Su lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

958 visninger
10 svar
0 synes godt om
1. februar 2011

Hansen97

Jeg er i fast job nu og er begyndt at betale SU Lån tilbage fra 1. januar. Kunne ikke rykke den mere.

Nu tænker jeg på at få en uddannelse som lægesekretær og er der nogen der ved om jeg så kan få yderligere udsættelse af SU Lån?? I hvert fald bare de 2 år...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. februar 2011

Trine89

uden at være helt sikker.. så mener jeg at du mens du er under uddannelse/ starter en ny uddannelse skal man ikke betale tilbage på SU lånet.. men jeg er ikke helt sikker.. måske du kan finde noget om det på økonomistyrelsens hjemmeside.. måske du skal sende nogle papire ind på at du er startet ny uddannelse

Anmeld

1. februar 2011

Trine89

Fandet dette på økonomistyrelses hjemmeside.. 

https://www.borger.dk/Emner/oekonomi-skat-su/su-og-oekonomi-under-uddannelse/su-laan/Sider/default.aspx

når du er under uddannelse skal du IKKE betale tilbage på SU-lån. hvis du kommer til at modtage su igen hvis økonomistyrelse automatisk se at du ikke skal betale af endnu, men er det fx. en uddannelse hvor du er elev og modtager elevløn skal man sende en kopi af sin elevkontrakt ind og så udsætter de derfra din tilbage betaling.. 

Anmeld

1. februar 2011

eElak

Jeg er kontorelev (som er samme salgs som lægesekretær), og betaler ikke tilbage på mit lån endnu.

Det skal jeg først i år 2013 mener jeg, og jeg bliver færdig til sommer.

Du skal bare dokumentere at du er under uddannelse. Jeg skulle sende en kopi af min ansættelseskontrakt som elev, så de kan se at jeg var under uddannelse, for jeg troede også at jeg skulle betale.. ;-)

Anmeld

1. februar 2011

Hansen97

Trine89 skriver:

Fandet dette på økonomistyrelses hjemmeside.. 

https://www.borger.dk/Emner/oekonomi-skat-su/su-og-oekonomi-under-uddannelse/su-laan/Sider/default.aspx

når du er under uddannelse skal du IKKE betale tilbage på SU-lån. hvis du kommer til at modtage su igen hvis økonomistyrelse automatisk se at du ikke skal betale af endnu, men er det fx. en uddannelse hvor du er elev og modtager elevløn skal man sende en kopi af sin elevkontrakt ind og så udsætter de derfra din tilbage betaling.. 

takker for svar. Jamen så er det jo bare at komme i gang med en ansøgning!!

Anmeld

1. februar 2011

Hansen97

KaLee skriver:

Jeg er kontorelev (som er samme salgs som lægesekretær), og betaler ikke tilbage på mit lån endnu.

Det skal jeg først i år 2013 mener jeg, og jeg bliver færdig til sommer.

Du skal bare dokumentere at du er under uddannelse. Jeg skulle sende en kopi af min ansættelseskontrakt som elev, så de kan se at jeg var under uddannelse, for jeg troede også at jeg skulle betale.. ;-)

Tak for svar. Havde bare fået at vide at jeg ikke kunne udsætte betalingerne mere, men det kan jo selvfølgelig laves om når man kommer ind som elev igen så.

Jeg er uddannet kontorassistent med speciale i administration. Har altid kunnet tænke mig at blive lægesekretærelev så nu tager jeg springet!!

Anmeld

1. februar 2011

eElak

112233 skriver:

Tak for svar. Havde bare fået at vide at jeg ikke kunne udsætte betalingerne mere, men det kan jo selvfølgelig laves om når man kommer ind som elev igen så.

Jeg er uddannet kontorassistent med speciale i administration. Har altid kunnet tænke mig at blive lægesekretærelev så nu tager jeg springet!!

Altså imens du er i arbejde, så skal du betale, men når du starter din uddannelse - som må være til august - så kan du lade være med at betale igen...

Inden jeg blev kontorelev, havde jeg også en alm. job, og der betalte jeg af på lånet.

Anmeld

1. februar 2011

Hansen97

KaLee skriver:

Altså imens du er i arbejde, så skal du betale, men når du starter din uddannelse - som må være til august - så kan du lade være med at betale igen...

Inden jeg blev kontorelev, havde jeg også en alm. job, og der betalte jeg af på lånet.

Okay.. var også sådan jeg havde forstået det.. men ville bare være sikker...

men så kan det nemlig løbe rundt.. får som elev ca det samme udbetalt som jeg får i dag... ca. 1000kr mindre.. så det er en lortelav løn jeg sidder med i dag

Anmeld

1. februar 2011

Trine89

112233 skriver:

takker for svar. Jamen så er det jo bare at komme i gang med en ansøgning!!

helt sikkert.. du skal været fald ikke lade su-lånet være et fartbomb. 

bare igen. og så snart nu har en elevkontrakt skal du bare sende en kopi ind til økonomistyrelsen..  

Held og lykke med det

Anmeld

1. februar 2011

eElak

112233 skriver:

Okay.. var også sådan jeg havde forstået det.. men ville bare være sikker...

men så kan det nemlig løbe rundt.. får som elev ca det samme udbetalt som jeg får i dag... ca. 1000kr mindre.. så det er en lortelav løn jeg sidder med i dag

Årh nitte...

Jeg har udsigt til arbejdsløshed når jeg er færdig, men har regnet sammen til - hvis jeg tager SU lån, så ville jeg få det samme som jeg får nu som voksen-elev.. ;-)

Derudover, så er dagpengene ikke meget mindre end det jeg får nu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.