F****** kommune

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.022 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Anonym trådstarter

Jeg føler mig så røvrendt. Mig og kæresten er på kontanthjælp og vi har ikke fået penge endnu engang. Vi står med en husleje og kæmpe elregning, men kommunen bliver ved med og trække os fra alt muligt fravær i december og det ene og det andet selvom vi havde fået en lovning fra en rådgiver om at det hele ville køre normalt, fordi vi før var i Åbent tilbud hvor de åbenbaret køre en måned bagud i løn, så fx. December løn for man i feb osv, men vi er så blevet rykket til en rigtig aktivering og holder det og fik afvide at der køre løningen normalt, altså det du arbejder i januar for du første feb. Ligesom normalt. Men nu står vi og har kun fået en halv løn fra dec fordi der var fravær?! Burde vi ikke få den halve måned sammen med hele januar lønnen eller er jeg forkert på den? Vi har ringet til vores rådgiver som lovede det kørte normalt og spurgte hvordan og hvorledes og hun sigerbare det er hendes fejl det køre stadig bagud med lønnen?! Andre der er på kontanthjælp og hvordan køre jeres løn. Arg står og ender med og blive smidt ud huslejen skulle betales idag og det kan jo så ikke lade sig gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

LilyMarleen

Anonym skriver:

Jeg føler mig så røvrendt. Mig og kæresten er på kontanthjælp og vi har ikke fået penge endnu engang. Vi står med en husleje og kæmpe elregning, men kommunen bliver ved med og trække os fra alt muligt fravær i december og det ene og det andet selvom vi havde fået en lovning fra en rådgiver om at det hele ville køre normalt, fordi vi før var i Åbent tilbud hvor de åbenbaret køre en måned bagud i løn, så fx. December løn for man i feb osv, men vi er så blevet rykket til en rigtig aktivering og holder det og fik afvide at der køre løningen normalt, altså det du arbejder i januar for du første feb. Ligesom normalt. Men nu står vi og har kun fået en halv løn fra dec fordi der var fravær?! Burde vi ikke få den halve måned sammen med hele januar lønnen eller er jeg forkert på den? Vi har ringet til vores rådgiver som lovede det kørte normalt og spurgte hvordan og hvorledes og hun sigerbare det er hendes fejl det køre stadig bagud med lønnen?! Andre der er på kontanthjælp og hvordan køre jeres løn. Arg står og ender med og blive smidt ud huslejen skulle betales idag og det kan jo så ikke lade sig gøre.

Sikke noget møg, i må tage ned og snakke med dem, det er lettere at få formuleret sig når man står ansigt til ansigt med personen, også kan både hun og i få forklaret hvordan og hvorledes. Jeg har aldrig hørt om noget hvor man kørte 2 mdr bagud. Det lyder meget mærkeligt!!

Held og lykke

Anmeld

1. februar 2011

eElak

Du får ikke løn, når du er på kontanthjælp - der er det kontanthjælp du får..

At du/i så er eller har været i aktivering - så hedder det stadig kontanthjælp.

Kontanthjælp er altid bagudbetalt, men det lyder til at være noget værre rod i har..

I må snakke med den sagsbehandler i har om at få styr på det - og så må i i samme forbindelse snakke med den sagsbehandler om at få et acontobeløb, så i kan klare måneden.

Sig til hvis jeg har misforstået noget, for dit indlæg er meget svært at komme igennem, så har prøvet at svare efter bedste evne

Anmeld

1. februar 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis rådgiveren medgiver, at det er hendes fejl, burde der også kunne udbetales aconto..........men hvorfor har I haft fravær i første omgang? Er det ikke bedre bare at følge det tilbud, man har fået - ligesom et almindeligt arbejde?

Anmeld

1. februar 2011

eElak

Rockertand skriver:

Hvis rådgiveren medgiver, at det er hendes fejl, burde der også kunne udbetales aconto..........men hvorfor har I haft fravær i første omgang? Er det ikke bedre bare at følge det tilbud, man har fået - ligesom et almindeligt arbejde?

