Hvordan er soverytmen som 1 år gammel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.142 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Eliza/lykke

Jeg vil gerne vide hvordan jeres pus sover, når de er 1-1½ år gamle. Hvad spiser de til morgenmad, og går de selv og leger selv?

Måske et mærkeligt spørgsmål - men jeg sidder lige og tænker på det, og ville egentlig godt vide det :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Ni-ko-li-ne

Eliza/lykke skriver:

Jeg vil gerne vide hvordan jeres pus sover, når de er 1-1½ år gamle. Hvad spiser de til morgenmad, og går de selv og leger selv?

Måske et mærkeligt spørgsmål - men jeg sidder lige og tænker på det, og ville egentlig godt vide det :-)

Nikoline gik før hun var 1 år... men det er meget meget individuelt...

dengang fik hun havregrød med pæremos til mad, idag får hun minifraser med mælk på og spiser dem selv...

Nikoline bliver puttet 19:00 og det gjorde hun også da hun var 1-1½ år... selvfølgelig med undtagelser...

og hun er altid vågnet et par gange om natten og skulle ha sin sut

Anmeld

1. februar 2011

Isabels-mor

Isabel er 17 måneder nu, og hun begyndte at går selv lidt før sin 1 års fødselsdag..

Vi har lige rykket hendes senge tid fra 19 til 19.30.. for hun havde det med a vågne kl 5 og er alt for tidligt, nu begynder hun a vågne lidt i 6 så det er dejligt..
Hvis hun vågner om natten er det fordi hun er tørstig eller vil ind til os. men er ikke hver nat.

Nu får havregryn med lidt sukker og mælk på til morgenmad, men hun får osss gerne lidt franskbrød når jeg spiser..

Håber du kan bruge det til noget..

knus og kram
Rikke>:<

Anmeld

1. februar 2011

serinasmor

serina er meget snart 13 mdr og hun har gået ca siden hun var 10 mdr .. hun kan lege selv når hun da gider på værelset i 10-15 min før hun skal have voksenhjælp/legekammerater ... når vi laver mad eller anden køkkenaktivitet (især når det kun er den ene af os der er hjemme) finder vi en kasse legetøj og sætter den i køkkenet hvor hendes legekøkken også står og så kan hun for det meste underholde sig selv eller nøjes med delvist at skulle lege med os... hvis ikke sidder hun på køkkenbordet og "hjælper" med at lave mad ...

hun får i øvrigt havregrød til morgenmad og spiser oftest selv med fingrene/ tager skeen med grød fra bordet og op til munden ellers bliver hun madet ... vi er så småt begyndt at øve at hun selv skal få mad op på ske eller gaffel - det går absolut bedst med gaflen  

glemte noget

hun er jo begyndt i dagpleje og da hun gjorde det gik vi over til én lur ... så hun sover fra ca 12.00 til 15.30 og bliver puttet igen et sted mellem 19.00 og 20.00 .. så sover hun nogle gange til kl 7.00 (de dage hun kan få lov til det) og andre dage (som idag) bliver hun vækket kl 5.50 ... det kommer helt an på hvordan mit skema og farmands arbejdsuge ser ud ...

serinasmor

Anmeld

1. februar 2011

patella

Min søn - 14 måneder - blir puttet kl. 19 og sover til 7-8 stykker. Han sover 3 timer til middag. Han får havregrød til morgenmad med kanelsukker på. Jeg mader stadig, men vi øver med ske. Det går også bedst med at spise selv med gaffel her i huset. Han øver meget i at gå - kan godt gå selv, men tror ikke helt på sig selv endnu, så han skal støttes igang, men så kan han også gå mange skridt selv

Han kan godt lege selv i kortere perioder - men helst med os i nærheden...

Anmeld

1. februar 2011

mor-til-vanessa

hej.

vanessa er 13 1/2 mdr vi står som regel op kl 06 (hvis jeg er heldig kl 7.30 i weekenden) hun sover først til middag kl 12 i dp'en, men nogen gange hvis de er ude at gå om morgenen så kan hun godt tage en lille blunder. så sover hun til nat mellem 18-19 afhængig af hvor træt hun er.

hun får havregrød med kanel om morgenen, og en bolle i dp'en.

hun begyndte at gå lige før hun fyldte 13 mdr, og det gik super hurtigt. efter 1,5 uge gik hun hele tiden. hun kravler aldrig mere, kun hvis vi er et sted hvor hun lige skal se ting an i starten.

håber du fik svar.

knus

Anmeld

1. februar 2011

mor-til-vanessa

hov glemte at skrive at vanessa godt selv kan lege, men i kort tid af gangen. hun leger lidt selv, så jeg med hende og så lidt selv igen. når jeg laver mad er hun tit med, men går tit rundt og piller i alle de ting hun ikke må. noget gange kommer hun ud og viser mig noget i har fundet i skabet, og meget stolt ( det skab hun ikke må pille i )

hun spiser for det meste selv, men hjælper med at made hende om morgenen, ellers tager det alt for lang tid i vores forvejen travle morgen. men hun klare det fint selv

Anmeld

1. februar 2011

Brams

Lærke er 15 mdr.

Hun får havregrød til morgenmad som hun spiser helt selv, går ikke endnu, men leger selv - tror dog at hun lige nu er inde i en periode hvor hun gerne vil have os lidt tættere på, så her de sidste par uger vil hun gerne have os nede på gulvet ved siden af hende

Lærke bliver puttet 18.30 og bliver vækket/vågner ca. 06.15 (lidt senere i weekenden). Hun sover 3 timer til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.