Det ikke rart for dig eller din dreng.
Jeg tænker, at han måske i perioder får mere opmærksomhed end sine større brødere, som ikke behøver dig i samme omfang længere. Derved skaber du som mor mere tid og opmærksomhed på ham. I forbindelse med det brækkende ben skriver du også, at det var dig der var der det meste af tiden, i har været rigtigt meget sammen, og oplevet tiden sammen på en anden måde, som hvis ikke han havde været hjemme.
Udover det så tror nu også på, at det udtryk for savn fra hans side på den ene eller anden måde. Det som er den vigtige faktor i det er som, du selv er inden på, at han skal lære, at håndtere savnet til dig på en positiv måde. F.eks skriver du, han skal starte til fodbold. Her tænker jeg så... En oplevelse, og han hygger og er i gang med noget, du bliver "glemt", og når så du henter ham igen, så det mere et gældeligt savn, og ikke et psykisk savn. Han skal fortælle dig om det her fodbold, så det tror jeg, du har helt ret i, at alt nok skal blive godt.
At han får fokus væk fra dig, vil skabe forandringer for jer begge. Han når ude og blive passet, så det også vigtigt tænker jeg, at dem, som han så skal være ved kender til det savn, som fylder meget til dig lige nu. Der skal ske nogle gode oplevelser. F.eks besøg mormor, faster eller andere. Så laver man noget sammen med ham det kan være bage, tegner, male, bål og mange andre ting. Han må ikke sidde og tænke på dig.
Når du fortæller ham, at du henter ham fra fritter, så kan du måske sige, så skal du og jeg ud, at handle sammen, og igen giver du ham noget, at se frem til.
Tror på, at det vigtigt, at man lytter til, at han savner sin mor, men, at man flytter hans foksus på det i form at positive oplevelser. F.eks når du skal ud at handle eller i motioncenter, kunne det være en fin ide tænker jeg, at fortælle ham, vi giver et knus og et kys, og far læser en bog, og den skal du fortælle mor om , når jeg kommer hjem. Så vil han sætte foksu på det tænker jeg, frem for, at tænke på, hvor du kommer igen.
Men der mange muligheder, jeg håber i hvert fald, at han får dig lidt på afstand, og at udtryk fór savnet kommer til udtryk uden, at han nærmest går i panik for, hvor du kommer igen.