Tilbagebetaling af SU-lån

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.092 visninger
7 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Anonym trådstarter

Når jeg bliver færdiguddannet til sommer har jeg et SU-lån på 40.000 kr. Vil gerne have den gæld hurtigt ud af verden.

Hvor meget skal jeg regne med jeg skal betale om måneden? Og er det hver måned eller hver anden måned man betaler af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

ZamanogDania

Det er hver måned du skal betale, de sender selv Giro om hvor meget du skal betale. Det kommer an på din indkomst. De ser på hvor meget du tjener osv. håber det svar nok.

Anmeld

31. januar 2011

christinak

Vi betaler kun hver anden måned, du kan gå ind på borger.dk med nem id og se din fremtidige tilbagebetalingsplan

Anmeld

31. januar 2011

klmf

Jeg fastsatte selv størrelsen på mine afdrag, jeg ville også gerne hurtigt af med den gæld. Så betalte vist 4000 pr måned i 4 mdr. så var det slut

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Jeg fastsatte selv størrelsen på mine afdrag, jeg ville også gerne hurtigt af med den gæld. Så betalte vist 4000 pr måned i 4 mdr. så var det slut

Det var lidt den samme idé jeg havde. Måske ikke lige 4000, det kan økonomien nok ikke holde til. Men 1000kr om måneden vil jeg kunne betale, uden at mærke afsagn. Og jeg vil have det rigtig godt med at betale af, for jeg er sgu ikke så glad for det møg-lån. Men det har været nødvendigt!

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

christinak skriver:

Vi betaler kun hver anden måned, du kan gå ind på borger.dk med nem id og se din fremtidige tilbagebetalingsplan

Tak for råd. Det vil jeg prøve!

Anmeld

31. januar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

De laver en tilbagebetalingsplan, som du kan se på borger.dk. Jeg betaler selv hver 2. måned, men mener du kan lave det, så du betaler hver måned.

Du har dog selv mulighed for enten at gøre afdragene større, eller indbetale engangsbeløb, hvis du lige har lidt penge i overskud, så du hurtigst muligt får det betalt af.

Jeg skylder en hel del mere end du, og følger den oprindelige tilbagebetalingsplan, men smider så halvdelen af det, vi sparer op på et år, ind på lånet, så jeg ikke skal trækkes med det i mange mange år.

Anmeld

31. januar 2011

Anonym trådstarter

cmks2007 skriver:

De laver en tilbagebetalingsplan, som du kan se på borger.dk. Jeg betaler selv hver 2. måned, men mener du kan lave det, så du betaler hver måned.

Du har dog selv mulighed for enten at gøre afdragene større, eller indbetale engangsbeløb, hvis du lige har lidt penge i overskud, så du hurtigst muligt får det betalt af.

Jeg skylder en hel del mere end du, og følger den oprindelige tilbagebetalingsplan, men smider så halvdelen af det, vi sparer op på et år, ind på lånet, så jeg ikke skal trækkes med det i mange mange år.

Så må jeg hellere aktivere mit NemID i morgen, jeg gider ikke lige nu

Jeg er bare flov over det lån, på en eller anden måde. Men med 4 års uddannelse, så er 40.000 nok ikke så slemt. Jeg vil prøve at se på tilbagebetalingen. Det er rart at der er en mulgihed for at komme hurtigt af med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.