Uge 37?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

912 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. februar 2011

Anonym trådstarter

Nu har jeg læst mange steder at det er almindelig at føde fra uge 37.. Er det 37+0 eller 36+0.. For 36+0 er vel uge 37? Eller er det først normalt når man er 37 fulde uger henne..

Hvor finder i det der med hvor mange procent der føder hvornår.. Har tit læst at f.eks 5 % føder i 37. uge eller lignende.. Men hvor finder i de statestikker??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Mette 28

Ved ikke lige hvor statistikkerne findes henne, men jeg har altid fået at vide at det er fra fulde 37 uger, altså når du er 37+0... 

Anmeld

1. februar 2011

Anonym trådstarter

Mette 27 skriver:

Ved ikke lige hvor statistikkerne findes henne, men jeg har altid fået at vide at det er fra fulde 37 uger, altså når du er 37+0... 

Ok mange tak..

Anmeld

1. februar 2011

132319

Anonym skriver:

Nu har jeg læst mange steder at det er almindelig at føde fra uge 37.. Er det 37+0 eller 36+0.. For 36+0 er vel uge 37? Eller er det først normalt når man er 37 fulde uger henne..

Hvor finder i det der med hvor mange procent der føder hvornår.. Har tit læst at f.eks 5 % føder i 37. uge eller lignende.. Men hvor finder i de statestikker??

36+0 er ikke uge 37 men 37. uge, det er ikke det samme 

Som en anden skrev så er det fulde uger, dvs. uge 37 = 37+0 

Jeg fødte 36+6 og så er min datter egentlig præmatur, selvom hun var en basse på 3200 gram  Derfor får hun vitaminer som en for tidligt født, jeg synes det er lidt fjollet MEN de skal jo sætte grænsen et sted 

Anmeld

1. februar 2011

Anonym trådstarter

Tutten skriver:

36+0 er ikke uge 37 men 37. uge, det er ikke det samme 

Som en anden skrev så er det fulde uger, dvs. uge 37 = 37+0 

Jeg fødte 36+6 og så er min datter egentlig præmatur, selvom hun var en basse på 3200 gram  Derfor får hun vitaminer som en for tidligt født, jeg synes det er lidt fjollet MEN de skal jo sætte grænsen et sted 

Ok tak..

Ja det lidt underligt.. for havde det været dagen efter så ville der jo ikke være noget....

Anmeld

1. februar 2011

132319

Anonym skriver:

Ok tak..

Ja det lidt underligt.. for havde det været dagen efter så ville der jo ikke være noget....

Præcis men som sagt må de sætte grænsen et sted 

Anmeld

1. februar 2011

Muffinmus

jeps, 37+0, men de fleste føder et par dage før eller efter termin, så selv om de de siger det er normalt er det ikke normalt som sådan jo:-)Og barnet har jo bedst af at bive der helt til termin har de jo så undersøgt. Så bedste fødsel er 40+0.Alt afhængig af om barnet jo trives eller ej:-)

Men man gør ikke noget særligt hvis et barn fødes 37+0 fordi de mener det kan klare sig selv ret godt uden hjælp,vist kun derfor de har sat den grænse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.