Kaloriebehov for gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.438 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Frøken J.

Hvad vil i sige kaloriebehovet ligger på for en gravid, der er normalvægtig? Er det ikke først fra 2. trimester, at man skal øge kalorieindtaget fra normalindtaget? Vil i mene at 1800-1900 kcal i første trimester er ok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

MaybeBaby

kigger lige med

Anmeld

1. februar 2011

Maja88

som gravid har man fra start af behov for 500kcal mere dagligt

Anmeld

1. februar 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

som gravid har man fra start af behov for 500kcal mere dagligt

Hmm, jeg har lige læst i en pjece fra sundhedsstyrelsen, at det er 150 kcal mere i starten af graviditeten og 250 mere hen mod slutningen. Tror de 500 er når man ammer Mit problem er bare, at jeg ikke helt ved, hvor mit normalindtag ligger

Anmeld

1. februar 2011

Maja88

Secrets skriver:

Hmm, jeg har lige læst i en pjece fra sundhedsstyrelsen, at det er 150 kcal mere i starten af graviditeten og 250 mere hen mod slutningen. Tror de 500 er når man ammer Mit problem er bare, at jeg ikke helt ved, hvor mit normalindtag ligger

jeg fik af JM og læge at vide 500. fra start

Anmeld

1. februar 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

Det er ikke for at være på tværs, men det må have været helt specielt for dig så Det er temmelig mange kalorier ekstra, vil jeg sige. Hvis jeg fik så meget ekstra hver dag, ville jeg tage et halvt kilo på om ugen allerede fra nu af. Men det kan jo godt ske, at der var nogle særlige omstændigheder der gjorde, at du skulle have mere

http://www.sst.dk/publ/publ2008/CFF/gravid/Sunde_vaner_KfSmaj08.pdf

Anmeld

1. februar 2011

Carina1977

Maja88 skriver:

Så skal man ikke have dårlig samvittighed over, at man lige har kommet til at æde en chokolade-bar eller hvad  

Hehe er godt klar over, at det er rigtig mad man regner med her

Jeg spiser ikke mere end jeg plejer. jeg spiser det jeg kan, og så må jeg bare håbe på at den får det den skal have

Anmeld

1. februar 2011

Maja88

Secrets skriver:

Det er ikke for at være på tværs, men det må have været helt specielt for dig så Det er temmelig mange kalorier ekstra, vil jeg sige. Hvis jeg fik så meget ekstra hver dag, ville jeg tage et halvt kilo på om ugen allerede fra nu af. Men det kan jo godt ske, at der var nogle særlige omstændigheder der gjorde, at du skulle have mere

http://www.sst.dk/publ/publ2008/CFF/gravid/Sunde_vaner_KfSmaj08.pdf

nej altså 500 kcal er ca svarende til 2000 Kj(lidt mere self.) som jeg regner med, men et hovedmåltid skal bestå af 1800KJ og det er ved en slankekur..

Anmeld

1. februar 2011

Fenja09

Jeg spiser som jeg plejer - kan godt være at det ændre sig når jeg er længere henne, men mener at man skal spise med måde, sundt og fiberrigt og så er det vel egentlig lidt lige meget hvor meget ekstra man skal spise eller ikke spise

Jeg har i hvert fald ikke kigget efter eller spurgt, hvor meget eller hvor lidt jeg skal spise

Anmeld

1. februar 2011

Fenja09

Secrets skriver:

Hvad vil i sige kaloriebehovet ligger på for en gravid, der er normalvægtig? Er det ikke først fra 2. trimester, at man skal øge kalorieindtaget fra normalindtaget? Vil i mene at 1800-1900 kcal i første trimester er ok?

Fandt lige det her efter jeg havde besvaret

http://dagenssundhed.dk/graviditet-og-b%C3%B8rn/graviditet-og-f%C3%B8dsel/graviditet-og-livsstilsfaktorer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.