Opdatering på en dag uden ble

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

353 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. september 2008

Christinahr

Vi havde besluttet at lade Aia komme i vuggestue uden ble idag, da hun igår ikke gad have sin ble på og var rigtig dygtig til at gå på toilet. Selvom hun ikke er så gammel, var det da et forsøg værd.

Dagen startede godt.

Ligeså snart vi vågner ryger bleen af og hun hopper på toilettet :D Da vi køre i vuggestue er vi uden ble og tørre.

Desværre er det den dumme vuggestuepædagog der er der da vi kommer, så det bliver ikke en god samtale. Hun bliver nærmest sur over hun ikke har ble på. Hun er meget negativt indstillet og fortæller mig flere gange der helt sikkert kommer uheld. Ja det er jeg jo klar over, så der ligger fem sæt ekstratøj til 5 timer, så hvor galt kan det gå. Hun fortæller mig så hun har aldrig har været på toilettet, skønt det er flere uger siden jeg sagde hun jævnligt kommer på toilet hjemme og hun er jo altså 20 mdr. Det må jo være dem der er sløve der og så ikke mit problem. Jeg bruger 10 min på at forsvare min beslutning om at hun ingen ble har på.

Da jeg køre derfra er jeg rigtig æv. Kunne hun ikke bare have rystet på hovedet af mig da jeg var kørt og så havde sagt "Okay, vi forsøger et par dage".

Jeg krydser fingre for min yndlingspædagog er der når jeg skal hente - hun er nemlig til at snakke med.
Delme om jeg ikke er heldig, min gode pædagog er der. Jeg spørger forsigtig ind til dagens forløb og hun fortæller der har været et uheld. Hun kom lige efter hun havde skidt og sagde til... øv øv, men et uheld er da ingenting. Hun havde så sovet med ble på, da de af hygiejnemæssige årsager skal have mere styr på hendes toiletvaner inden de tør - fair nok. Men hun var meget mere possitiv og sagde vi giver det et par dage og ser hvordan det går. Det kan jo sagtens være hun er klar - om hun mener det eller ej er jeg så ligeglad med, bare det hun overrumler mig med alt det der kan gå galt og roser hende for at gå på toilet.

Så nu prøver vi igen imorgen og jeg krydser fingre for det går godt.

Siden jeg hentede hende i vuggestue har vi haft et uheld... Da vi kom hjem fra gymnastik (uden ble :P) var hende mor lidt for sløv og hun nåede ikke på toilet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.