Hvad er det helt præcist?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

noah3006

Hej Piger.

Jeg har simpelthen ondt i min ryg/lænd. Nu er jeg i uge 35 og ved godt maven fylder godt og sikkert har en hel del med smerterne at gøre, men det er virkelig slemt, jeg kan næsten ikke komme op at gå når jeg først har siddet et stykke tid eller når jeg sover, så kan jeg næsten heller ikke vende mig. Er det bare alm graviditets smerter eller er jeg ved at få noget bækkenløsning? Har ikke prøvet det før så er sku lidt forvirret... Men mere hvad jeg skal gøre for at minske smerterne? (nu jeg ikke lige den der kan holde mig mest i ro, så jeg er evt også selvforskyldt) Puha, det godt der ikke er så lang tid tilbage.

Klem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Den lykkelige

Jeg har det på samme måde..  Snakkede med min jm sidste uge.. hun sagde det fordi bækken giver sig og bliver blødgjort.. For a gøre klar til fødsel.. Så det er ekstra hårdt for lænd/ryg..

Anmeld

1. februar 2011

CecilieLaugesen

hej med dig
- jeg tror du har fået bækkenbundsløsning desværre! havde det godt nok ikke selv men jeg kunne godt vende mig og de ting .. så ville nok gå til lægen hvis jeg var dig bare for at være sikker.
knus 

Anmeld

1. februar 2011

Muffinmus

altså, alt den snak om BL...

Nu er det jo sådan at de fleste gravide får BL, så det kan ikke bare siges sådan.Grunde er jo netop at leddene giver sig på ALLE gravide, nogle kan så bare holde til det en smule bedre end andre kan. Nogle holder meget dårligt sammen på kroppen mens andre bedre kan tåle det, men alle led giver sig og lænden er tit ramt for de blødgøres til fødslen og fordi man får så meget tyngde på foran at lænden kommer på overarbejde.

Har selv haft ondt i lænden med begge unger, og har IKKE haft BL konstateret, bare alm NL som følger med enhver graviditet.

Og det er sikkert det du er ramt af nu, i større eller mindre grad, så evt få et aflastningsbælte, det hjælper en del, eller find nogle bedre sidde stillinger

Anmeld

1. februar 2011

Molly8

noah3006 skriver:

Hej Piger.

Jeg har simpelthen ondt i min ryg/lænd. Nu er jeg i uge 35 og ved godt maven fylder godt og sikkert har en hel del med smerterne at gøre, men det er virkelig slemt, jeg kan næsten ikke komme op at gå når jeg først har siddet et stykke tid eller når jeg sover, så kan jeg næsten heller ikke vende mig. Er det bare alm graviditets smerter eller er jeg ved at få noget bækkenløsning? Har ikke prøvet det før så er sku lidt forvirret... Men mere hvad jeg skal gøre for at minske smerterne? (nu jeg ikke lige den der kan holde mig mest i ro, så jeg er evt også selvforskyldt) Puha, det godt der ikke er så lang tid tilbage.

Klem

Jeg har lige taget et vægt-spring og har det ligesom dig. Heldigvis har jeg fundet ud af, at vandgymnastik løser op for det. Har netop været afsted i dag. Jeg skifter mellem to øvelser:

At ligge op ad kanten og cykle med benene 5 min.

At "gå henover bunden uden at røre bunden" En slags lodret hundesvømning. Jeg "går baglæns" på tilbagevejen.

Efter 15 min. har det hjulpet. Jeg strækker ud bagefter. Jeg kan dog godt lide at fortsætte lidt længere tid. Selvom det lyder nemt, kan det godt få pulsen op.

Kh Molly

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.