meget om det, men selvfølgelig sørge for at spise og drikke en masse, frugt og grønt, samt fiberrigt

Har du tabt dig under graviditeten eller bare vejet det samme under hele graviditeten med den første?

Undre mig bare over at jeg taber mig selvom min mave vokser...

Anmeld

2. februar 2011

mortil3trustrup

vitapigen skriver:

Men vil det sige at du vejede det samme fra start til slut eller tabte du dig under graviditeten og så kom op og veje det samme som du gjorde før din graviditet?

Taber mig eftersom jeg vejede det samme fra start til slut.

Anmeld

2. februar 2011

afrobabies

vitapigen skriver:

Har du tabt dig under graviditeten eller bare vejet det samme under hele graviditeten med den første?

Undre mig bare over at jeg taber mig selvom min mave vokser...

Altså med den første vejede jeg 88 kg, og ca. to måneder inde i graviditeten var jeg nede på 80 kg, som jeg så holdte hele vejen igennem... Den her graviditet har jeg tabt ca. 2 kg, og den ligger så på det samme endnu

Anmeld

2. februar 2011

vitapigen

victoria2008 skriver:

Altså med den første vejede jeg 88 kg, og ca. to måneder inde i graviditeten var jeg nede på 80 kg, som jeg så holdte hele vejen igennem... Den her graviditet har jeg tabt ca. 2 kg, og den ligger så på det samme endnu

Okay, men det er da godt at høre at det ikke er mig der er noget i vejen med. Man bliver jo bare lidt bekymret over den lille derinde når man taber sig, men kan jo se at maven vokser så den må jo trives .

Anmeld

2. februar 2011

afrobabies

vitapigen skriver:

Okay, men det er da godt at høre at det ikke er mig der er noget i vejen med. Man bliver jo bare lidt bekymret over den lille derinde når man taber sig, men kan jo se at maven vokser så den må jo trives .

Du kan være ganske rolig, baby tager hvad den skl bruge, så er det bare spørgsmålet om du får det dårligt, fordi du ikke får nok mad/drikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.