Føler mig fortvivlet og frustreret!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
6 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Anonym trådstarter

Hejsa.

Jah.. hvor skal jeg begynde.. Sagen er den at jeg har en datter på 4 år der bor en uge hos mig og en uge hos sin far.. Da mig og hendes far boede sammen var det meget anspændt mellem os.. Han tog det som en selvfølge at jeg gjorde alt det huslige, tog mig af vores datter og passede min skole mens han kun passede sit arbejde i Netto. Jeg vil betegne ham som en stor egoist der kun tænker på situationen fra hans egen næse og ikke er interesseret i at se det fra andres.. Og her kommer det jeg er lidt gal over..

Vores datter har adresse hos mig og har altid haft det.. Men nu kommer min eks så og forlanger at hendes adresse bliver flyttet over til ham fordi han skal bruge flere penge så han kan få sin uddannelse. For det første synes jeg det er det forkerte grundlag han vil have hendes adresse på.. Og for det andet føler jeg at hun bliver taget mere og mere fra mig.. At have hendes adresse hos mig er ligesom det er den "sidste form for kontrol" jeg har over hvad der foregår i hendes liv.. Så det har ikke noget med økonomi at gøre jeg vil beholde hendes adresse.. Det er for min egen trygheds skyld.. Han har så valgt at blande hans mor ind i det og jeg har her til morgen modtaget et brev hvor hun også prøver at overtale mig til at få hendes adresse flyttet.. Jeg bliver gal og frustreret over det. Især fordi han først næsten lige er flyttet hjemmefra.. det vil sige han har boet hos sin mor i 2 år hvor han har haft rigeligt mulighed for at tage sin uddannelse.. Jeg har lyst til at sætte mig ned og tude fordi jeg er så bange for jeg er ved at miste min datter.. og det gør bare så ondt!!

Er det mig der er forkert på den eller har jeg faktisk lidt ret til at reagere sådan her?

Undskyld det blev lidt langt.. skulle bare have lukket det ud.. Tak fordi i læste med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

ekzunz

Selvfølgelig har du ret til at reagere som du gør.

Men jeg tænker at hvis i deler jeres datter 50/50, så skal han vel ikke betale børnepenge og børnefamilieydelsen går vel til den der betaler børnehaven eller??

Hvis det fx. er børnefamilieydelsen han er udeefter, så forstår jeg det ikke - når børnehaven er betalt så giver den jo ikke overskud - og i deler vel den udgift når i har en 50/50 ordning???

Du kan også ringe til Statsforvaltningen og høre dem ad hvordan du skal forholde dig.

Anmeld

2. februar 2011

afrobabies

Anonym skriver:

Hejsa.

Jah.. hvor skal jeg begynde.. Sagen er den at jeg har en datter på 4 år der bor en uge hos mig og en uge hos sin far.. Da mig og hendes far boede sammen var det meget anspændt mellem os.. Han tog det som en selvfølge at jeg gjorde alt det huslige, tog mig af vores datter og passede min skole mens han kun passede sit arbejde i Netto. Jeg vil betegne ham som en stor egoist der kun tænker på situationen fra hans egen næse og ikke er interesseret i at se det fra andres.. Og her kommer det jeg er lidt gal over..

Vores datter har adresse hos mig og har altid haft det.. Men nu kommer min eks så og forlanger at hendes adresse bliver flyttet over til ham fordi han skal bruge flere penge så han kan få sin uddannelse. For det første synes jeg det er det forkerte grundlag han vil have hendes adresse på.. Og for det andet føler jeg at hun bliver taget mere og mere fra mig.. At have hendes adresse hos mig er ligesom det er den "sidste form for kontrol" jeg har over hvad der foregår i hendes liv.. Så det har ikke noget med økonomi at gøre jeg vil beholde hendes adresse.. Det er for min egen trygheds skyld.. Han har så valgt at blande hans mor ind i det og jeg har her til morgen modtaget et brev hvor hun også prøver at overtale mig til at få hendes adresse flyttet.. Jeg bliver gal og frustreret over det. Især fordi han først næsten lige er flyttet hjemmefra.. det vil sige han har boet hos sin mor i 2 år hvor han har haft rigeligt mulighed for at tage sin uddannelse.. Jeg har lyst til at sætte mig ned og tude fordi jeg er så bange for jeg er ved at miste min datter.. og det gør bare så ondt!!

Er det mig der er forkert på den eller har jeg faktisk lidt ret til at reagere sådan her?

Undskyld det blev lidt langt.. skulle bare have lukket det ud.. Tak fordi i læste med

Jeg synes da også at du skal beholde hendes adresse hos dig, men den er da svær, fordi det går jo lidt udover jeres datter at i skal have de konflikter.... Hvordan går det med din datter, når hun er hos hendes far. Er han interesseret i hende, når hun er hos ham, eller har han hende bare fordi det er hans "ret"?

Anmeld

2. februar 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Selvfølgelig skal hun bibeholde sin adresse hos dig.

Anmeld

2. februar 2011

titte

hm den er svær.

Men fx

hvem betaler institution?

Tøj og sko?

Har i begge højere huslejer pga. fx ekstra værelse til hende?

Og betaler han de ca. 1200kr i børnepenge til dig eller gør han ikke da hun er hos ham halvdelen af tiden?

Lige pt. ville jeg jo mene på trods af delt ophold at hvis du ellers står med alle udgifter til hende( undtagen mad i den uge hun er hos far) ja så er det også dig hun har adresse hos... Og dermed dig der har mulighed for lidt ekstra hjælp i form af ekstra tilskud.

tænker også om han så mener at han udover de tilskud han kan få med adressen hos sig så også skal have de 1200kr. i bp. fra dig? og igen betaler han halvdelen af de udgifter der er ved at have børn?

Ved ikke om det kan hjælpe men sender ihvertfald et kram til dig og håber det bedste.  >:<

Anmeld

2. februar 2011

saxa

At få barnets adresse KUN pga økonomien og retten til børnepenge - er bare ikke iorden i mine øjne.. Så self skal hun blive hos dig.. Økonomi og børn er vidt forskellige ting der ikke skal sættes op imod hinanden!

Tænker lidt, hvordan hun ellers har det hos faren når hun er der - om du har indtryk af at hun gerne vil være..

Øv en træls situation Men hør statsforvaltningen ad (desuden skulle det være sværere for faren at få adressen, når først barnet er flyttet med moren - sådan har det ihvertfald været førhen)

En kæmpe til dig.

Anmeld

2. februar 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar og støtte! Det er rart at vide det ikke er mig der er "skurken"

Når hun er hos sin far leger hun meget med pigerne inde ved siden af og hun sover også hos sin farmor et par gange om ugen når hun er hos ham.. Hvilket også gør mig sur, for hvorfor vil han så have hende 50/50? Der er ingen tvivl om han elsker hende.. Men jeg synes på mange punkter han mangler fornuft til at være far hvis man kan sige det sådan..

med hensyn til økonomien betaler jeg hendes børnehave, jeg får ikke børnepenge fra ham eller ekstra ydelse fra staten fordi jeg er sammenboende med min kæreste og vores fælles barn. Jeg har halv friplads til børnenes dagindstidutioner og det er det eneste hjælp jeg får fra staten udover de faste børnepenge hver tredje måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.