kageform bil - nogen tips og triks ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.306 visninger
6 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Susan1978

Jeg skal lave sådan en kage i denne bil form, er der nogen tips eller triks, noget i har prøvet jeg hvert fald ikke skal gøre.. skal der nogen form for flower nail eller noget i formen?

håber nogen har prøvet den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

LISBETH:-)

Susan1978 skriver:

Jeg skal lave sådan en kage i denne bil form, er der nogen tips eller triks, noget i har prøvet jeg hvert fald ikke skal gøre.. skal der nogen form for flower nail eller noget i formen?

håber nogen har prøvet den

Jeg har jo lavet en kage med den form.

Bedste råd er at lave den som en mariehøne - altså at bage kagen i en anden alm form og så bygge den op i bil formen! Det gjorde jeg efter at den bare ikke ville bage ordentlig i formen. Og det fungerede perfekt

Anmeld

1. februar 2011

Susan1978

lisbeth2910 skriver:

Jeg har jo lavet en kage med den form.

Bedste råd er at lave den som en mariehøne - altså at bage kagen i en anden alm form og så bygge den op i bil formen! Det gjorde jeg efter at den bare ikke ville bage ordentlig i formen. Og det fungerede perfekt

ahh ja okay på den måde ja, men sagen er den at der faktisk ikke skal fyld i.. det skal bare være chokoladekage med overtrukken fondat..

Anmeld

1. februar 2011

Ok hmmm kan du så ikke bage en større kage og så skærer den ud og proppe den ned i formen i et stykke

Da jeg bagte den i formen blev noget halv færdigt når kanterne var MEGET færdige og jeg prøvede 2 gange hvor det bare blev noget l..... derfor valgte jeg den ovenstående løsning.

Men måske du har mere held med den end mig

Anmeld

1. februar 2011

Susan1978

Det kan godt være man er nødt til at gøre det sådan Lisbeth, det var derfor jeg tænkte jeg heller måtte høre mig frem før jeg gik igang med den..

Anmeld

1. februar 2011

Dot D

Måske du skulle sætte temperaturen lidt lavere, det gør jeg gerne, og så giver den længere tid i ovnen. Så bliver der sjældent tørre kanter

Anmeld

1. februar 2011

Glæder mig ihvertfald til at se resultatet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.