Anitta Kristiansen skriver:
har selv for nyligt fået en killing. og er rigtig glad for den,
men hvis jeg var dig ville jeg vælge en killing som ikke er så sky. kan godt forstå du gerne vil hjælpe en stakkels killing, men vil du selv være glad for at den løber væk og gemmer sig med det samme?
vores killing var fra starten meget nysgerrig og skulle tjekke alt og betyder meget at den ikke er sky og bange for det hele. vi fik hende nytårs aften og selv der legede hun og sove hele aften. men selv hvis der er meget larm eller andre dyr bliver hun sky, så tør slet ikke tænke hvad en sky kat ville gøre.
og hvis børn er fremtid ville det barn skrige og sikkert løbe efter katten, og ville være synd hvis den i forvejen er meget bange. så jeg vil forslå en kat som ikke er så sky 
Nej det er en svært balancegang..
Min idé var at (hvis vi køber den) den bor i vores stue i den første uges tid, så den kan vænne sig til os og de andre katte, og når den så bliver tillidsfuld (HVIS den gør) så kan den få fri adgang til resten af huset.. Men vores stue er alligevel rimelig stor, og der er jo massere af gemmesteder bag sofaer osv, så jeg ved jo ikke om den så bare vil ligge og gemme sig, og aldrig komme frem.
Er bare bange for den vil være sky "resten" af sit liv, og det er jo synd for den, når vi får gæster.
Anmeld