Omsorgssamtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.083 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2011

Anonym trådstarter

Kan det passe at en omsorgssamtale er frivillig for medarbejderen at deltage i? At chefen SKAL tilbyde den men at man selv bestemmer om man har lyst???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Anonym

Som jeg har forstået det (har selv været igennem møllen) skal lederen og kommunen løbene tilbyde samtaler. det er de forpligtiget til. Jeg mener du kun kan blive væk, hvis du har en gyldig grund (fx depression) Altså at din sygdom gør dig ude af stand til at deltage.

Anmeld

31. januar 2011

ekzunz

Anonym skriver:

Kan det passe at en omsorgssamtale er frivillig for medarbejderen at deltage i? At chefen SKAL tilbyde den men at man selv bestemmer om man har lyst???

Nej, den er ikke frivillig. Du skal deltage, men hvis du pga. din sygsom ikke kan møde op på arbejdspladsen, kan du afholde den pr. telefon, og du kan også få den udskudt et stykke tid. Og at have det psykisk dårligt er en god nok grund.

Anmeld

1. februar 2011

Anonym trådstarter

Okay. Jeg var bare inde og kigge på nettet og jeg kunne se at der flere steder står at chefen skal tilbyde det, men at samtalen er frivillig. Det stod der i flere beskrivelser fra forskellige arbejdspladser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.