Købe en sky killing???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

Peanut

Anitta Kristiansen skriver:

har selv for nyligt fået en killing. og er rigtig glad for den,  men hvis jeg var dig ville jeg vælge en killing som ikke er så sky. kan godt forstå du gerne vil hjælpe en stakkels killing, men vil du selv være glad for at den løber væk og gemmer sig med det samme? 

vores killing var fra starten meget nysgerrig og skulle tjekke alt og betyder meget at den ikke er sky og bange for det hele. vi fik hende nytårs aften og selv der legede hun og sove hele aften. men selv hvis der er meget larm eller andre dyr bliver hun sky, så tør slet ikke tænke hvad en sky kat ville gøre. 

og hvis børn er fremtid ville det barn skrige og sikkert løbe efter katten, og ville være synd hvis den i forvejen er meget bange. så jeg vil forslå en kat som ikke er så sky 

Nej det er en svært balancegang..

Min idé var at (hvis vi køber den) den bor i vores stue i den første uges tid, så den kan vænne sig til os og de andre katte, og når den så bliver tillidsfuld (HVIS den gør) så kan den få fri adgang til resten af huset.. Men vores stue er alligevel rimelig stor, og der er jo massere af gemmesteder bag sofaer osv, så jeg ved jo ikke om den så bare vil ligge og gemme sig, og aldrig komme frem.

Er bare bange for den vil være sky "resten" af sit liv, og det er jo synd for den, når vi får gæster.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Peanut

Kay skriver:

jeg "købte" en killing for 5 år siden... og den var sky... og havde vist også fået stoffer blandet i maden... bustet røg fra hash i hoved og ikke behandlet pænt... og der gik ikke mere end 2 dage så lå hun på min skulder hele tiden, lige meget hvad jeg lavede.... nermest som en pappegøje hihi

og hun har aldrig været bange for andre mennesker eller dyr siden

Det er lige sådan en solstråle historie jeg kan lide at høre  

Anmeld

31. januar 2011

katti24

i starten vil den helt sikkert gemme sig hele tiden da den jo skal vænne sig til de nye omgivelser. 

Det med at du har katte i forvejen tror jeg måske er et minus (ved selvfølgelig ik hvor mange du har), men tror at en sådan killing har brug for at der kun er fokus på den, så den kan knytte sig helt til en person, og derved bliver den mere tryk

Anmeld

31. januar 2011

Anitta Kristiansen

altså en kat kan jo vendes til meget men kræver bare meget mere når den er sky. og det at i har flere katte gør det desværre ikke lette. vores kat er rigtig bange for andre katte. hun skulle møde hendes søster igen men var så bange. men blev rolig med det samme de andre katte var væk igen. så hvis man skal have en kat som skal være sammen med andre katte anbefaler jeg helt klart en som omgåes dem hele tiden. for hun havde kun været skilt nogle uger og var stadig panisk da hun så der var andre katte. men du kan jo altid prøve lykken.  måske kan den bette killing give stor glæde! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.