Hjælp!!! Mine børn vil ikke spise kød...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.010 visninger
11 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

susser83

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, mine unger på 4år vil ikke spise kød, de elsker hjemmepanerede fiskefilet men al andet kød vil de ikke spise. De vil heller ikke have sovs og grøntsager, så de sidder og spiser kartofler pasta eller ris uden noget!

Vi har prøvet at tvinge dem til at smage det, lige nu får de bare lov til at spise deres tørre kartofler, ved slet ikke hvad jeg skal gøre mere eller om det er helt forkert det jeg gør, er ved at være frustreret.

Nogle der har gode råd.

Knus Sus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

SussieThyssen

Masser af børn har det sådan..og at tvinge dem må du ALDRIG gøre.

Kan dine børn lide kold mad? Altså rugbrød med pålæg?
Hvad med frikadeller og den slags?

Kærligst
Sussie

Anmeld

31. januar 2011

skønneunger

sådan nogen perioder har min ældste dreng også haft, og det går som regel over efter et stykke tid, der har også været nogen gange hvor han kun ville have kød.

det vigtigste er at du ikke må presse dem til spise det for så kan det blive værre, så længe de spiser ihvertfald tilbehøret og ellers er friske og raske så bare giv dem lidt så kommer det forhåbentlig igen.

Anmeld

31. januar 2011

Sabsy

susser83 skriver:

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre, mine unger på 4år vil ikke spise kød, de elsker hjemmepanerede fiskefilet men al andet kød vil de ikke spise. De vil heller ikke have sovs og grøntsager, så de sidder og spiser kartofler pasta eller ris uden noget!

Vi har prøvet at tvinge dem til at smage det, lige nu får de bare lov til at spise deres tørre kartofler, ved slet ikke hvad jeg skal gøre mere eller om det er helt forkert det jeg gør, er ved at være frustreret.

Nogle der har gode råd.

Knus Sus

Jeg ville ikke spise kød fra da jeg var 3 til jeg var 6år - grundet jeg sugede saften ud og det blev tørt.. Ved ikke om det måske kan være det??

Anmeld

31. januar 2011

tinasmor

Min datter er på samme måde (3 år) hun vil intet kød spise. Heller ikke f.eks kødsovs og lign. Men f.eks pølser kan hun godt lide, og det er jo også en slags kød Så vegetar er hun ikke. Jeg har heller aldrig været vild med kød og SLET ikke som barn. Nu kan jeg godt spise det, men det er kun indenfor de sidste få år. Så jeg satte grå hår i hoved på min mor, og nu får jeg så igen

Anmeld

31. januar 2011

Fru Nielsen

At tvinge dit barn til at spise noget det ikke har lyst til, det må du aldrig gøre....

Herhjemme er det heller ikke altid Nicklas gider at spise sovs og kød. Også får han det bare ikke....

Idag fx spiste han kartofler og medister, med ikke andet... Får vi pasta og kødsovs er det sjælden han gider sovs, men så får han lov til at få ketshup til, og frikadeller eller pøler alt efter hvad vi lige har....

Anmeld

1. februar 2011

susser83

SussieThyssen skriver:

Masser af børn har det sådan..og at tvinge dem må du ALDRIG gøre.

Kan dine børn lide kold mad? Altså rugbrød med pålæg?
Hvad med frikadeller og den slags?

Kærligst
Sussie

Jeg havde det heller ikke godt med at tvinge dem, men en masse vi kender sagde at det den eneste måde at lære dem det på. Puha dårlig mor. Gjorde det dog kun i en kort periode.

Håber det bare er en fase der snart er overstået.

Knus Sus

Anmeld

1. februar 2011

susser83

Tusind tak for svar, som jeg kan høre er det nok bare en periode der forhåbentlig snart er overstået.

Knus Sus

Anmeld

1. februar 2011

SussieThyssen

susser83 skriver:

Jeg havde det heller ikke godt med at tvinge dem, men en masse vi kender sagde at det den eneste måde at lære dem det på. Puha dårlig mor. Gjorde det dog kun i en kort periode.

Håber det bare er en fase der snart er overstået.

Knus Sus

Nej det er du ikke..men kan dine børn ikke lide varm mad med kød, sovs og den slags..hvordan går det så med kødpålæg og små frikadeller ???
Det svarede du ikke på

Anmeld

1. februar 2011

susser83

Nej det er du ikke..men kan dine børn ikke lide varm mad med kød, sovs og den slags..hvordan går det så med kødpålæg og små frikadeller ???
Det svarede du ikke på

Nej de vil kun spise kartoflerne eller pastaen uden noget, små frikadeller ej heller. Dog spiser de kødpålæg i stor stil.

Knus Sus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.