Slappe muskler efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
1 svar
0 synes godt om
2. februar 2011

Anonym trådstarter

Hej piger,

Jeg fødte for 3½ måned siden og startede så småt op med at løbetræne igen efter 8 ugers undersøgelsen, da lægen sagde god for det. Men har desværre måtte afbryde løbeturene et par gange da jeg simpelthen har tisset i bukserne mens jeg løb.

Jeg er begyndt at træne mine knibeøvelser 2 gange om dagen (tidligere var det lidt tilfældigt hvornår jeg gjorde det, feks. mens jeg sad og ammede eller mens jeg sad og så tv), men nu sætter jeg tid af til det og bruger ca 15 min pr gang. Syntes bare ikke det hjælper - har stadigvæk uheld når jeg er afsted og begynder nu at frygte at jeg aldrig kommer til at løbe igen :-(

Er der nogen af jer piger derude der har prøvet det? Vil gerne høre om jeres erfaring med det - hvad gjorde i for at træne musklerne op igen, hvor længe måtte i undvære at være fysisk aktive (jeg har kun oplevet det ved løb - kan godt cykle), har i stadig problemer med det længe efter fødsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2011

maria87

Kram til dig.... jeg havde det på samme måde som dig, tissede os meget i bukserne, selv 3½ år efter, og min søn er lige blevet 4 , så det er kun ½ år siden jeg fik det stoppet.... jeg kunne nemlig ikke forstå det da jeg os lavede mange knibeøvelser synes jeg, men det har åbenbart ik været nok, fordi jeg blev så træt af det og tænkte , nu må jeg bare gøre noget så det bliver normalt igen....

det jeg gjorde var at faktisk lave knibeøvelser HELE TIDEN, Og så lavede jeg et trænings program til mig selv herhjemme, med min stepmaskine lavede 1000 mavebøjninger og jamen en hel masse, og nu kan jeg faktisk holde på vandet, det fandt jeg ud af for et par uger siden da jeg var ude at spille badminton, der ko jeg hjem og tænkte så på at jeg faktisk slet ikke havde tisset eller dryppet, det kan dog ske hvis jeg hoster meget eller kommer med et ordenligt Nys, men det jeg vil sige til dig er: bare rolig det skal nok blive normalt igen......

bare kæmp hårdt for det ...... undskyld det blev så langt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.