Det tænkte jeg også..

Som udgangspunkt kan man jo ikke forvente at få penge, når man ikke er til stede...

MEn af det jeg forstår så er der andre omstændigheder - har jeg forstået rigtigt trådstarter?

Anmeld

1. februar 2011

Troldemommi

Hej

undskyld men prøv lige at vær lidt taknemlig over at du overhovedet får penge når du hverken har et job eller har meldt dig ind i en a kasse, syntes ærlig talt du lyder ret utaknemlig.

Det er i orden du er frustreret det er helt forståeligt, men prøv at opfør dig lidt mere voksent og tag lidt ansvaer for dit liv og mød da for søren op til den aktivering du bliver sendt ud, i stedet for at få ulovligt fravær, så er du efter min mening selvforskyldt i dine økonomiske problemer

Jeg er selv under uddannelse til socialrådgiver og derfor er jeg nok lidt farvet men jeg mener vi skal være glade og taknemmelige for det sikkerhedsnet samfundet har givet os, og de fejl der sker, ja de sker for hvor der er mennesker sker der også fejl (ved godt det er en floskel) :-)

venlig hilsen

den kommende mor og socialrådgiver

Anmeld

1. februar 2011

eElak

Monica1979 skriver:

Hej

undskyld men prøv lige at vær lidt taknemlig over at du overhovedet får penge når du hverken har et job eller har meldt dig ind i en a kasse, syntes ærlig talt du lyder ret utaknemlig.

Det er i orden du er frustreret det er helt forståeligt, men prøv at opfør dig lidt mere voksent og tag lidt ansvaer for dit liv og mød da for søren op til den aktivering du bliver sendt ud, i stedet for at få ulovligt fravær, så er du efter min mening selvforskyldt i dine økonomiske problemer

Jeg er selv under uddannelse til socialrådgiver og derfor er jeg nok lidt farvet men jeg mener vi skal være glade og taknemmelige for det sikkerhedsnet samfundet har givet os, og de fejl der sker, ja de sker for hvor der er mennesker sker der også fejl (ved godt det er en floskel) :-)

venlig hilsen

Læs indlægget igen - hun nævner INTET om at der er tale om ulovligt fravær. Hun siger derimod at sagsbehandleren har godkendt fraværet.....

Ja gu skal man være taknemmelig for at der er mulighed for at få penge, men hun har da ved gud også lov til at brokke sig, når nu tingene ikke går som lovet.

Hilsen en der snart er uddannet i Kommunen - og muligves snart socialrådgiverstuderende ;-)

Anmeld

1. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Monica1979 skriver:

Hej

venlig hilsen

men så ved du også at fravær kan være godkendt og at der reelt KAN ske fejl

Anmeld

1. februar 2011

Troldemommi

Jeg skriver også i mit svar at der sker fejl men samtidig er det en selv der har ansvaret for at møde op i den aktivering man/hun bliver sendt ud i.

men hvis jeg var dig den anonyme så ville jeg få en snak med din socialrådgiver ansigt til ansigt hun er der for at hjælpe dig og ikke for at genere dig

Anmeld

1. februar 2011

Anonym trådstarter

Nu skulle det hele være ordnet. Vi har fået snakket med dem og det er dem der havde lavet fejl. De sørger for vores udbetaling de næste par dage. Så det er vi glade for, undskylder vredes udbruddet synes bare det var meget træls og få lovet en ting og så sker der noget andet. Men er selvfølgelig meget taknemmelig for at der er den mulighed og få kontanthjælp, ikke misforstå mig, men i det mindste kan de have lidt mere styr på det. For hver gang vi ringer og har spørgsmål, bliver vi sendt videre til vires sagsbehandler som har standard svaret det er ikke mit område, det ved jeg ikkenoget om og det er min fejl. Men nu skulle der være styr på det, så fra den 1 marts burde der ikke være flere problemer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.